PC upgraden naar GamePC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjors01

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Hey

Ik wil graag mijn pc krachtiger maken om games mee te spelen.
Ik zat zelf te denken aan een nieuwe videokaart+voeding en misschien een nieuwe processor.
budget:
Videokaart+voeding= max 200 euro
Processor= max 250 euro
huidige Specs:
processor: AMD Athelon 7550 dual core 2.50 GHz
RAM: 3GB
geïntegreerde videokaart.
300 W voeding. geen A merk

wees creatief
Sjors

Als je bij AMD blijft dan kun je voor ruim € 300,-- iets overwegen als dit. Dan nog een voeding voor een tientje of 6 a 7 en dan resteert nog zo'n € 70 tot € 80,--. Een paar tientjes erbij en je hebt een hele mooie Raedon videokaart erbij.

Laatst bewerkt:
Is het per se nodig om bij AMD te blijven?
En doel je dan op het pakket of alleen de processor?

Nee, maar AMD blijft het dichtst bij je budget. De AMD upgradeset die ik linkte is er één waarbij tevens het moederbord en het geheugen worden vervangen.(Bekijk waaruit de set bestaat in de link die ik plaatste)
Zo zijn er wel meer (web) winkels die een upgradesetje aanbieden, dit is zomaar een voorbeeld.
Met een goede voeding en een interessante videokaart erbij ga je ongeveer € 50,-- door je budget heen.

Laatst bewerkt:
OK
en aan wat welke videokaart zat jij dan te denken?
zeg maar max 150 euro

Een Raedon 5770.

Om je een indruk te geven waar die kaart ongeveer zit (qua prestaties) : Klik

Laatst bewerkt:
is het echt nodig om het geheugen en het moederbord te vervangen?

en hoeveel watt voeding heb ik nodig uitgaande van een A merk

Voor de daar genoemde processor wel.
Een A-merk voeding van 500 a 600 watt gaat het geheel prima trekken.

moet ik dan ook windows vista upgraden, want ik heb 32-bit windows

Ja / nee. Dat klinkt cryptisch, maar dat is het niet.

Jouw Windowsversie is vermoedelijk ooit geleverd bij je huidige pc en hoogstwaarschijnlijk als OEM. Dat betekent dat die Windows in principe alleen voor je huidige pc is. Met wat geluk echter kun je de huidige versie straks op je nieuwe pc zetten. Als je Windows installeert en Windows zou 'piepen', dan is het vaak voldoende om even het automatische activeringsproces te doorlopen en wanneer zelfs dát niet lukt, is één telefoontje naar Microsoft voldoende. Tijdens dat telefoontje zal je dan moeten aangeven dat je moederbord en processor vervangen zijn.
Je moet niet gaan liegen, maar je hoeft ze ook niet te vertellen dat je een update het gedaan. Als jij dus zegt dat je een nieuw moederbord en een nieuwe processor hebt laten monteren (hetgeen de waarheid is) lieg je dus niet.
Daarnaast is er nog de mogelijkheid dat je huidige Windows géén OEM betrof en dan kun je Windows sowieso meenemen naar je 'nieuwe' pc.

Ik schrijf met opzet nieuwe pc, want als je die upgrade laat uitvoeren (mobo, processor, geheugen en videokaart) is het niet alleen praktisch een zo goed als nieuwe pc, maar ook nog eens theoretisch.

Daarnaast is dit wél de kans om voor een habbekrats Windows 7 aan te schaffen. Je koopt door die upgrade namelijk een zo goed als nieuwe pc en dáárdoor heb je het recht om een OEM Windows 7 te kopen bij hetzelfde bedrijf als waar je de upgrade laat uitvoeren. (voor weinig euro's dus Windows 7 krijgen)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg, en wat nou als ik er alleen voor kies om een nieuwe voeding en een nieuwe videokaart te kopen, zou de huidige processor de 5770 dan nekken?

Processor staat in principe los van je videokaart. Je kan je alleen afvragen of je jezelf bij de upgrade naar een relatief videomonster je de gehele configuratie wel recht doet. Ondanks het feit dat de videokaartwerking theoretsich los staat van je processor zijn er natuurlijk applicaties die een bepaald tpye snelle processor vereisen én daarnaast een snelle videokaart.

Mijn advies luidt dan ook : áls je kiest voor de uprade, dan zou ik gaan voor het compelete plaatje.

Ik zou de nvidea gtx460 als videokaart nemen, die komt beter uit de benchmarks. en voor processor zou ik een phenom II 965 nemen, ik weet niet wat voor moederbord je nu hebt

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[35578]=1&product[290282]=1&product[251552]=1

Met 3gb kom je nog wel rond hoor, maarja het is natuurlijk altijd beter om te upgraden. Daar voor heb je natuurlijk wel weer een nieuw moederbord waarschijnlijk nodig. Je hebt een AM2+ socket, gezien van je processor, en dus kan deze processor erop (AM3 processoren kunnen op AM2+)
Echt een top processor voor weinig geld. Goede GTX 460 videokaart, en hoge A kwaliteit voeding. Ook modulair, dus (bijna) alle kabels die je niet nodig hebt hoeven niet in de pc te zitten, maar gewoon in de doos :)

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt voor jullie reacties, wat is dan het max qua game dat de gtx 260 aankan, want dat ik is toch wel een dure videokaart in verhouding met de HD5770.

Oke, bedankt voor jullie reacties, wat is dan het max qua game dat de gtx 260 aankan, want dat ik is toch wel een dure videokaart in verhouding met de HD5770.

GTX 460.
Dit is ong hoe het lijstje eruit ziet: http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Ik moet trouwens nog wel even toch je moederbord model weten, want anders kan ik niet zeggen of die videokaart erop kan.

Kan je misschien eventueel zoeken voor deze sloten op je moederbord:
pci-express-card.jpg

de pci-express 16x slot is die je nodig hebt voor deze videokaart. Mocht die er niet zitten, geef dan wel even door welke er wel zitten, of maak een foto van deze sloten.

Uitbreidingsslots
1 PCI (1 vrij) en 2 PCI-Express 1x (2 vrij)
dit staat er op de site van compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan