Pc Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

joskek1

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2011
Dag beste helpmijers!

Ik heb een oudere pc (hp) met volgende configuratie:
AmD athlon 64 (2.2mhz)
moederbord ati ixp 400
1gig Ram
250 gig harde schijf (weet niet welke maar is deftige)
Dvd drive & writer
Ati radeon x300se videokaart

De bedoeling zou zijn deze computer een beetje te updaten voor een 400à500 € en deze pc te gebruiken voor aan te sluiten op tv voor films en eventueel een paar games (om af en toe es te spelen).
De kast, dvd drive en harde schijf zou ik houden, weet niet of het moederbord nog voldoende is?
Wat zouden jullie zo aanraden als update onderdelen?

Ik dacht aan: http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=mainboard&artno=GRIMQ2&cn=1 met nog een videokaart.

Met vriendelijke groeten

ik denk dat upgraden een onverstandig idee is.
Je zal je Processor moeten vervangen dus ook je ram en moederbord
voor een nieuwe videokaart zul je vast en zeker weer een sterkere voeding nodig hebben.
en een snellere hd zou ook wonderen doen + misschien heb je wel 32 bits?

of terwijl je houdt alleen de kast + dvd brander over :D

het is verstandiger om je pc gewoon te verkopen en dan van dat geld een nieuwe te kopen,
een samengestelde dan...

helemaal goed en dan een GTX460 of HD6850 als videokaart en je bent klaar

@ marcel hij gaat ook alles eruit halen

let er wel op dat de voeding dit ook aan kan

Laatst bewerkt:
ja oke,
alles eruit halen kan ook nog :D
maar dan krijg je er minder geld voor als je de onderdelen gaat verkopen...

Bedankt voor de reacties :)

Moest ik dan de kast, harde schijf en dvd brander overhouden, wat zou je dan aanraden?

Zou ik dan bij azerty mijn kast, harde schijf en dvd brander kunne binnensteken dat ze het dan installeren?
Het is al poosje geleden dat ik zelf pc gebouwd heb (en was ook enige keer :p) of zou het zelf doenbaar zijn?

zie mijn handtekening, ik heb het nog nooit gedaan maar lijkt me wel ''doenbaar'' zoals jij het zegt :P

en misschien toch dan harde schijf! voor 34 euro maar.. kan je niet mis mee doen!
heel bedankt marcel!

hoe zit het eigenlijk met het besturingssysteem voor de zekerheid?
heb je het nog op de hdd staan?
zo ja is het wel een 64 bits versie?
zo nee heb je wel een dvdt'je?

heb 32 bits op de harde schijf staan van 250 gig
maar heb een 64 bits windows 7 cd liggen, dus kan het dan installeren toch? Is nog niet gebruikt...

Kan alleen Intel I5 2500K nemen (moet bij belgische winkel kijken ;)) die past toch ook in het moederbord want heeft Socket 1155 nodig... Juist es vragen om zeker te zijn!

Edit: en moest de kast te klein zijn, welke zou je dan aanraden (niet te duur meer, al over budget :D)

Laatst bewerkt:
windows 7 kun je gewoon installeren hoor,
en de kast is niet te klein, gaat geewoon allemaal passen

blijf lekker bij de I5 2500 (geen K) die zijn voor overklokkers bedoeld
ik neem aan dat jij niet gaat overklokken en het kan trouwens niet eens met een H67 moederbord

ik denk dat hij geen andere keuze heeft zoals hij het zegt: ''Kan alleen''
maar azerty levert ook in belgie, toch?

wat versta je onder een beetje gamen?
wat voor spellen? als je geen enkele eis stel aan de game kwaliteit of je speelt ... spellen dan kun je misschien je videokaart wel weg laten.
onboard video is vrij goed.

4launch.nl levert ook naar belgiese adressen...
en die verkopen I5 2500 ook

Daarnet gezien dat azerty inderdaad ook naar België stuurt!:p Gelukkig, anders was het bijna 100 euro duurder om hier allemaal te kopen :s!
Heb de configuratie die marcel voorstelde besteld, plus nog een harde schijf! Heel bedankt voor de hulp!

jullie hebben 21% btw en wij 19% en heb ook gemerkt dat de producten standaard duurder zijn ook al haal je die 3% weg...

juist nog dom vraagje misschien, maar alle kabels die nodig zijn zitten toch bij de onderdelen he? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan