PC upgraden of nieuwe kopen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwisT

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Hallo,

Mijn Game pc is inmiddels al weer meer dan 3 jaar oud, en met GTA5 op komst wil ik graag een pc die deze generatie games weer top kan draaien.
Momenteel beschik ik over:

Voeding: Be quiet! Pure Power BQT L7-530W
Moederboard: ASUS M4A785TD-V EVO - ATX - AMD 785G - Socket AM3 - UDMA133
CPU: AMD Phenom II X6 1055T / 2.8 GHz
Harddisk: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB
Geheugen: Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB
Kast: AeroCool PGS Value Series Vx-e Pro - Midtowermodel
GPU: Geforce GTX560Ti

Mijn vraag is eigenlijk simpel; upgraden of nieuwe kopen? Ik vraag me bijvoorbeeld af of het echt nodig is om een andere CPU te kopen. Deze heeft 6 cores en is dat ook nog niet de komende jaren prima?
Ik zou er dan bijvoorbeeld 4 GB ram bij kunnen kopen, en de GTX560 voor een GTX770 in kunnen wisselen. Nog een vraag; is na 3 jaar het moederboard ook nog goed te vertrouwen?

Iig roep maar raak allemaal en bedankt voor elke reactie en mening ;)

Als ik het zo zie, zou het met GTA V prima moeten lukken;)
4GB RAM erbij zou inderdaad geen slecht idee zijn, videokaart inwisselen zie ik nog niet helemaal de noodzaak van in.
Wat voor RAM zit er in? DDR2 of DDR3?

Bedankt voor je reactie! Het is DDR3 Ram.
Ik denk ook wel dat ik hier GTA5 goed op medium mee zou kunnen draaien, alleen ga ik natuurlijk niet voor medium ;)
Want stel dat ik bijvoorbeeld 4 GB ram erbij neem. En een GTX770 neem, is mijn processor ook goed genoeg om die GTX770 bij te houden? En is de 530 watt genoeg?

Ik denk vooral dat je eerst moet afwachten of de port van GTAV naar de pc niet net zo rampzalig zal zijn als die van IV (ik verwacht van niet, ze zullen het nu beter onder de knie hebben + er komt waarschijnlijk ook een port voor de XBOX1 en PS4, die zijn net normale pc's). Die 4GB RAM kan je er natuurlijk sowieso wel bijprikken;)
Eventueel zou ik nog wachten tot de Vulcanic Islands GPU's van AMD wijd verbreid te koop zijn, die zijn allemaal net een tikje beter en goedkoper dan de huidige van nVidea.

4GB erbij? Alleen zinvol met win 64bit (wordt hier niet vermeld welke Windows versie het betreft).
Voor de rest een prima systeem. Lijkt op wat ik zelf ook gebruik en ik draai daar de nieuwste games op in hoge resolutie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan