PC upgraden na 5 jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een Corsair voeding, destijds was die erg populair op deze forum. Welke type weet ik echt niet meer..volgens mij is het de AX serie van destijds.
 
Die voeding gaat het wel trekken.
Nvidia vermeldt in de specs :

98 C Maximum GPU Temperature (in C)
145 W Graphics Card Power (W)
500 W Recommended System Power (W)**
2x 6-pinsSupplementary Power Connectors
 
Dan gaat het wel goed komen, het ging er even om dat je niet een low budget Chinees product hebt waarvan het opgegeven vermogen niet in de buurt komt van wat er daadwerkelijk geleverd kan worden..
Maar met een Corsair zit je wel goed :thumb:
 
Mooi om te horen! Ik las zojuist dat de game zelf uitgesteld is tot een maand later. Dus ik kan nog ff sparen ook zijn de volgende specificaties uitgekomen:

PC Minimum Specifications: [Expected around 25-35 FPS on campaign map and in a 1v1, 20 units vs 20 units battle, default graphics preset set to “Low”]

Operating System: Windows 7 64Bit
Processor: Intel® Core™ 2 Duo 3.0Ghz
RAM: 3GB
Hard Drive: 35 GB
Video Card: (DirectX 11) AMD Radeon HD 5770 1024MB | NVIDIA GTS 450 1024MB | Intel HD4000 @720P
*PC integrated graphics chipsets require 4GB ram, e.g. Intel HD series

PC Recommended Specifications: [Expected around 45-55 FPS on campaign map and in a 1v1, 20 units vs 20 units battle, default graphics preset set to “High”]

Operating System: Windows 7/8.1/10 64Bit
Processor: Intel® Core™ i5-4570 3.20GHz
RAM: 8 GB
Hard Drive: 35 GB
Video Card: (DirectX 11) AMD Radeon R9 270X 2048MB | NVIDIA GeForce GTX 760 2048MB @1080P
PC 60fps+ Specifications: [Expected 60 FPS+ on campaign map and in a 1v1, 20 units vs 20 units battle, default graphics preset set to “Ultra”]

Operating System: Windows 7/8.1/10 64Bit
Processor: Intel® Core™ i7-4790K 4.0 GHz
RAM: 8 GB
Hard Drive: 35 GB
Video Card: (DirectX 11) AMD Fury X or Nvidia GTX 980 @1080P

Met mijn PC en een GTX 970 wat denken jullie zal het oké runnen? Of raden jullie aan om mijn CPU nog te OC'en.
 
Wat je nieuwe videokaart betreft hoef je alleen maar te kijken naar de 1e blauwe klik in berichtje 10. Daar kan ik weinig aan toevoegen.
Je processor zit boven de minimum specificaties, maar tegelijkertijd min of meer aan de onderzijde van de 'recommended.....'. Ik heb er geen flauw idee van wat dat in de game gaat betekenen.

Ik begrijp overigens niet helemaal waarom er 2 'groepjes' hardware bij de 'recommended Specifications' worden vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben een specificatie lijst uitgegeven voor High settings en voor Ultra settings. Om blijkbaar duidelijk te zijn wat je nodig hebt om dit minimaal te runnen op die settings.

Overigens schijnen deze games nogal CPU heavy te zijn, enige verschil is dat deze versie van de game eindelijk 64-bit aan kan vorige titels niet.

Ik zal zeker gaan voor de GTX 970 4gb, vind dat nog een redelijke prijs. En ultra settings zijn leuk maar hoeft van mij niet perse, wil wel wat in de High settings kunnen draaien.
 
Ah, ik had gewoon over die 2 woordjes heen gelezen (High en Ultra), terwijl ik toch zeker 4x de lijstjes bekeken heb. Kun je nagaan hoe snel je over een woordje heen kunt lezen.
Qua videokaart zit je dus goed voor 'high', maar niet voor ultra.
Qua processor zit je aan de onderkant van High. Wat ik in het vorige bericht al schreef : wat dat betekent als je de game gaat draaien, ik weet het niet.
 
Hoop niet dat mijn CPU de bottleneck gaat worden. Maar een 980 is voor mij nu nog iets te duur vind ik.
 
Ja de prijs vind ik wel een probleem dus denk wel dat een 970 mijn max is om te halen op dit moment.

CPU vervangen kan ik echt niet zelf. Althans nog nooit gedaan, en ligt het er ook niet aan welke moederboord je hebt?
 
Zou het eerst eens afwachten hoe het gaat alvorens voorbarige conclusies te trekken.

En uiteraard is het afhankelijk van het moederbord.
 
Ik zou niet weten wat voor opties er zijn om later in het jaar mijn CPU te vervangen met mijn huidige mobo.

Voorlopig ga ik in Mei mijn videokaart vervangen voor een GTX 970.
 
P67 Pro3
Product Specifications
General
CPU - Supports 3rd and 2nd Generation Intel® Core™ i7 / i5 / i3 / Xeon® / Pentium® / Celeron® in LGA1155 Package
- Advanced V8 + 2 Power Phase Design
- Supports Intel® Turbo Boost 2.0 Technology
- Supports Intel® K-Series unlocked CPU
- Supports Hyper-Threading Technology

Afhankelijk welk type je hebt (voor zover dat wat uit zou maken), download speccy, klik hier, staan hierboven de processors die je zou kunnen plaatsen.
 
Ik zou niet weten wat voor opties er zijn om later in het jaar mijn CPU te vervangen met mijn huidige mobo.

Voorlopig ga ik in Mei mijn videokaart vervangen voor een GTX 970.
Indien het nodig zou zijn, wat niet te verwachten is, kun je beter een algehele update plegen, we zitten al in de 6e generatie Intel CPU's en DDR4 geheugen.
Om er nu een overjarige CPU in te zetten als die al verkrijgbaar zou zijn, lijkt mij zonde van de centjes.
 
@lange pier
Daar ben ik het wel mee eens. Ik hou het voorlopig wel met een video kaart en misschien later nog een SSD. Dan zie ik wel hoelang ik deze PC nog kan uitmelken. Zulke zware games doe ik er toch niet echt mee, behalve dan straks Total War.
 
Iedereen nog bedankt voor de hulp.

Nog een vraag welke DDR3 geheugen raden jullie aan voor mijn moederboord? Ga sowieso ook upgraden naar 16gb.
 
@Lange pier

Bedankt voor de link. En naast het gamen doe ik af en toe ook wat aan 3D modelling in 3DS Max.

Ik wil geen discussie opstarten voor me volgende vraag, maar wat vinden jullie van de AMD GPU R9 390? Vooral nu dat er steeds meer support komt voor DX12, las ik dat de NVIDIA kaarten hier niet echt blij van worden terwijl de AMD kaarten een performance boost krijgen. Persoonlijk valt mijn voorkeur nog steeds uit naar NVIDIA kaarten.
 
Ik ben zelf geen gamer maar ik heb zowel nVidia als ook AMD-kaarten door elkaar gebruikt en ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen voorkeur heb.
Wat ik heb gehad heeft voor mij altijd voldoende gepresteerd, maar mijn keuze was altijd gebaseerd op hetgeen er mee gedaan werd ( video- en foto-bewerking ).
Daarvoor heb je niet echt een beest van een kaart nodig.
Je moet een keuze maken gebaseerd op de vereisten van de games die je ermee wilt gaan spelen en je budget, dan zit je altijd goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan