Pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Berichten
291
Ik denk eraan om een pc'tje te upgraden. Het gaat om een Packard Bell iMedia 5504 Desktop-PC met een Gigabyte GA8I915PMD moederbord. Ik weet alleen niet wat up te graden is aan dit systeem.

Heeft iemand wat tips, hoe ik deze pc kan upgraden?

Hier een link met specificaties van een iets ander model van de serie.

alvast thnx, Tim
 
Hoi...

Topic zal ik verplaatsen naar sectie upgraden.

Wat betreft je vraag:Wat wil je bereiken met een upgrade?
Want als ik het zo zie zou je er hooguit een ietwat betere kaart kunnen zetten.Evt meer ram.Alles second hand market.Een verdere upgrade heeft geen zin.Is nog een p4 systeem.Een andere cpu is niet mogelijk op dat bordje.
Mijn menig: Doe er niets meer aan.
 
Laatst bewerkt:
Het is een Packard Bell.. dat telt al mee, en die computer die jij hebt past niet meer dan 2gig RAM geheugen in dus ik weet niet hoeveel jij hebt? waarschijnlijk [tenzij je hem al eerder hebt geüpgraded] zitten er maar 2 sloten in.

eventueel zou je er nog een SSD kaartje in kunnen zetten,
maar ik ben het met Frankwannet eens en zeg doe er niks aan hij is het geld niet waard,
 
Mijn menig: Doe er niets meer aan.

Ik zou mijn eigen uitspraak nog iets willen nuanceren.

Standaard is deze pc met 512mb/1gb geleverd.Bordje kan 4gb aan dmv 4 sloten.
Mocht je nog met 512mb/1gb draaien dan is een upgrade naar 2gb een optie.Draait het net wat fijner.
Bord beschikt over een pci-e slot.Volgens jou link zou je een 6200 hebben.Er zijn wel kaartjes die beter zijn als een 6200 en nog prima met een p4 kunnen.
Maar dan houdt je upgrade echt wel op.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht al dat er zoiets aan kwam.
Bestaat er bijv. geen usb-videokaart die je gewoon met usb aan kan sluiten?
Bij deze desktop was ook een voeding in brand gevlogen, dus dacht ik terwijl ik er een nieuwe voeding indoe kan ik misschien extra ram indoen.
En kan ik die videokaart evt. in een andere pc steken,
m'n pa heeft een nieuwe gekocht, maar geen raad aan mij gevraagd en 'n met onboard-kaart gekocht... :p
 
Ik zou mijn eigen uitspraak nog iets willen nuanceren.

Standaard is deze pc met 512mb/1gb geleverd.Bordje kan 4gb aan dmv 4 sloten.
Mocht je nog met 512mb/1gb draaien dan is een upgrade naar 2gb een optie.Draait het net wat fijner.
Bord beschikt over een pci-e slot.Volgens jou link zou je een 6200 hebben.Er zijn wel kaartjes die beter zijn als een 6200 en nog prima met een p4 kunnen.
Maar dan houdt je upgrade echt wel op.

Maar ik denk dat ik voor dat geld ook beter een nieuwe kan kopen... :confused:
 
Ik heb je al voorstellen gedaan wat je zou kunnen upgraden.Je hoeveelheid ram is dus afhankelijk van wat je nu hebt..
Zoek hiervoor wel op de second hand market.Het is echt zonde om nieuw aanteschaffen.

Wat betreft je usb vraag voor een videokaart;Neen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan