PC valt spontaan uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

pameulenberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Tijdens het gebruik van de PC valt het systeem spontaan uit. Na te hebben opgestart is het even later (ca. 15 minuten) weer raak. Ik heb alle instellingen in het energiebeheer op 'nooit' staan, dus daar ligt het niet aan.

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

Hoe oud is je pc eigenlijk en wat voor een type moederbord heeft deze?

Zou inderdaad goed een overhittingsprobleem kunnen zijn, maar er zijn nog twee mogelijkheden:

-Langzaam stervend geheugen (even memtest op loslaten)

-Voeding die aan zijn einde is of wordt overbelast

In het geval van een kapotte voeding is er natuurlijk geen foutmelding. Voor de rest is de tip hierboven een goede...

Het kan ook aan je voeding liggen, als die niet toereikend is start je pc ook automatisch opnieuw op, of je pc wordt inderdaad te heet. Dan start ie ook opnieuw op.

en wat gebeurt er als je je pc even een uur bijvoorbeeld laat rusten? blijft die dan langer aanblijven? zoja: dan is je koeler kapot van je cpu

Met mijn Athlon was hetzelfde aan de hand.
Bleek een 'foutje' van MSI te zijn.
Om de haverklap ging dat ding dutten. Na 20 minuten kon je de pc weer gebruiken.
Naarmate de tijd verstreek werd het erger.
Gelukkig had ik nog garantie (3 weken)

Toen we het moederbord er uit haalden waren verschillende (condensatoren of hoe die ook heten) aan het lekken geweest of gesmolten. Een leek kon zien dat het niet goed zat.

Je zou minimaal eens goed in je kast kunnen kijken om in ieder geval zeker te zijn dat je dàt in ieder geval niet hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan