PC Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolfunner

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
hallo

ik heb een vraagje ik heb een pc en die begint al traag te worden,
maar omdat ik geen budget heb voor een hele nieuw pc wil ik graag een nieuwe
proccesor
videokaart
ram geheugen

graag voor een budget van 300 euri
de ram geheugen is niet noodzakelijk er zit 2 gb in het is een 32x pc dus kan er max 3,5 in

de belangrijkste dingen:
hp pavilion
PROCCESOR Intel(R) Pentium (R) 4CPU 2.93GHZ S775(hier zie je het denk wel aan waarom ik een nieuwe wil)
RAM: 2 GB
GPU: 1TB
video kaart: GeForce 6200 64MB DDR-GEHUEGEN ( ik schaam me er gewoon voor :( )
windows 7
ik hoop dat dit voldoende informatie is voor wat mooie spulletjes
ik wil zeker een nieuwe CPU en een nieuwe videokaart :) en als er nog iets over is graag nog wat geheugen

Waar is de pc traag in? Wat moet de pc kunnen?

Waarschijnlijk kun je nog een nieuwe voeding aan dat lijstje toevoegen.
Je kunt beter de specificaties van je voeding (tabel zijkant voeding) plaatsen
dan doe ik een leuke suggestie die niet te extreem is tenzij je echt een grote stap wilt maken.

Succes

Waar is de pc traag in? Wat moet de pc kunnen?

Waarschijnlijk kun je nog een nieuwe voeding aan dat lijstje toevoegen.
Je kunt beter de specificaties van je voeding (tabel zijkant voeding) plaatsen
dan doe ik een leuke suggestie die niet te extreem is tenzij je echt een grote stap wilt maken.

Succes

normaal kunnen internetten is belangrijk ik heb soms dat ik mijn pc moet restarten omdat hij internet niet laad o.0
ik zou ook graag gta IV willen spelen en daar is deze proccesor en video kaart te zwak voor zoals ik gehoord hebt pakt de video kaart een hele hoop van het RAM geheugen hier ff de voeding specificaties
zaols ik zie staan input 220-240 w
output 350 (400w peak)
ik hoop dat je daar genoeg aan hebt

We hebben de waardes op de zijkant van je voeding nodig.

Desnoods type je alles over. Kijk in het bijzonder naar waardes die iets zeggen over het amperage op de 12V en 5V lijn.
Hiervoor moet je dus je kast open maken.

En hoe wil je GTA IV spelen? Op zijn mooist of mag dat wat minder zijn? Wat is de resolutie van jouw monitor?

Gulf

GTA IV wil ik niet op max spelen gewoon dat ie niet echt lagt maar op max hoeft ook niet ik kan nu helemaal niks op gta

hier ff de goede waarden aangezien giste avond mijn zaklamp stuk was en me mobiel net echt goed licht geeft

input 220-240
output 350 (400 peak) +3.3v & 5v= 130w max. + 12v1+12v2=270w max
+ 3.3v 20.0A(org), + 5v 20.0A(red), +12v1 10.0A(YEL)
+12V2 13.0A(yel/black) + 5vsb 2.5A(purpe) 10.OA(yel)

hoop dat dit genoeg is

nog even over gta het hoeft niet op zijn mooist zodra ie zonder vasthangen blijft spelen is het al goed zat voor mij

normaal staat mijn resolutie op 1280 x 1024
maar soms als ik mijn pc op de tv aansluit op 800 x 600

aangezien het met een s-video kabel is :P

voor meer belangrijke info vraag maar

mvg wouter

Als jouw voeding effectief samen op beide 12V lijnen de 20 ampère haalt kun je het proberen met een HD4650 en een leuke Celeron of Pentium Dual Core. Al het duurdere spul heb jij niet nodig en zou een andere voeding vereisen. Hier is mijn suggestie op de originele voeding:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[230622]=1&product[230945]=1

Extra geheugen is niet nodig omdat deze GPU zijn eigen geheugen heeft. Verder heb ik niet gekozen voor de GDDR3 variant van de HD4650 omdat ik op veilig zou spelen met jouw voeding. GTA IV gaat hier prima op draaien.

Gulf

EDIT: probeer die S-video kabel te vervangen door VGA/HDMI/DVI of wat dan ook.

succes

Laatst bewerkt:
heel erg bedant aleen de link doet het niet :p
ik denk da je zo wel ziet xD
EDIT hij doet het al :)
maar mijn tv heeft aleen een s-video ingang (is nog best oude xD)

voor de rest ik zal eens kijken waneer de de link het doet voor de prijs :)

mvg, lolfunner

EDIT :D ik had er op over de 200 euri geschat maar dit is gewoon ongelofelijk :D
heel erg bedankt hoop dat ik eindelijk GTA kan gaan spelen

Laatst bewerkt:
nog 1 klein vraagje

ik zie hier dat 64 bit is maar die draaien toch ook op een 32 bit?

Er schiet me net nog wat te binnen. In wat voor slot zit jouw kaart. Als ik er op google dan zijn het over het algemeen gewoon PCI x16/2.0 sloten maar het zou ook AGP kunnen zijn. Dit is wel belangrijk en ff voor de zekerheid

nog 1 klein vraagje

ik zie hier dat 64 bit is maar die draaien toch ook op een 32 bit?

heb je het over de proccesor op een X32 Os geinstalleerd?
Ik raad je aan je systeem nog een keer opnieuw te instaleren.
En ja dat zou geen probleem zijn

Laatst bewerkt:
hoe weet je dat xD

het zijn 4 balken in de bovenste zit mijn video kaart en in de onderste mijn draadloze netwerkkaart
ergens waar je dat kan zien :o

heb je het over de proccesor op een X32 Os geinstalleerd?
Ik raad je aan je systeem nog een keer opnieuw te instaleren.
En ja dat zou geen probleem zijn

ik laat hem denk ik bij een kennis van mij maken die heeft de pc ook samengesteld een paar maanden geleden (zo oud ist ie pas )
en die weet denk wel hoe da moet :P

wat staat er op je GPU, wat is de kleur van het slot (bruin?), op Google kun je verschillende plaatjes vinden

Laatst bewerkt:
wat staat er op je GPU, wat is de kleur van het slot (bruin?), op Google kun je verschillende plaatjes vinden

op mijn GPU staat boven de 2de van ondere PTGDI- LA

de kleuren

de bovenste is zwart daar onder wit bruin achtig beage denk ik maar het is nogal donker en me telefoon geeft niet echt veel ligt

hallo

proccesorvideokaart
ram geheugen
graag voor een budget van 300 euri
de ram geheugen is niet noodzakelijk er zit 2 gb in het is een 32x pc dus kan er max 3,5 in

hp pavilion
PROCCESOR Intel(R) Pentium (R) 4CPU 2.93GHZ S775(hier zie je het denk wel aan waarom ik een nieuwe wil)

ik wil zeker een nieuwe CPU en een nieuwe videokaart :) en als er nog iets over is graag nog wat geheugen

Ik wil niet ***lig doen hoor maar er is niemand die er aan denkt om even de specs van het huidige moederbord te vragen in dit systeem??
De ts wil een nieuwe processoren, videokaart en ram.Lijkt me verstandig om eerst maar eens te vragen wat er op dat bord allemaal mogelijk is...

EDIT: terwijl ik deze reactie aan het typen was komt het mogelijke bord boven water.....
Dat had naar mijn inzien al veel eerder moeten gebeuren.

Laatst bewerkt:
ik heb even op die link gekenen en kwam dit tegen

Clear RTC RAM (3-pin CLRTC)

is dit om het RAM geheugen leeg te maken :)?

zo ja is dit veilig en gaat er dan niks van je pc af ik zou dat graag een keer willen doen miss dat ie daar al stukken sneller van wordt

Wat voor kast heb je? Is het een vrij smalle pc? Kun je de breedte even opgeven? Als het namelijk een ''Slimline'' is dan kunnen we misschien net zo goed een nieuwe bouwen. En dat lukt voor 300Euro;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan