PC Valt direct uit..

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordidroj

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Beste forumleden!

Sinds twee dagen ofzo valt de PC van mijn moeder de hele tijd uit. Nja, sterker nog,, hij gaat niet eens aan.. De PC gaat iets van 2 sec. aan, en daarna valt hij gelijk uit.

Waar ik gelijk aan dacht was de ventilator, want als de processor té heet is, dan valt de PC altijd automatisch uit. Dat had ik namelijk een keer met mijn eigen PC. Maar ik heb de PC opengemaakt en de ventilator draait keurig, al is het voor 2 sec.. :S

Wat zou het probleem nog meer kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,
Jordi

Hoe oud is de computer van je moeder?

En wat hoor je als je hem aanzet? Piepjes? Zo ja welke? Slaat de ventilator aan?

Sophie

Hij komt niet eens bij het windows logo..
Nja,, er komt niet eens wat op het beeld, daar is de computer te weinig tijd voor aan.

En de computer is niet eens zo oud, het is eigenlijk de enige computer waar we nooit problemen mee hebben gehad.
En de ventilators gaan wel allemaal aan, dat heb ik zonet gechecked. Ik had dat namelijk ook een tijd geleden.
Maar als het met oververhitting te maken zou hebben, dan zou de computer na enige tijd (uurtje ofzo) wel aan moeten gaan
voor een paar minuten. Daarna zou de tijd steeds korter worden hoe vaker ik hem aan zou doen. Maar dat is niet het geval,
de computer gaat altijd maar zo'n 2 sec. aan en valt direct weer uit. Je ziet niet eens een zwart beeld met lettertjes ofzo.

Groet,
Jordi

Hoi, en de piepjes? Als een kaart los zit dan hoor je die piepjes.

Het kan de batterij zijn op het moederbord. Dat heb ik indertijd gehad. Zelfde verschijnselen, hij viel gewoon weg. Meestal treden dat soort problemen na een jaar of drie, vier op.

Andere mogelijkheid: water op het moederbord. Gebeurt bij laptops nog wel eens. Of een ander defect op het moederbord.

Sophie

Ik denk niet dat het aan een of andere kaart ligt, het geluid is precies het zelfde als altijd. Ik zal even kijken of het probeem in de batterij zit.
Nog goede manieren om te testen of het aan de batterij ligt behalve een nieuwe kopen en dan kijken of hij het doet?

Jordi

Hoi,

Als het daar aan zou leggen zou je dan wel in de bios kunnen komen methet opstarten meestal del drukken en daar kan je alles instellen qua snelheid

Volgens mij is dit een probleem met de voeding. Je zou eens kunnen proberen met een andere voeding.
Ik denk aan de voeding om dit.

Maar ik heb de PC opengemaakt en de ventilator draait keurig, al is het voor 2 sec.. :S

Hallo

"de PC van mijn moeder" en "En de computer is niet eens zo oud" zijn niet echt een voorbeeld te noemen van nuttige info.

Desondanks een poging:

Het spontaan uitvallen zou door oververhitting kunnen komen .

je vermeld "Maar ik heb de PC opengemaakt en de ventilator draait keurig" ... je vermeld echter niet of er veel stof aanwezig is tussen de koelribben v/d c.p.u.

Indien veel stof aanwezig ... uiteraard stofvrij maken.

Hier staat hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen # 19 :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

De uitleg is wel voor een laptop , maar kun je uiteraard ook toepassen op een desktop p.c.

Andere mogelijkheid , zoals reeds eerder vermeld ... defekte voeding.

Probeer eens of deze p.c. wel korrekt werkt met een ruilvoeding.

Leen er desnoods een van een lokale kennis.

Volgens de symptomen , en indien ik een gok moet wagen --> defekte voeding.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan