PC upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Hallo,

Ik wil graag mijn PC upgraden ik wil de kosten zo laag mogelijk houden. Ik ga hem vooral gebruiken voor games zoals GTA 5... En voor schoolwerk Office, Photoshop maar die werken al prima dus het gaat meer over gamen.
Ik zou games graag op hoge kwaliteit spelen niet ultra maar hoog :) Het moet natuurlijk ook zo weinig mogelijk elektriciteit gebruiken vooral mijn grafische kaart.
Ik heb er nu Windows 8 op zitten, werkt prima. Het mijn besturingssysteem blijft het zelfde.

Mijn PC:

Acer Aspire M3910:

Besturingssysteem: Windows 8 pro
Processor: Intel Core i3 540 3.07 GHz
Ram: 4,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 664MHz (9-9-9-24)
Moederbord: Acer Aspire M3910 (CPU 1)
Grafische kaart: ATI Radeon HD 5450, 512 MB

Ik wil het liefste mijn processor en grafische kaart upgraden, maar ik weet niet welke ik moet kiezen. Ik weet niet of mijn moederbord goed genoeg is.

Alvast bedankt :)

Hoi,

Ik weet niet welke videokaart je zou willen maar een beetje videokaart heb ook een aardige voeding nodig en deze ontbreekt vaak in een merk pc.:(

Ik zou inderdaad de grafische kaart upgraden naar 1 of 2 GB, dus de voeding ook, en dan zou ik er nog 2 GB ram bij stoppen. Spellen zoals GTA vragen best veel.

@ giannidw: GB's zeggen erg weinig over de prestaties van een videokaart. Sterker nog: slappe videokaarten worden vaak voorzien van meer geheugen om ze beter te kunnen verkopen omdat mensen daar nu eenmaal in trappen.

Naar mijn idee hoef je enkel je voeding en je videokaart te vervangen. Hoeveel geld heb je hiervoor beschikbaar?
In de toekomst is het geen slecht idee om over te stappen op een quadcore processor, maar voorlopig kan je i3 nog wel mee met de games ;)

Topic verplaatst van Hardware-Hardware Overige ---> Aankoop nieuw systeem/Upgraden.

Succes met je vraag.

Ik heb nu Tomb Raider op mijn PC werkt wel met lage kwaliteit. Maar vai Can You Run it heb ik gezien dat als ik op hoge kwaliteit wil spelen ik een i5 processor min nodig heb.
Bedoelen jullie met mijn voeding mijn moederbord? Of dat bakje dat elektriciteit geeft aan de processor enz?
Zo als gezegd wil de kosten zo laag mogelijk houden max 380. Als dat genoeg is. Want ik lees dat mijn processor wel goed genoeg is dus als ik die niet echt moet aanschaffen denk ik dat het toch rond de 350 euro komt.
Als mijn bedrag volledige ernaast ligt kan dat want ik heb geen verstand van voeding en moederborden.

met 350 euro als budget kan ik je een HD7870XT videokaart (let op de XT toevoeging!) aanraden omdat deze kaart erg veel bang for buck levert. Je kunt natuurlijk een nog iets duurdere videokaart kopen, maar dat biedt niet heel veel prestaties boven deze in verhouding van het extra geld dat je moet bijleggen. Tevens behoud je dan nog wat geld om later voor eventueel een snellere processor te kunnen kopen.

Voeding is inderdaad het bakje waar al die draden uitkomen en voor de stroomverdeling door je computer heen zorgt ;) Een goede A-merk 500W voeding moet voldoende zijn.

Een voorbeeldje van wat je zou kunnen kopen:
Sapphire HD7870XT
XFX Core edition Pro 550W

Ik denk dat mijn voeding nu ook al 500W is maar ik weet het niet zeker. Ik ga het morgen gaan kijken.
Als mijn voeding niet goed genoeg is ga ik wel een nieuwe aanschaffen maar het moet een goede zijn. Het moet na een tijdje geen kracht verliezen.

PS:Het zal niet voor vandaag of morgen zijn maar in zomervakantie was ik bijna vergeten. Want anders ga ik te veel spelen en dat is niet goed voor mijn school :D

Laatst bewerkt:
Een voeding van een kant en klare pc is vrijwel zeker niet sterk genoeg (en waarschijnlijk ook geen 500W en al zeker geen A-merk bij Acers).

Dus die voedign die je hebt aangeraden heb is die van goede kwaliteit? Geen verlies van kracht enz?

inderdaad, A-merk voedingen verliezen niet hun kracht ;) Je hebt overigens wel meer keuze hoor, Corsair onder andere levert ook erg goede voedingen met een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.

PS:Het zal niet voor vandaag of morgen zijn maar in zomervakantie was ik bijna vergeten. Want anders ga ik te veel spelen en dat is niet goed voor mijn school :D

Tegen die tijd zal er wellicht weer een ander kaartje(cq upgrade) met andere prijzen zijn die aan je wensen zal(zullen) voldoen.
Op zich dus weinig zin om nu er al mee bezig te zijn.

Ik vind het toch wel belangrijk wat het dan ongeveer zal worden want ik moet genoeg sparen.

zet de vraag maar op opgelost en vraag het nogmaals wanneer je van plan bent om binnen 2 weken de onderdelen te kopen. Zoals frankwannet aangeeft veranderen de prijzen en onderdelen zodanig snel dat het nu geen nut heeft om een advies te vragen.

Oke nog laatste vraag. Een videokaart die nu ongeveer 350 euro kost hoeveel zal die dan tijdens de zomervakantie kosten?

Dat is koffiedik kijken. Nu een prijs noemen is dus zomaar uit de lucht gegrepen.

Wat je tegen die tijd kan doen is de vraag stellen: Ik heb dit systeem en dat budget. Wat is er voor dat geld een best mogelijke upgrade mogelijk??

Dat is koffiedik kijken. Nu een prijs noemen is dus zomaar uit de lucht gegrepen.

Wat je tegen die tijd kan doen is de vraag stellen: Ik heb dit systeem en dat budget. Wat is er voor dat geld een best mogelijke upgrade mogelijk??

Dus een antwoord op die vraag is niet te beantwoorden?

Laatst bewerkt:
Ja hoor..waarom niet. Als jij dan aangeeft wat je gespaard hebt tegen die tijd zullen members hier op Helpmij.nl het best mogelijke voor je daaruit kunnen halen uit je budget. Tegen die tijd weet je ook exact welke kaarten er zijn en wat de prijzen zijn op dat moment.

In onderstaande link trouwens de diverse uitvoeringen van je M3910.
Men kan dan al zien welke cpu's er mogelijk zijn. (mocht je ook van cpu willen veranderen)
Een andere voeding is bij je upgrade idd een must.

http://panam.acer.com/acerpanam/desktop/2010/acer/aspire/AspireM3910/AspireM3910sp2.shtml

EDIT:
Dus een antwoord op die vraag is niet te beantwoorden?

Ja hoor..waarom niet.

Dat is een gekke reactie van mij op je vraag. Maar terwijl ik het bericht van mij aan het maken was heb jij je bericht veranderd.
Orgineel stond er van je:

Dus een antwoord op die vraag is te beantwoorden?

Dan klinkt mijn "Ja hoor....waarom niet" een stuk logischer:P

Laatst bewerkt:
Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp. Hopelijk kan ik goed door sparen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan