pc valt spontaan uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puschkin_Vibe

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2003
hallo

de pc van mij vriendin valt spontaan uit soms na 5 minuten soms na 3 uur weet iemand wat dit kan zijn?
het kan niet aan de hd liggen en ook niet aan het mobo want die zijn beide nog geen jaar oud

een ander probleempje is dat het programma lavalys geen batterij ziet als ik in lavalys aan het kijken ben

lijkt me stug want er zit tog echt een batterij in het mobo en het is een nieuwe batterij ?

Puschkin_Vibe zei:
hallo

het kan niet aan de hd liggen en ook niet aan het mobo want die zijn beide nog geen jaar oud

Dat zegt niks. HD kan te heet worden, evenals de chipset op je moederbord, processor en videokaart. Ook kan je voeding het probleem wezen. Wellicht kan deze niet goed stabiele waardes leveren waardoor je pc ook kan uitvallen.

Wat zijn je systeemgegevens en het merk en type van je voeding?

Dus als iets nog geen jaar oud is, kan het niet stuk zijn?:confused:
Je kunt het al stuk kopen, hoor.

Maare, als er een passief koelblok op de grafische kaart zit, zet er eentje op met een aktief blok, met ventilator, dus.

ben ik met je eens lange pier maar de hd is niet stuk want die doet het gewoon en die is in april dit jaar gemaakt

systeem gegevens werden er gevraagd
voeding - Avance Technology Inc
Model Number : ENP 0730 (ATX 12 V & 2.03
300 Watt power supply w / pfc
Processor - AMD Athlon XP 1833 mhz (11x167 ) 2500+
geheugen 512 MB
Windows XP PRO Corp Edition
grafische kaart nVIDIA GeForce4 MX 420
HD Maxtor Diamond Max ATA/133 2MB Buffer

een grafische kaart met actieve cooler kan ik er niet inzetten want die heb ik niet en dat vind ik een beetje duur om zo ff te kopen

ander probleem is dat de pcook soms in de bios opstart ?
enig idee wat dat kan zijn ?

De pc start in de bios op? dat is een nieuwe voor mij, die kende ik nog niet, maare, als dat zo is, dat zul je daar de instellingen na moeten kijken, misschien staan die niet goed.

Vervolgens heb ik het niet gehad over een nieuwe grafische kaart, maar over een aktieve koeler, eentje met een ventilator dus.

Maare, misschien moet je helemaal niet in die richting zoeken, je zou een andere voeding kunnen proberen, een 300Watt voeding zegt verder niets over het afgegeven vermogen, vooral als het een noname voeding is, en kan deze niet voldoende sap leveren.

Je begon met dat de pc willekeurig uitvalt, dat wijst vaak op een warmte probleem, alleen waar die warmte het probleem veroorzaakt, daar zul je eerst achter moeten komen.

zal de voeding ook niet zijn waarschijnlijk. die heeft niks met de bios te maken. zit je bios batterij wel goed in z'n behuizing of is die soms leeg. uitvallen komt waarschijnlijk door de temp van je pc. je zou eens kunnen kijken wat de uitval temp is in de bios en er dan een temp meet programma op zetten. zo kun je dit in de gaten houden.

Handig is het om wel even bij de les te blijven:

"zal de voeding ook niet zijn waarschijnlijk. die heeft niks met de bios te maken"

er is namelijk ook niet beweert dat de voeding iets met de bios te maken zou hebben. Bios probleem kwam er op het laatst bij in het verhaal.
:eek: Even onder ons.... betreft het een oud toetsenbord...? ik heb het namelijk al eens meegemaakt dat de DEL knop (in dat geval) soms bleef hangen en daardoor dook de pc soms gelijk de bios in.
Daarbij, het zou altijd WEL nog iets (o.a.) met de voeding te maken kunnen hebben. Deze KAN namelijk voor de raarste fouten zorgen!

Het is een warmte probleem, maar waar ....??

Kijk eens in je logboeken misschien kun je daar nog iets uithalen. R-muisklik op "Deze Computer" en kies voor beheren en vervolgens kijk je in je logboeken.

roel

na dat ik er een nieuwe voeding in gezet heb s de pc niet meer uitgevallen dus dat was denk ik het probleem
sinds dien is de pc nog wel 1 of 2 keer in de bios opgestart maar daar kan ik wel mee leven

bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan