Pc upgraden hulp nodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter 4DAG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

4DAG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2015
Hoi allemaal,

ik heb een Acer Aspire M7720, die ik zo'n 5 jaar geleden had gekregen en nu van plan ben om het te upgraden maar omdat ik zelf niet zoveel verstand heb van dacht ik dat MH mij kon helpen.
ik ben niet echt een hardcore gamer maar zou het wel fijn vinden als ik de nieuwste games kon draaien op Low of medium

Bij Computer>Eigenschappen geeft het aan dat ik 4GB Ram heb.Bij windows prestatie-index gaf het eerst aan dat Grafisch 5.4 ( weet niet meer precies) en nu 4.9 aangeeft.
Wanneer ik op Youtube wat zit te kijken dat 7 van de 10 keer Plugin in stoppen komt en dat me browser vast loopt

Nieuwe videokaart Budget 250-
Nieuwe Rams
nog andere ideeën ? :P

Piriform Speccy :

Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
Intel Core i7 920 @ 2.67GHz 42 °C
Bloomfield 45nm Technologie
RAM
6,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20)
Moederbord
Acer FX58M (CPU 1) 23 °C
Grafisch
X243H (1600x900@75Hz)
1024MBATI Radeon HD 4600 Series (Sapphire/PCPartner) 40 °C
Opslag
931GB Western Digital WDC WD1001FALS-00J7B0 ATA Device (SATA) 41 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVDRAM GH40F ATA Device
Geluid
Realtek High Definition Audio

Alvast Bedankt, Jeroen

Inderdaad is het het beste om hier te investeren in een videokaart. Maar dan is de vraag ook voornamelijk welke voeding er precies in zit om te kijken of dat die de beoogde videokaart aan kan. Dus welke voeding heb je?

En ik vind het vreemd dat je 6GB werkgeheugen hebt, maar dat Windows aangeeft dat je slechts 4GB hebt. Dat zou haast betekenen dat er een module defect is, of misschien memory remapping in de BIOS ingeschakeld is?!

Het feit dat plugins vastlopen heeft te maken met Windows en niet omdat de hardware dit niet zo aankunnen. Welk browser gebruik je precies? Google Chrome zou namelijk goed moeten werken.

Ik denk dat u inderdaad met een nieuwe videokaart weer een heel eind komt qua spellen met dit budget. Echter, als u de nieuwste spellen wilt gaan spelen zult u een nieuwe processor nodig hebben. Daarvoor heeft u weer een nieuw moederbord nodig en dat resulteert weer praktisch in een nieuwe pc.

Een realistische upgrade binnen dit budget is te kiezen voor een GTX 960: klikkerdeklik!

Er is alleen één probleem. Omdat de moederborden die Acer gebruikt gemod zijn met smerige blokkades, kunt u in 99% van de gevallen de hardware niet upgraden. De BIOS op het moederborden heeft een zogenaamde whitelist. Alleen hardwarecomponenten die op die lijst staan worden geaccepteerd. En daar staan de hardwarecomponenten van vandaag de dag niet in.

EDIT:
Zoals K1pje ook al aangeeft, hoeveel watt is de voeding? Want die gaat een nieuwe videokaart waarschijnlijk ook niet trekken.

Nog even een punt van orde: het gaat hier om een microtower model. Ik weet (dus) niet of er ruimte is voor een (volle lengte) videokaart, of al dan niet problemen met de insteekkaart-posities.

link

Tijs.

@4DAG, alsnog van harte welkom bij de Helpmij!

...............en om dan inhoudelijk misschien naast de mogelijke afmetingendomper, de mogelijke voedingdomper en de mogelijke whitelistdomper, ook nog een duit(je) in het zakje te doen:

ik vraag mij af of je als user een upgrade zou willen uitvoeren die bestaat uit een videokaart en een zwaardere voeding, zónder verdere 'ingrepen': redenen hiervoor zijn dat het geheugen, de harddisk, het moederbord en de processor, natuurlijk allemaal zo oud zijn als dat ze nu zijn, met als gevolg dat je jezelf misschien de vraag moet stellen of het alleen maar updaten van de grafische kaart (met voeding) jou gaat brengen wat je denkt te gaan krijgen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan