PC upgraden voor GTA IV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Draccer

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Hallo,

zoals jullie misschien weten komt binnenkort gta IV voor de pc uit :D
maar hiervoor zal ik mijn pc moeten updaten
dit zijn de specificaties van het spel:
> * OS: Windows XP SP2
> * Processor: Dual core processor (Intel [*]Pentium D or better)
> * RAM: 2GB
> * Hard Drive: 18GB free hard disk space
> * Video Card: 512MB Direct3D 10 compatible video card or Direct3D 9 card compatible with Shader
> * Drive: DVD-ROM dual-layer drive

en nu vroeg ik mij af of deze upgrade kit en video kaart een de eisen voldoen:

1. Upgrade kit
http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_AM2+_-/Alternate/Upgrade_Kit_AMD_Phenom_X3_8450-2GB/-1071858/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

2. Videokaart/grafischekaart
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_nVidia_PCIe_-/MSI/NX8600GTS_Diamond_Plus/-1063993/?baseId=30942

3. andere videokaart/grafische kaart
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_PCIe_-/Sapphire/HD3870/-1067346/?baseId=30926

kan iemand mij helpen?
Bij voorbaat dank ^^

Laatst bewerkt:
De videokaart van nummer 3 zou ik eerder nemen, is veel sneller voor hetzelfde bedrag. En de upgrade kit is wel een leuke upgrade, al zou je voor hetzelfde geld misschien wat beters kunnen krijgen, maar dat weet ik zo niet. Goed is 'ie wel.

en de videokaart is dat goed genoeg voor de specificaties? Video Card: 512MB Direct3D 10 compatible video card or Direct3D 9 card compatible with Shader

De specificaties zijn goed genoeg voor GTA4, en dat is onder andere al bewezen door zijn goede prestaties is andere zware spellen. Hij is alleen zo goedkoop omdat hij alweer een generatie ouder is, de nieuwe generatie is een halfjaar geleden ongeveer uitgekomen.

bedankt voor de hulp ^^
toen ik het aan alternate vroeg stelden ze een kit van 319 euro voor en een kaart van 159 en ik had zelf het idee dat dat goedkoper kon :p

Helemaal mee eens! Vaak denken ze bij het woord "gamer" al aan iemand die het nieuwste van het nieuwste wil, kost je alleen maar een bak geld terwijl je het een poosje later stukken goedkoper kan krijgen. Die videokaart bijvoorbeeld was bij de introductie toch wel een paar honderd euro ! Ik heb trouwens even voor je gekeken, die upgradekit zit wel snor. Voor hetzelfde geld kan je ook iets anders samenstellen, maar dan krijg je toch iets wat net iets minder is.

Laatst bewerkt:
heb ik nog 1 vraagje

zit er bij het moederbord ook een geluidskaart ingebouwd? volgens mij is dat bij het moederbord wat ik nu heb wel zo.

Op het moederbord zelf zit wel eens geluidskaart, maar geen losse als je dat bedoelde.

bedankt voor de hulp ^^
toen ik het aan alternate vroeg stelden ze een kit van 319 euro voor en een kaart van 159 en ik had zelf het idee dat dat goedkoper kon :p

Het kan altijd goedkoper, maar hou vooral je prijs/prestatie in de gaten. Misschien was de set die alternate aanbood voor 319 euro wel een heel stuk beter. Bovendien is het handig altijd even in de toekomst te kijken. Soms scheelt het enorm om nu iets meer uit te geven dan over een half jaar of een jaar weer up te moeten graden.

Laatst bewerkt:
iets te melden

hallo ik heb pas een nieuwe computer een acer windows vista home preminum.
met 2 gb werkgeheugen 320 gb hardeschijf cpu 4450e amd athlon en een nvidia geforce 8200 videokaart . zou ik het spel kunnen spelen?? groetjes

Nee, de videokaart die je hebt zit op het moederbord en is daar gewoon veel te traag voor. Je zou een nieuwe erbij moeten kopen, wil je dat het werkt. En de processor is ook wel wat traag, maar die is denk ik nog wel snel genoeg om het bij te houden. Heb je misschien wat meer gegevens van je PC, serie & typenummer bijvoorbeeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan