PC Upgraden - Wat kan ik het beste doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmy Ownage

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Berichten
60
Hallo,

Ik heb in Juni 2007 een nieuwe PC gekocht. Is een best redelijke PC, maar ik wil hem wat upgraden.

Specs nu:
Intel Core2Duo 6400 (2.13 Ghz)
1,00GB RAM - Geen idee van welk merk ...
ATI Radeon X1950 GT 256MB Graphics Card
Geen idee welk moederbord, Everest geeft een rare code, het enige dat ik kan ontdekken is Intel-BW en de Bios Date
Windows Vista Home Premion 32 bits

Ik dacht er zelf aan om mijn geheugen iets te upgraden, is misschien een beetje weinig voor de processor die ik heb (?)
 
Geheugenkwantiteit staat los van de processorsnelheid. Je doet er idd. goed aan om het geheugen uit te breiden naar 2 giga.
Download deze eens en kijk eens of die het moederbord herkent.
 
Geheugenkwantiteit staat los van de processorsnelheid. Je doet er idd. goed aan om het geheugen uit te breiden naar 2 giga.
Download deze eens en kijk eens of die het moederbord herkent.

Yup, deze herkent hem wel :)

Board: ASUSTeK Computer INC. P5B Rev 1.xx
Bus Clock: 266 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 0806 10/26/2006

Extra info van belarc:
1024 Megabytes Installed Memory

Slot 'DIMM0' has 1024 MB
Slot 'DIMM1' is Empty
Slot 'DIMM2' is Empty
Slot 'DIMM3' is Empty

Processor a
2,13 gigahertz Intel Core 2 Duo
64 kilobyte primary memory cache
2048 kilobyte secondary memory cache

Controllers
IDE-kanaal [Controller] (6x)
Intel(R) ICH8 2 port Serial ATA Storage Controller - 2825
Intel(R) ICH8 4 port Serial ATA Storage Controller - 2820
Standaard Dual Channel PCI IDE Controller

Display
ATI Radeon X1950 GT [Display adapter]
ATI Radeon X1950 GT Secondary [Display adapter]
NXG MIRAI DL-519N [Monitor] (19,1"vis, december 2006)

Van een vriend hoorde ik dat Windows maar tot 3GB geheugen ondersteund. Is dit waar?
 
Laatst bewerkt:
De P5B kan geheugen tot 800 Mhz aan. (PC2-6400)

Daar het huidige aanwezige geheugen ongetwijfeld langzamer is, doe je er goed aan om compleet nieuw geheugen te kopen, anders gaat het nieuwe en snellere geheugen op de snelheid van het reeds aanwezige draaien.
 
Laatst bewerkt:
3327 om precies te zijn.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    42 KB · Weergaven: 52
3327 om precies te zijn.

Zal geheugen de prestaties flink opkrikken? Als het echt helpt zet ik er wel 2GB bij :)

Ik heb even gekeken naar de Windows Prestatie-Index.
Alles is 5,4 of hoger. Processor is 5,1 en geheugen 4,5. Ik snap niet waarom de processor maar 5,1 is. Het is toch een heel redelijke processor?
 
Laatst bewerkt:
Die garantie heb je voor 100%. Zeker als je Vista thans ook met alle toeters en bellen draait, ga je de performanceboost merken als je van 1 naar 3 giga gaat.
 
Die garantie heb je voor 100%. Zeker als je Vista thans ook met alle toeters en bellen draait, ga je de performanceboost merken als je van 1 naar 3 giga gaat.

Dat gaan we dan maar doen :p

Enig idee welk merk/type geheugen ik het beste kan nemen? Ik zat te denken aan 2 strips van 1GIG,maar geen idee welk merk of type :(
 
Links in beeld zie je een verticaal oranje balkje (QVL): klik daar op en je krijgt een lijstje met geheugenmodules die door Asus worden gegarandeerd.

Hm, ik had een linkje willen plaatsen, maar de Asussite is weer eens (hopelijk kortstondig) onbereikbaar. Probeer één dezer uren de internationale site van Asus te bereiken en ga naar de P5B.

Als je daar bent zie je links in beeld wat ik hierboven typte.
 
Links in beeld zie je een verticaal oranje balkje (QVL): klik daar op en je krijgt een lijstje met geheugenmodules die door Asus worden gegarandeerd.

Hm, ik had een linkje willen plaatsen, maar de Asussite is weer eens onbereikbaar. Probeer één dezer uren de internationale site van Asus te bereiken en ga naar de P5B.

Als je daar bent zie je links in beeld wat ik hierboven typte.

Elke van die zou goed moeten zijn?

EDIT: Ik kan het niet vinden, de asus-site doet het inmiddels weer.
 
Laatst bewerkt:
Correct, Asus plaatst merken en typen geheugen op de zogenaamd Qualified Vendors List (QVL) en "zegt" van die merken en typen dat ze gegarandeerd werken op dat moederbord.

Edoch, er zijn ongetwijfeld vele tientallen reepjes memory van andere merken die óók gaan werken, alleen, als je er 2 koopt en ze werken niet, zie ze dan maar eens om te ruilen. Laat je door een lokale pc boer adviseren en leg het hem voor, mogelijk mag je wat proberen (andere -goedkopere?- reepjes)

Ben je een relatieve leek, ruk dan de stekkers uit de kast en neem de kast mee naar een pc boer. Gegarandeerd dat je 10 minuten later de winkel uitloopt met werkend geheugen.
 
En die in de bijlage hieronder dan........... ;) :D
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 59
Correct, Asus plaatst merken en typen geheugen op de zogenaamd Qualified Vendors List (QVL) en "zegt" van die merken en typen dat ze gegarandeerd werken op dat moederbord.

Edoch, er zijn ongetwijfeld vele tientallen reepjes memory van andere merken die óók gaan werken, alleen, als je er 2 koopt en ze werken niet, zie ze dan maar eens om te ruilen. Laat je door een lokale pc boer adviseren en leg het hem voor, mogelijk mag je wat proberen (andere -goedkopere?- reepjes)

Ben je een relatieve leek, ruk dan de stekkers uit de kast en neem de kast mee naar een pc boer. Gegarandeerd dat je 10 minuten later de winkel uitloopt met werkend geheugen.

Ik betaal liever iets meer voor goed geheugen dan iets minder voor wat trager geheugen. Ik moet dus gewoon met de pc naar de winkel gaan? :p
 
Ik zou het geheugen zelf plaatsen met de toezegging van de winkelier dat ik dezelfde dag mag ruilen als het niet werkt, maar ik weet niet hoe vaardig jij bent.
 
Ik zou het geheugen zelf plaatsen met de toezegging van de winkelier dat ik dezelfde dag mag ruilen als het niet werkt, maar ik weet niet hoe vaardig jij bent.

Mhm, een stripje erin zitten is niet zo moeilijk :p
Had bij informatica een 9 op computer uit elkaar halen in in elkaar zetten, dus dat moet wel lukken :thumb:
 
Succes! Laat even weten of het allemaal gelukt is.

Zal ik doen, is de P5B trouwens mijn moederbord? Er staat dat ie ok Quadcore ondersteund. Misschien mijn volgende upgrade... :D

EDIT: Ja dus, ik ben ook een dombo, de doos van mijn moederbord ligt naast me in een kast :/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan