PC upgraden ( 800 - 900 euro ) welke onderdelen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is uiteindelijk wat ik ga bestellen.
Alleen kan ik niet echt een modulaire voeding vinden.
Lijkt me geen super probleem.
ik heb de bleuraybrander weg gelaten en die koop ik wel later als het echt meer gebruikt gaat worden. daardoor ben ik dus op 942 euro gekomen :) incl kast en voeding.
ik heb voor de CM elite 332 gekozen omdat ik weet dat de video kaart erin gaat passen. Hebben jullie nog betere kasten of voedingen ? Max budget is wel 1000.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[47498]=1&product[52141]=1&product[364847]=1

ziet er goed uit alleen een H67 moederbord wilt niet overklokken en dan heb je niks aan een I7 2600K versie dan kun je net zo goed de 2600 nemen
en de koeler kan beter een Scythe mugen 2 bijvoorbeeld

welke chipset zou ik dan meoten nemen om te kunnen overclocken later,
zal in het begin neit nodig zijn lijkt me.

Ha,

Ik heb uiteindelijk de onderdelen bij alternate bestelt. En uiteindelijk voor het eerst een pc gebouwt :P. Hij lijkt het te doen aangezien ik in de bios kan komen etc, ik moet alleen nog even een OS halen. ik had wel mijn twijfels over de scythe mugen 2 maar die paste iteindelijk toch :D.
De bios zei dat de procesor 34 - 35 graden was terwijl ik niks aan het doen was. is dat niet een beetje hoog ? Ik weet zeker dat ik hem goed strak heb en genoeg koelpasta.

Gr Ward

35 graden is niets om je zorgen over te maken. Het is aan de hoge kant voor een Mugen 2, maar dit kan bijvoorbeeld ook komen door een lage ventilatorsnelheid, of een slechte doorstroming in de kast.
Kun je ook in je bios uitlezen hoe snel de cpu fan draait? En hoe heb je de ventilatoren in de kast geinstalleerd?

de fans zitten erin. de scythe mugen draait op 1300 - 1350

Laatst bewerkt:
Die snelheid is goed, niets aan doen.
En die andere ventilatoren.. Hoe zitten die? Bijvoorbeeld één aan de voorkant die koude lucht de kast in blaast en één aan de achterkant die de warme lucht naar buiten blaast?

ik had de kast gewoon open staan op dat moment

ik vindt het toch wat warm

nou ja ik zou wel zien als ik windows erop heb zitten en games ga spelen.
Kijken wat het dan is, en misschien moet ik anders wat veranderen.

Als het goed is staat er op elke ventilator aan de buitenkant een pijltje welke aangeeft in welke richting de luchtstroom gaat.

De cpu fan moet richting de processor blazen, de fan voorin de kast moet de kast in blazen, een fan bovenin de kast moet naar buiten blazen, een fan achterin moet ook naar buiten blazen.
Als je een fan op het zijpaneel hebt: deze kan je het beste de kast in laten blazen omdat je anders de airflow blokkeert (dan gaan je cpu fan en deze fan elkaar tegenwerken).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan