PC upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul11

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Dag mensen,

Ik heb nu een pc waar ik helemaal gek van wordt. Hij is te langzaam, dus wil ik een nieuwe pc. Het probleem is dat ik in de loop van tijd aardig wat onderdelen heb gekocht. Zonde om die nieuw aan te schaffen dus. Ik heb me laten vertellen dat als ik een nieuw processor wil dat ik een nieuw moederbord moet hebben. Nu weet ik hier weinig vanaf dus misschien dat jullie me kunnen helpen. Mijn pc nu:

Intel Pentium II Processor 397 Mhz
18,98 GB Harde schijf
224 Mb RAM
Asus 48x24x52 cd-rw brander
Panasonic DVD brander
GeForce 4 MX440 AGP8X

dat is juist. je hebt een ander moederboard nodig voor een snellere processor. let wel op of je ram geheugen hierop past. tevens is nog de vraag of je voeding voldoende is en je kast geschikt is voor een ander moederboard.

Laatst bewerkt:
Maar hoe weet ik dat dan? En heb je ook een suggestie voor een degelijk moederbord. En wat is het verschil in kwaliteit tussen Intel Celeron en Pentium?

Je moet kijken wat de capaciteit van je voeding is. Hoeveel Watt?

Wat voor moederboard past in je huidige kast.

Past de andere voeding erin?

Is het goedkoper om een kast met voeding te kopen? Dit is waarschijnlijk zo.

Hoeveel wil je uitgeven?

Hoe snel moet het worden? Wat ga je er mee doen?

Wil Pent 3 of 4 of Intel Celeron of AMD.
Alleen hebben voor- en nadelen en prijsverschillen.
Kwaliteit is van allen waarschijnlijk goed. Er zijn geen echt slechte spullen meer te krijgen normaal gesproken.

xou iig niet voor een celeron gaan, is de "bezuinigde lijn" maar is wel goedkoper :D

Neem dan een Pentiu, 4 (liefst met Hyper Threading) en je geheugen zal waarshijnlijk niet overgezet kunnen worden en een nieuw moederboard is noodzakelijk (denk hierbij aan een ASUS P4 800e Deluxe) is een super strack moederboard met alles op en aan, voor een goedkoper alternatief kan je ook kiezen voor een Asus P4P800X.
nieuwe kast is voor koeling (en plaatsen nieuw moederboard) ook aan te raden, koop dan ook een kast met een goede voeding (300watt minstens)

TIP: koop een compleet nieuw systeem je zult zien dat dit qua prijs misschien wel gunstiger is.

Miischien is het inderdaad wel handiger een nieuw systeem te kopen en eventueel je CD/DVD brander/speler over te zetten.

Alleen de pentium en de amd athlon presteren beter, maar zijn ook duurder.

videokaart

En zijn GeForce 4 MX440 AGP8X 64Mb videokaart dan? Ik zit namelijk in ongeveer hetzelfde schuitje. Ik wil een nieuw systeem, maar heb een beperkt budget. Ik vroeg me af in hoeverre deze videokaart nog voldoet. Ik heb hem ooit gekocht vanwege de TV-OUT. Zware games kon ik toch niet draaien op mijn PII. Ben ik straks met (bijvoorbeeld) een Athlon XP 2600+, ASUS A7N8X Deluxe moederbord en 2x256Mb PC3200 geheugen wel in staat 'de betere games' te draaien met die videokaart? Bij voorbaat dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan