Pc valt soms zomaar uit!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaansmit94

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
125
Hallo allemaal,

ik heb sinds 2 weken een andere pc, zoals de titel al zecht valt die zomaar uit. Heb al van alles geprobeert maar helpt niks! Ik heb Win7, Win Vista, win server 2008, win XP heb adeze besturingssystemen al ge had maar krijg steeds weer na een poosje of een Blue Screen of de pc valt ui en start opnieuw op! Ook heb ik 1 voor 1 mijn hardware losgekopeld (behalve moederbord en cpu enzo).



Mijn systeem:

CPU: Intel Pentium 4 3.0Ghz. HT
Ram: 2 GB PC3200 DDR-400 200Mhz.
Moederbord: Asus P4V800-X
Video: ATI Radeon 9600 Pro 256Mb
Voeding: 300 Watt

Overige:

TV Kaart Winfast PVR 2000
Audio Creative SB Audigy 2 ZS (7.1)

EDIT:
op de 3.3V staat 3.23 V
op de 5V staat 4.92 V
op de 12V staat 11.55 V
CPU Voltage = 1.25 tot 1.31 V


Zelf denk ik dat als mijn prossesor te veel moet doen dat hij dan tewijnig stroom krijgt! Klopt dat of is het heel wat anders?

Mvg Bastiaan
 
Laatst bewerkt:
Zou ik toch de koeling nazien.
Ventilator schoonmaken,en koel element.
 
Voeding: 300 Watt.....

een beetje weinig


ik denk dat je een sterkere voeding nodig hebt..................
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie heb de CPU cooler al schoon gemaakt en heb nog gekeken naar de kolpasta die was ook nog goed!
Is er mischien ook een progje waar mee ik de instellingen van mijn bios kan wijzigen zodat ik de cpu kooler sneller kan laten draaien?
bij mijn oude pc kon ik alles gewoon wijzigen maar bij deze is dat allemaal beveilgd!

Mvg Basdiaan
 
Naar mijn mening is 300Watt bij deze pc gewoon voldoende.

Kun je misschien proberen de BSOD te lezen en te posten?
Om de BSOD langer in beeld te laten:
XP:
Control Panel -> System -> Advanced -> Startup and Recovery box -> Settings.
Maak de Automatically restart checkbox leeg en druk op OK.

Windows 7:
Right Click on “My Computer” -> Properties -> “Advanced” tab -> “Startup and Recovery” -> “Settings”.
Maak de Automatically restart checkbox leeg en druk op OK.​

Klik hier voor CPU-z, kun je je temps uitlezen en vervolgens posten.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Heb Pc wizzard CPU-Z en Speedfan op de pc en de temperaturen CPU: +/- 55 graden maar heb al een extra kooler over de cpu kooler geplaats en volgens mij helpt het!
Moederbord: +/- 31 graden

En die BSOD kan ik niet lezen want als ik een Blue Screen krijg dan nog geen seconde later valt de pc al uit.
 
55 graden is niet rampzalig.
Je hebt geprobeerd d.m.v. wat ik zei om je BSOD langer in beeld te houden?
Zo ja: Start > Uitvoeren > eventvwr.msc .. Zoek daar jouw BSOD Error eens op.
 
Laatst bewerkt:
Ja heb ik gedaan! Maar ik heb het probleem al! als mijn pc 65 Graden of meer wordt dan valt hij uit! Is er ook een progje waarmee ik de instellingen van de bios kan veranderen zodat i.p.v. 65 bijv 70 kan maken en ik de CPU Kooler sneller kan laten draaien? Bij mijn oude pc kon ik dat zo veraderen maar bij deze is alles beveiligd

Moederbord: Asus P4V800-X
Bios: AMI
Versie: 1009.006 (BETA) of moet ik deze downgraden naar 1008 Stable?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt je bios flashen... Dan is al die beveiliging er zeer waarschijnlijk af.
 
en hoe moet dat zou jij voor mij het goede progje willen opzoeken want als ik het doe gaat het waarschijnlijk fout
 
Kan je er een grotere koeler opzetten?
Staat de oude er goed op?
 
Ja heb er zelfs al een extra kooler over de CPU kooler gezet maar denk toch niet dat dat het is want gisteren werd hij ook zomaar 68 Graden en hij was nog aan! dus ik snap er niks meer van! Zal proberen de BSOD code te lezen en die aan jullie door te geven. Hoop dat ik dan wat wijzer wordt...

Mvg Bastiaan
 
bedankt voor de reactie heb de CPU cooler al schoon gemaakt en heb nog gekeken naar de kolpasta die was ook nog goed!
Is er mischien ook een progje waar mee ik de instellingen van mijn bios kan wijzigen zodat ik de cpu kooler sneller kan laten draaien?
bij mijn oude pc kon ik alles gewoon wijzigen maar bij deze is dat allemaal beveilgd!

Mvg Basdiaan

koelpasta kan opstijven,op den duur.komt hij niet goed op de processor.
doe er eens nieuwe op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan