Pc upgraden of nieuwe ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

khawtf

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Hey slimme mensen van het helpmij-forum!

kort verhaaltje :

ik heb een Dell Optiplex Gx620 (Tower model)

P4 3.2 ghz (bij dxdiag staat er 2 proc?)
1024mb ram
XFX 8600GTS (256 mb)

wat ik dus wilde vragen is:

kan ik een duo2core of duocore processor in mijn pc stoppen,memory verhogen naar 4gb en misschien een betere videokaart te kopen!

Heeft het uberhaupt zin...om dat te doen of moet ik gewoon een hele nieuwe moederbord kopen+proc+mem ??

budget ligt rond de 200/250 euro (zonder videokaart)

ik begin langzaam aan te merken dat mijn pc toch te traag is voor games en soms ook toepassingen die ik wil gebruiken....

wat zou ik het best nu moeten doen....:o ik zit er al een tijd mee maar heb geen idee wat ik moet doen :D

Dat gaat niet lukken. Een Pentium 4 moederbord kan geen Core Duo aan.

Je zult toch rekening moeten houden aan.

Moerderbord
Processor
Geheugen
Voeding. De nieuwe moederborden hebben 24 pins nodig ipv de oude 20 pins.
Videokaart. Dit is tegenwoordig PCIe
Harddisk als deze erg oud is en dus nog geen 7200/10000 toeren. Ouder kan wel maar dan zal je nieuwe systeem niet op vollen snelheid gaan werken. Hij past zich aan naar de zwakste schakel.

Kortom ik denk dat je maar 1 ding kunt doen.
Zet je oude Pc te koop. Levert meestal zeker 100 - 150 euro op als je geluk hebt en daarna een nieuwe Pc kopen/bouwen.

Alternate heeft altijd wel setjes te koop (moederbord, geheugen, processor)
http://www.alternate.nl/html/summar...e Kits&tgid=130&&tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits&

Je kunt daar ook zelf een systeem bouwen en kijken waar je op uit komt.
Op zich kun je voor jouw budget wel iets bouwen maar als je dan de verkoop van jouw pc erbij doet krijg je een systeem wat toch welk sneller is.

Nog een goedkope tip. Hoe lang is het teurg dat je alles opnieuw hebt geinstalleerd. Als dat lang geleden is dan win je daar ook wel wat snelheid mee. Pc's worden in de loop der tijd ook steeds trager en door een versie installatie scheelt dit soms ernorm. Natuurlijk niet te vergelijk met een nieuw systeem maar het kost niets en wie weet kun je nog ever vooruit.

Dat gaat niet lukken. Een Pentium 4 moederbord kan geen Core Duo aan.
.

Dar klopt niet helemaal hoor. Er zijn zat moederborden die zowel P4 als Core2Duo ondersteunen!!

Van deze Dell weet ik het alleen niet uit mijn hoofd, even nakijken dus!

Dar klopt niet helemaal hoor. Er zijn zat moederborden die zowel P4 als Core2Duo ondersteunen!!

Van deze Dell weet ik het alleen niet uit mijn hoofd, even nakijken dus!

Ok dat was mij niet bekend. Leren toch steeds weer dingen bij.:D

Het mobo heeft in ieder geval wel gewoon Socket 775, kan alleen nog niet vinden welke processors ondersteund worden

Hey dank jullie allebei voor de antwoorden...

ik had het ergens gelezen dat mijn moederbord dat wel aan kon een duocore niet duo2core maar of het zin heeft is wat anders...

de videokaart is trouwens Pci-E

.............iemand nog suggesties wat ik moet halen...

moederbord/processor ??

samen rond 200 euro genoeg ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan