Pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarvinRS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Hey,

Ik wil binnenkort mijn pc wat opkrikken zodat ik wat beter kan gaan gamen, de specs van men pc zijn op het moment dit:

Processor:

Dual Core op 1,6 GHz

Videokaart:

Nvidia Geforce 7300gt

Werkgeheugen:

2 GB (niet bekend van welk merk

Voeding:

Aopen 350 watt (kan op 400 watt wanneer het echt nodig is maar dat is ook het maximale)

Moederbord:

Asus P5L VM 1394

De processor zal worden vervangen door een Core 2 Duo E6700,en ik ben van plan om uit te gaan breiden naar 4 gig werkgeheugen.

Het probleem is dat ik niet weet als PCI Express 2.0 in een standaard x16 slot past (1.0 1.1 Weet ik zo niet welke) Ik heb al rondgekeken op verschillende fora maar er was een beetje verwarring over. De één zei dat het wel kon en de ander niet. Dus wat is het nou? Misschien dat jullie me uit de brand kunnen helpen?

ik had deze videokaart op het oog om een keertje te bestellen:

http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGNkZ5iUmJPKaMg/viewproduct/ASUS_EN8800GT_TOPGHTDP512M_90C1CJW1J0UAY00Z/

Dit leek mij wel een redelijke videokaart om op te gaan gamen Als die past tenminste, als er betere kaarten zijn voor ongeveer +- 150 dan hoor ik het graag ;)

WELKOM OP HELPMIJ

pci-e 2.0 gaat idd passen
Kaart is een prima kaartje...
Maar ik denk dat als jij een andere kaart wilt gaat zetten dat je ook je voeding aan moet passen.(mer en type?)
400 watt voor de huidige kaarten is niet veel..

WELKOM OP HELPMIJ

pci-e 2.0 gaat idd passen
Kaart is een prima kaartje...
Maar ik denk dat als jij een andere kaart wilt gaat zetten dat je ook je voeding aan moet passen.(mer en type?)
400 watt voor de huidige kaarten is niet veel..

Het type voeding is Aopen z400-08fc

je voeding al een grensgeval zijn denk ik....

denk toch dat je moet overwegen om voor een 8800 serie een zwaarde voeding te zetten.Zekere voor het onzekere...

de 8800GT is Helaas niet meer leverbaar!

je voeding al een grensgeval zijn denk ik....

denk toch dat je moet overwegen om voor een 8800 serie een zwaarde voeding te zetten.Zekere voor het onzekere...

Zouden er andere kaarten zijn met de zelfde prestaties maar die minder stroom nodig hebben? Ik ben zelf niet zo op de hoogte van alle videokaarten enzo, vandaar misschien deze "domme" vraag

Maar als het echt niet anders kan dan overweeg ik wel om een andere voeding te kopen. 450 Watt lijkt me voldoende? ofniet? ik ben vaak 450 watt voedingen tegen gekomen in veel gamesystemen, dus dat zal de klus wel moeten klaren denk ik.

Zie reactie van Bleuray.

De meeste nieuwe generatie videokaarten vragen al gauw advies van 400/450 watts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan