Hallo,
Mijn Game pc is inmiddels al weer meer dan 3 jaar oud, en met GTA5 op komst wil ik graag een pc die deze generatie games weer top kan draaien.
Momenteel beschik ik over:
Voeding: Be quiet! Pure Power BQT L7-530W
Moederboard: ASUS M4A785TD-V EVO - ATX - AMD 785G - Socket AM3 - UDMA133
CPU: AMD Phenom II X6 1055T / 2.8 GHz
Harddisk: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB
Geheugen: Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB
Kast: AeroCool PGS Value Series Vx-e Pro - Midtowermodel
GPU: Geforce GTX560Ti
Mijn vraag is eigenlijk simpel; upgraden of nieuwe kopen? Ik vraag me bijvoorbeeld af of het echt nodig is om een andere CPU te kopen. Deze heeft 6 cores en is dat ook nog niet de komende jaren prima?
Ik zou er dan bijvoorbeeld 4 GB ram bij kunnen kopen, en de GTX560 voor een GTX770 in kunnen wisselen. Nog een vraag; is na 3 jaar het moederboard ook nog goed te vertrouwen?
Iig roep maar raak allemaal en bedankt voor elke reactie en mening
Mijn Game pc is inmiddels al weer meer dan 3 jaar oud, en met GTA5 op komst wil ik graag een pc die deze generatie games weer top kan draaien.
Momenteel beschik ik over:
Voeding: Be quiet! Pure Power BQT L7-530W
Moederboard: ASUS M4A785TD-V EVO - ATX - AMD 785G - Socket AM3 - UDMA133
CPU: AMD Phenom II X6 1055T / 2.8 GHz
Harddisk: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB
Geheugen: Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB
Kast: AeroCool PGS Value Series Vx-e Pro - Midtowermodel
GPU: Geforce GTX560Ti
Mijn vraag is eigenlijk simpel; upgraden of nieuwe kopen? Ik vraag me bijvoorbeeld af of het echt nodig is om een andere CPU te kopen. Deze heeft 6 cores en is dat ook nog niet de komende jaren prima?
Ik zou er dan bijvoorbeeld 4 GB ram bij kunnen kopen, en de GTX560 voor een GTX770 in kunnen wisselen. Nog een vraag; is na 3 jaar het moederboard ook nog goed te vertrouwen?
Iig roep maar raak allemaal en bedankt voor elke reactie en mening