pc upgraden , wat zal het beste zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tattooboy

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
hallo ik wil mijn pc upgraden om te gamen .

ik heb nu een phenom II 955 be met 2x 5770 en 8 gig adata ddr3 1333 mhz geheugen

zal ik een x6 1090t nemen , of kan ik beter naar intel gaan naar bijv de i7 950 of i5 870?

ik weet dat ik dan als ik naar intel ga een ander moederbord moet hebben :) maar welke zou de beste zijn om mee te gamen ?

mvg tattooboy . ps ik haal alles bij alternate

Mod edit

Topic verplaatst naar Hardware---> Aankoop nieuw systeem/Upgraden.

Succes met je vraag.

voor gamen is de phenom x6 niet optimaal
niet alle games kunnen alle core's aanspreken waardoor je enorm prestatie verlies krijgt
(check google benchmarks)
intel I7 2600k de nieuwe sandy bridge cpu lijkt mij een betere keuze omdat socket 1156 geen nieuwe cpu's meer zal krijgen
socket 1155 is een betere keuze voor toekomstige upgrades

Laatst bewerkt:
De 2 CPU's zijn vrij gelijk aan elkaar volgens mij. In dat geval zou ik voor de x6 gaan.
Dan hoef je geen extra geld uit te geven aan een andere moederbord en kun je eventueel wat meer uitgeven aan een betere videokaart. Met een betere videokaart heb je meer aan dan een betere processor... Bijvoorbeeld een kaart uit de 6xxx serie...

nee de phenom x6 is niet eens gelijk aan een Core i5 750 als het gaat om gamen die scoort ook daar onder

oke , is zon 6000 serie kaart veel beter dan 2x mijn 5770 hawk van msi

een upgrade naar een 6870 bijvoorbeeld zou inderdaad betere prestaties geven. maar waarom zou je je processor (die al zo snel is) willen upgraden? je zou die processor makelijk nog at kunnen overclocken als dat nodig mocht zijn. ik draai mijn phenom 2 955 BE regelmatig op 3,8 ghz wel aan te raden een betere koeler erop te zetten (dan de stock koeler) ik zelf heb een scythe katana 3.

ik weet niet hoeveel budget je hebt maar het upgraden naar een SSD zou ook geen kwaad kunnen in de gaming prestaties. ik zelf heb een OCZ Vertex 2 en je merkt het echt, geen lag meer tijdens films in games en alles start razend snel op.

:confused:als ik upgrade naar een ssd is mijn windows 7 oem niet geldig meer toch ? budget is 650 euro

jawel die is nog wel geldig.
ik heb namelijk opgezocht dat de oem licentie aan het moederbord gebonden is.

Laatst bewerkt:
maar wat kan ik dan het beste doen deze proc houden en een 6000 serie ati kaart kopen en een ssd en geen nieuwe proc

ik heb 2 x een ati 6970 besteld van saphire

en een nieuwe proc een amd phenom II 970

en een ssd OCZ vertex 2 60 gig :)

nu wachten tot het binnenkomt

bedankt allemaal fijn weekend

Waar baseer jij dat op? Er zijn maar een paar I5's die hoger scoren

http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+Phenom+II+X6+1090T

op game benchmarks
cpubenchmark is gebaseerd op prijs/prestatie en niet puur op gaming dus daar moet je niet kijken

ook dit is meerdere malen op dit forum rond gegaan
de phenom x6 scoort in sommige games slechter dan een Phenom ii x4 965

klik

lees ook dit
As far as our gaming tests are concerned, the added CPU cores neglected to add any additional value to the 3D graphics experience, and should not be purchased solely for the purpose of improving frame rate performance. It could be argued that our tests haven't allowed the CPU to take control, but that same position would go against the central purpose of enthusiast hardware; you're not going to find a gamer with a premium processor using an undersized monitor and an entry-level video card.

phenom ii x6 = afrader voor gamers

Laatst bewerkt:
Die processor zou niet persé doen, amper beter dan wat je nu hebt en die kun je een beetje overklokken en dan heb je hetzelfde. De rest is prima gekozen hoor :D .

is 2× 6970 niet een beetje overkill.
voorlopig moet je met 2× 5770 ook alles kunnen spelen. en dan neem je 2 kaarten van 330 euro. Hoop dat de cpu niet de bottleneck wordt nu. En wat voor voeding heb je?

ik hou zelf niet zo van overklokken vandaar een nieuwe proc :)

ik heb een cooler master silent pro gold 800 watt

will je echt upgraden en games beter kunnen spelen dan zijn overklokken of overstappen naar intel de beste keuzes

wachten tot dat de sandy bridge cpu's op voorraad zijn lijkt mij de beste keuze
als je bij amd blijft zul je weinig tot geen prestatie winst krijgen in games

Laatst bewerkt:
waarom zou je niet overclocken, zeker met deze cpu. als je een goede koeler heb kan het geen kwaad, ook met de stock koeler niet, maar overclocken moet je wel met maten doen hoor. veel kan er niet misgaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan