Pc upgraden tot een game-PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijsav

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Berichten
7
Hallo,

Ik zou graag mijn pc, HP pavilion 061, upgraden tot een gaming pc waar ik o.a. MW3 goed op kan spelen. Ik heb nu nog de gewone standaard HP pavilion 061. en heb er niks aan veranderd.
Ik heb een Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3,06 Ghz 64 bit processor.
En op dit moment nog maar 1 GB werkgeheugen.
Aangezien ik maximaal 2 GB werkgeheugen in dit moederbord kan doen, ben ik van plan een nieuw moederbord te kopen. http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Moederbord/Asus-P8H61M-PRO-B3,s1155/1162158 is dit een goede, past hij in mijn computer en kan die mijn processor aan. Ook zou ik graag willen weten welke videokaart ik het beste zou kunnen kopen.

Budget - Maximaal €300,- Ik ben 14 en heb dus niet genoeg geld om een super gaming-PC te kopen.
Doel - Gamen, youtube gebruiken en school.
Omgeving - Een krachtige PC waar ik bijvoorbeeld in de toekomst ook MW3 op kan spelen.
Assemblage - Ik ben redelijk goed met een beetje knutselen en kan zelf de pc verder in elkaar zetten.

Bij voorbaat dank,
Matthijs
 
let op dat als je een nieuw moederbord koopt ook opnieuw windows 7 of een ander OS moet installeren
 
Hoi,

Je weet dat als je dit moederbord koopt je dus een nieuwe processor en geheugen en videokaart denk dat je budget dit niet toelaat.:confused:

Ps welkom op Helpmij,
 
Laatst bewerkt:
een nieuwe processor?? waarom zou ik een nieuwe kopen, de gene die ik nu heb is toch goed genoeg,
bedankt
Er staat nu windows XP op en ik heb Windows 7, 2 weken geleden gekocht
 
Hoi,

Omdat je huidige processor hier niet op gaat passen.
 
volgens mij heb jij een Core 2 Quad Q6600 CPU die is idd snelgenoeg ja
alleen maakt het wel gebruik van het oude Socket 775 en het moederbord wat jij hebt gebruikt ondersteund alleen cpu's met het socket 1155
dit gaat dus niet werken
 
Weet er dan nog iemand een ander goed moederbord waar mijn processor in kan?
 
Welkom nog op Helpmij.nl

Denk dat verstandig is om eens een overzicht te plaatsen met pcwizard.Jij geeft namelijk aan dat je een p4 hebt een Firest0rm een quad.Ook ik kom op zoeken vaker een p4 tegen en zelfs nog met een agp slot.
Alleen een bord aanschaffen zal niet veel helpen.Ik zit eerder te denken aan een upgrade setje met een kaart.
Ik denk namelijk dat dit je pc'tje is.
imagehandler.ashx

(ook in zwart verkrijgbaar)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan