PC Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo,

Wie kan mij helpen?:)

Computertype: ACPI Uniprocessor-pc
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional
CPU Type: Intel Pentium 4, 1716 MHz (17 x 101)
CPU Aanduiding: P68, Willamette
CPU Naam: Intel® Pentium® 4 CPU 1.70 GHz
CPU Sockets/Slots 1 Socket 478
Chipset: Intel Brookdale i845, FSB400
BIOS Type: Award Modular (09/13/01)
Moederbordnaam: Chaintech 9BIA (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 SDR DIMM)
Socket 478 Intel® Celeron/Pentium 4 400MHz FSB, u-ATX, Intel 845 + ICH2
Moederbord Chipset: Intel Brookdale i845
Video kaart: Sapphire Radeon 9600XT Edition (256 MB)
Ram Memory: 767MB RAM (SDRAM)

Zijn mijn PC-specs

Nu wil ik graag weten op welke manieren ik mijn systeem kan upgraden?

ik weet er wel 1 denk ik maar weet niet zeker of het werkt..

het volgende had ik in gedachte:

ik koop:

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=GQIM10&showTechData=true
+
Pentium 4 2,8 Ghz Prescott
+
1 GB DDR400 Ramgeheugen

en dan kan ik mijn 9600xt houden.

ik wil graag dat ik mijn games beter kan spelen (speel meestal CS:S, en mijn gemiddelde FPS is nu 33.9, dat vind ik te laag.:confused:)

Eventueel zou je mij om mijn Msnadress kunnen vragen als je dat makkelijker vind.:)

bedankt

Raoul

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij geen rare upgrade, maar zoals de meeste upgrades zijn die aan de prijzige kant.... zeker voor een P4 op een 478 bord.

Al es gedacht aan een AMD systeem, op basis van:
moederbord MSI K8T Neo2-F v2.0 (ondersteunt AGP kaarten ...)
processor Athlon™ 64 4000+ (san diego)
en ook weer 1 GB geheugen

voor 213 euro ....

Processor Socket: Socket 939

is van die mobo, alleen kan ik dat dan wel in pc stoppen, want ik heb nu socket 478..

en die upgrade die ik zei,
dat kost mij
50 euro voor mobo
80 euro voor processor(ken iemand die hem niet heeft gebruikt.. en nu nieuwe pc heeft)
rond de 80 euro voor 1 gb ram

Laatst bewerkt:
Je zegt dat op dit moment je gemiddelde FPS 33.9 is, dit is normaal vloeiend beeld voor onze ogen hoor....

geloof mij, bij mij is dat niet zo:p het hapert een beetje, en het gaat veel minder snel dan op deze pc van me pa, die heeft
Intel Pentium D CPU 3.00 GHz, 1GB ram, Nvidia Geforce 7200 LE

Waarschijnlijk mn reactie niet goed gelezen, ik zal em een beetje toelichten:
ik typte daar een moederbord, een processor en geheugen voor 213 Euro, jouw update kost 50+80+80= 210 euro voor een verouderd moederbord en een verouderde processor.

Voor die paar euro wist ik het wel .....

Ja ik wil best allemaal nieuwe stuff erin eigenlijk, alleen ik ben niet heel handig met computers, dus als jij me dit allemaal uit kan leggen,

ik heb socket 478 en daar kan dan toch geen socket 939 op ofwel?

ik wil het best allemaal kopen, als jij zegt dat het allemaal gaat werken:p maar ik kan het erzoiezo ook niet zelf inzetten, en die upgrade die ik had, was van zo iemand die het er voor mij wel in wilde zetten..

maar als jij zegt dat voor 3 euro, me pc nieuwere stuff erin heeft dan wil ik dat eerder:D

dus leg me het aub uit:love:

en waar kan ik deze 2 kopen:
moederbord MSI K8T Neo2-F v2.0 (ondersteunt AGP kaarten ...)
processor Athlon™ 64 4000+ (san diego) en met hoeveel GHz heb je deze processor dan?

geef me zoiezo nog maar wat goede voorbeelden van nieuwe upgrades voor ongeveer 200 euro.. daarom had ik ook dit topic gestart, omdat ik graag wat meer er over wilde weten

Laatst bewerkt:
verschillende sockets combineren gaat niet, daar bij is socket 939 voor AMD bedoelt en dat gaat dus helemaal niet op een pentiumbord. Nu je aan upgraden denkt moet je ook eens naar de voeding kijken, (welke heb je nu en gaat dat voldoende zijn voor je upgrade?)

voeding hoe kom ik daarachter, want bij Everest Ultimate en Belarc Advisor staat er niks over de voeding,

ik zou zo anders wel ff de kast opschroeven en kijken of ik het zie..

okay ik heb hem open,

en er staat niks op waar de voeding zit

Dat staat zeer waarschijnlijk op de andere kant van de voeding, die zul je er even uit moeten halen als je niets kunt zien

En trouwens, ik heb niet getypt dat je voor 3 euro een nw systeem zou hebben:cool:
Jij gaf aan dat het door jouw aangegeven systeem 210 euro zou gaan kosten, ik gaf aan dat het ook voor 213 kon, met een moderner systeem ....

Je kan zoiets bestellen bij Alternate in Ridderkerk, ze doen ook aan afhalen als je dat liever hebt, dat scheelt je weer rembourskosten;)

En die AMDprocessor draait inwendig op 2,4 Ghz, maar presteert vergeleken met en Intelprocessor op 4,0 ghz

En niet te vergeten, bij die processor zal ook nog een koeler moeten, deze word er NIET bijgeleverd, maar een stille koeler is wel de ArcticCooling Freezer 64Pro, voor 19 euro!

Of anders bijvoorbeeld een Asus P5PE-VM moederbord in combinatie met een Intel P4 processor type 630 (3 ghz) voor 124 euro (+ 80 voor je geheugen, in totaal 204 euro)

Er zijn verder niet zoveel borden meer waar je een AGP-videokaart op kan zetten ...
Je zou zelf ook kunnen zoeken op de site van een pc-leverancier

Ja maar dat zijn toch hele andere sockets, dat kan dan toch niet in mijn pc..

De Socket heeft verder niets met je pc te maken, is alleen de type-aanduiding van het slot waar de processor op gaat. Dus als je een moederbord koopt met b.v. socket 939 en een bijbehorende processor, is dat voor de rest van je systeem geen probleem, tenminste, wanneer je je houdt aan de hierboven gegeven suggesties.

okay, bedankt dat is wat ik wilde horen :D

dan ga ik toch liever voor een nieuwere upgrade dan die ene die ik in gedachte had..

ik wil graag een hogere fps dan ik nu heb dus als jullie me daarmee willen helpen, ik ga zo is naar die setjes van whittey kijken

Laatst bewerkt:
dan koop ik dit dus bijv.

Processor: (AMD Athlon™ 64 4000+ (Bulk, OPGA, "San Diego")
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HHDA33
79 Euro

Moederbord: (MSI K8T Neo2-F v2.0)
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=GHEM16
49 Euro

Ram geheugen: (Buffalo 512 MB DDR-400)
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=I9IDB6
39 Euro x 2 = 78 Euro

Koeler: (Arctic-Cooling Freezer 64 Pro)
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HXLC02
19 Euro

maar dan moet ik nog wel de goede voeding hebben, alleen daar wil ik nog wat hulp bij..

wat houd de voeding precies in?

ik ga straks kijken of ik het gene wat voor me voeding zit weg kan halen om vervolgens te kijken welke voeding ik heb..

okay :) en mrmusic, waar woon jij?

en hoe kom ik erachter wat ik voor VOEDING heb, :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan