pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
hallo,

ik zit er over te denken om mijn pc te gaan upgraden.

huidig systeem:
Moederbord : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 770-C45 (MS-7599)
Chipset : AMD RD770
Processor : AMD Phenom II X4 810 @ 2600 MHz (kan hem niet overclocken door mij C merk voeding:o)
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 4800 Series (HD 4870 1 gb ddr5)
Harde Schijf : STM3500418AS (500 GB)
Netwerkkaart : RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Voeding: 580 Watt C merk:o
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7600 (x64)
DirectX : Versie 11.00

nu zou ik om te beginnen een nieuw moederbord willen hebben met prosessor (CPU). (black edition als het kan want ik wil hem overclocken)

daarnaast een nieuwe voeding, mag hetzelfde voltage hebben alleen dan wel een A misschien B merk (geen C merk meer:o). (nu had ik nog wel een vraagje daar over, zou het dan een voeding kunnen zijn waarmee je de voltages naar je CPU zelf kan regelen? of heeft dat met de software te maken?)

en als laatste wat nieuwe fans. stilte is niet erg belangrijk. maar het moet natuurlijk ook geen stofzuiger worden:)

zou iemand mij op weg kunnen helpen??

Alvast bedankt,
Drioras

Laatst bewerkt:
zo werk ik weet regelt de bios de stroom naar de CPU dus daar zou je het ook in kunnen aanpassen

oke, dan zal ik mijn bios maar eens moeten upgraden als ik mijn pc beter heb gemaakt, want die optie heb ik namelijk niet in de bios. kan ik iniedigeval niet veranderen:(

weet je ook nog antwoorden op mijn andere vragen?

Alvast bedankt, Drioras

Op Tweakers hebben ze je het antwoord over dat overklokken toch ook al gegeven?

nee dat was namelijk omdat ik vroeg hoe het overclocken ging, en toen kreeg ik als antwoord dat het niet verstandig was om te gaan overclocken met een C merk voeding wat ik dus heb. daarom wil ik nu juist een nieuwe voeding en een black edition moederbord+CPU + wat meer fans voor cooling

weet iemand al wat leuke spulletjes?

Alvast bedankt,
Drioras

Laatst bewerkt:
Budget??? en moet het AMD zijn of maakt dat niets uit??

Aangezien je toch een nieuw mobo wilt en cpu.
Pentium is in het algemeen makkelijker te overklokken

budget weet ik niet want ik weet niet wat het ongeveer kost. weet wel dat het prijzig is. maar heb niet echt een budget. en ik zou graag een black edition hebben van AMD. (die is goedkoper tog?:o) anders maakt het met niet zo veel uit. ga voor de prijs kwaliteits verhouding:o (goeie overclockbaarheid staat daar ook hoog, want ik zou liever een goeie overclockbare mobo+CPU willen dan dat ik bezuinig en daarna weer een nieuwe pc nodig heb:P) En ik wil graag af van me C merk voeding:P hij moet er wel om bekend staan dat het geen C merk is waarmee je niet goed kan overclocken zoals me huidige PC:P

PS: bedankt voor je reactie:P

Laatst bewerkt:
Mobo + cpu i5 750.
Zit een knop op de mobo, die zelf een overklok instelt => OC genie

http://www.alternate.nl/html/produc...50/-1080967/?cmd=showRatings&page=1#tabberBox

en een voeding Cooler master 600W
http://www.alternate.nl/html/produc...643/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=tot+600+Watt

Totaal 389,-

Of mobo + CPU AMD Phenom II X4 955 Black Edition
https://www.alternate.nl/html/produ...del_M4A79XTD_EVO_+_Phenom_II_955BE/-1082322/?

en dezelfde voeding als hierboven

Totaal 315,-

Ik weet niet wat je huidig geheugen is, maar in deze setjes kan DDR3 1066 / 1333

bedankt voor je snelle reactie.
Ik denk dat ik voor de black edition ga. maar dan hou ik me oude mobo denk ik. want volgens mij is hij tog niet zo oud als ik d8. ook AM3

En zou je dan misschien ook advies kunnen geven voor nieuwe fans? dan bedoel ik een nieuwe voor op me CPU (een lekkere koeler) en een losse erbei (die ook lekker koelt) of is die nieuwe voor op me cpu overbodig? want zou ik mijn oude nog kunnen gebruiken? de gene van mijn AMD Phenom II X4 810 @ 2600 MHz?

Alvast bedankt,
Drioras

Laatst bewerkt:
Hee drioras,

jij hebt dit moederbord als het goed is :
http://global.msi.eu/index.php?func=prodcpu2&prod_no=1812&maincat_no=1

de AMD phenom II X4 955 past daar wel in heb ik net gezien dus dat is geen probleem

Moet je wel echtt een andere voeding nemen wnat zo'n C merk is daar niet genoeg voor.

en als je een goede CPU koeler daar voor wil zou ik voor de coolermaster V10 gaan,

is neit erg geodkoop maar keolt er goed en ziet er geweldig uit:D

groeten Stephan

Verplaatst Casemodden ---.. Aankoop nieuw systeem / Upgraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan