Pc Valt Spontaan Uit>expert Bericht!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaMieN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Berichten
1
Geachte heren,

Mijn pc valt spontaan uit, heb een amd athlon 2000+ xp. 512 ddr ram, 80 gig 7200, msi cpu, Geforce FX5200, Creative Labs Geluidskaart, ik kan hem na uitvallen niet gelijk weer opstarten omdat ie dan weer uitvalt, even stekker eruit, paar minuten (min.5) en dan opnieuw opstarten gaat ie weer aan. Ik heb een 300 wat voeding erop, heb 400 geprobeerd valt ie vaker uit, werk met de zij van de pc open, dus kan niet aan de temperatuur liggen, ik weet mij geen raad, elke idee is welkom............. alvast bedankt...............
 
Tellen de dames niet mee?:D

Met de zijkant open, lijkt me geen goed idee, omdat daarmee nou juist de juiste "air flow" wordt verstoord. Kijk verder eens in de logboeken van XP naar eventuele fouten (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Post.

Groetjes,
Bennie
 
Uitvallen Pc

Dit kan toch een hitte probleem zijn. (Er van uit gaande dat je niet hebt zitten experimenteren in het bios)

Kijk eens of je CPU koeler en de rest van je systeem niet onder het stof verborgen is hebt immers je kast open staan)

Als je bios een normale temp. aangeeft (tussen de 45 en 60 graden) dan kan het aan de aan/uit schakelaar van de systeemkast liggen.

Ik heb dat probleem ook eens gehad met de bovengenoemde oorzaak als boosdoener.

Dit zijn mijn eerste gedachten maar je probleem kan vele oorzaken hebben.

Fout geheugen, CPU beschadiging, fout moederbord etc.

Maar ik zou de eerst genoemde potentiele oorzaken eerst uitsluiten.

Suc6
 
Stel de beveiligings temp van de cpu in het bios in op 70 graden .

Groetjes speedtouch
 
Het ligt aan de voeding want die 5 minuten komen door de automatische zekering van de voeding..
 
Geplaatst door DaDoctor
Het ligt aan de voeding want die 5 minuten komen door de automatische zekering van de voeding..
Kan je ook uitleggen wat de vraagsteller daar aan kan doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan