Pc Upgraden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightriderke

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2004
Berichten
17
hallo computerfreaks,

Ik zit met een pentium 2 (233) die draait op windows 95.
De pc moet het nog doen met een videokaart van 4Mb
wat voor veel spelletjes ruim onvoldoende is . Welke
windowsversie kan deze processer probleemloos aan ?Welke videokaart is maximaal mogelijk of is dit af te
raden en opteer ik beter voor een nieuwe goedkope configuratie ? wie weet er raad ? dank aan allen voor de welwillende hulp !!!!!!!!!!!!!!!!

:thumb:
 
Ik denk dat voor vele games en aplicaties zo en zo de PC in zijn geheel niet meer voldoet, met een beetje gehuegen en betere video kaart kommje uiteraard een heel eind maar een wat nieuwe procoessor mag in deze tijdperken toch ook wel.
Een beetje pc met wat zwaardere aplicaties draati lekker op minimaal 512mb werkgeheugen en wil ook wel graag een videokaart zien van Gforce of dergelijke met toch ook minimaal 128mb werkgeheugen standaard.
Een beetje processor denk ik gauw aan een amd of intel met een snelheid van 1,7 of 2,0 ghz.
Als je zou gaan kijken op internet of bij een locale pc boer denk ik dat je dan gemiddeld een 300 euro verder bent.
Bij een niuewe processor komt helaas ook een nieuwe moederbord namelijk.


En tegenwoordig koste die lowbudget pc's toch ook niet zoveel meer, ik zie soms aanbiedingen van 5a600 euro met best wel een aardige configuratie.
 
Even een ietsje meer info graag.

Welk mobo, hoeveel geheugen ed...
 
beste rudi,

ik heb de gegevens even opgezocht. het gaat hier over een LEGEND V dat gebruik maakt van een 440 LX chipset
van QDI . Er is 64 MB geheugen beschikbaar en er is sprake van een AWARD BIOS .hopelijk heb je hier genoeg aan ?

groetjes van Marc
 
Geplaatst door nightriderke
beste rudi,

ik heb de gegevens even opgezocht. het gaat hier over een LEGEND V dat gebruik maakt van een 440 LX chipset
van QDI . Er is 64 MB geheugen beschikbaar en er is sprake van een AWARD BIOS .hopelijk heb je hier genoeg aan ?

groetjes van Marc

Ik zou toch gaan voor een nieuwere configuratie.Het geheugen is te miniem.Wil die toch behouden, zou ik trachten er min 256Mb bij te plaatsen (als je sdram vind trouwens). Maar ik raad het u toch af.Met deze configuratie kan je eventueel Win98SE op zetten, en Win ME, maar win ME is dan weer ******.
 
Ik zou ook voor een ander systeem kiezen.
Er zijn al leuke systeempjes voor weinig geld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan