PC Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help

Als Er Hie

Laatst bewerkt:
ja ik weet het van die sites etc.

maar ik laat het toch liever doen door iemand met ervaring:)

Heb je voor deze upgrade gewoon 450 watt voeding nodig?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer het een 450W A-merk voeding is, zou dat geen problemen mogen geven.

ik weet niet of ik dat heb hoor maar ik zag net een paar behuizingen met 450

Maar nog even iets heel anders...
Wanneer het met name gaat om het spelen van games, zou een betere videokaart dan niet een veel betere upgrade zijn dan moederbord, processor en gehuegen.
Want ik denk dat juist jouw 9600XT nou niet bepaald geschikt is voor wat je wilt!

me vader heeft nvidia geforce 7300LE, en die is minder goed dan 9600xt, en mijn cpu heeft zoiezo ook upgrade nodig, en anders zeg maar een goed agp kaartje,

of in combinatie met pcie moederbord + kaart voor zelfde prijs (wel nieuwe processor ook)

als ik me cpu + moederbord + ram geheugen + videokaart erin heb zitten en het is goed dan zou ik het zo laten, maar ik kan daarna eventueel toch nog beter agp kaartje kopen als ik dat wil.

andere oplossing is dit (maar daar ben ik nog helemaal zeker over):

ASRock 939NF6G-VSTA (met onboard NVIDIA GeForce 6100)
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=GHER05&showTechData=true
65 Euro

+

AMD Athlon™ 64 4000+
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HHDA33
79 Euro

+

1 GB RAM
80 Euro

+

eventueel 1 PCIe Videokaart, er is ook al 1 onboard van 128 mb..

dan nog iets anders

hoeveel graden moet je CPU ongeveer zijn als je hem gewoon gebruikt? 40 graden ofzo?

&

Gaat dit moederbord wel in mijn huidige behuizing passen, ik heb een mini tower, met 1x agp gat, 3x pci gat, geen usb aan voorzijde, 2 usb aan achterzijde (35 hoog, en 38 breed aan de zijkant)
ik maak vanmiddag wel foto van de achterkant

Laatst bewerkt:
Die onboard videokaart is niet geweldig voor spellen, die AGP die je nu hebt presteert zeker beter;)

Een gemiddelde temp. voor je AMD-processor zal idd ongeveer 35-40 graden zijn als deze goed gekoeld word en er een goede airflow zal zijn in je kast.....

Dit Asrock bord gaat in principe wel in je kast passen, maar ik zou een andere kast nemen daar je ook een andere voeding aan het zoeken bent.
Tenzij je die kast persé wilt houden voor je systeem .....

nee die kast hoef ik absoluut niet te houden..:rolleyes:

maar kan je mij een behuizing aanwijzen die om mijn eerste upgrade heenzou passen(4000+, MSI etc.)

Laatst bewerkt:
Eigenlijk kan elke MIDI-tower betreffende onderdelen herbergen.

Je blijft gissen naar wat het beste is voor je geld, ik blijf bij 1 van mn eerdere 'sytemen' voor ongeveer 210 euro, heb je alles nieuw en met garantie!! (moet de koeler van de processor dus nog wel extra bij)

Voor 60 euro heb je een leuke MIDI tower en voor een 80 euro heb je vast wel een leuke MIDI tower met een redelijk goede voeding van 350 watt én je hebt je ouwe vertrouwde videokaart nog.

Al met al een nieuw systeem voor je (al waren het dan maar enige componenten, maar je sprak dan ook van een Upgrade) en dat allemaal een 300 euro kostend.

Weeg het aangebodene (300 euro, gebruikt systeem of 300 euro voor een nieuw systeem) tegen elkaar af en maak de beslissing!!

Veel plezier alvast met de aankoop

Even een opmerking over kasten + voeding voor 80 €, dit raad ik persoonlijk helemaal niet aan. Dikwlijs haalt die voeding bijlange na niet het vermogen wat op de voeding staat, iets goedkoop kan later duur uitkomen. Een slechte kwaliteit voeding kan je andere hardware stuk maken en dan heb je pas een prijslijstje :confused: . Voor kwaliteit betaal je en een voeding is nu echt het laatste waar je op moet besparen.

Ja ik ben nog steeds aan het kijken,

ik koop los een voeding erbij,

Hallo,

ik heb vandaag me nieuwe systeem geinstalleerd :D

Moederbord: MSI K8N-SLI-PLATINUM met SB-Live24!onboard+gemod.Zalman NB Cooler met fan.
Processor: CPU:AMD 4000+ (1Mb Cache) met Nexus AOP-6400 SkiveTek®Cooler.
RAM: 2048 MB (4x512 Kingston DDR PC3200, DUAL-CHANNEL)
PCI-e Videokaart: NVIDIA GEFORCE XFX 7600GT.
Behuizing: Enermax CA-3030 Pandora
Voeding: XION Real Power 500W
Extra koeling: Sharkoon Silent Eagle 1000

Laatst bewerkt:
een K8N met een gemodde Northbridge? Kun je daar een fotootje van plaatsen?

2003127217709361089_rs.jpg

2003149267612415654_rs.jpg

2003107451336394082_rs.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan