PC valt steeds uit "nieuw moederbord"

Status
Niet open voor verdere reacties.

joyzzy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2007
Heey ik heb dus een nieuw moederbord gekocht wegens een ongelukje met koelpasta. Het is de zelfde als de eerste en ik heb alles het zelfde aangesloten. Echter als ik hem aan doe valt hij elke keer uit al voor hij windows kan opstarten. Dat probleem heb ik al eerder gehad en dat bleek een HW probleem. Dus ik alles er weer uit en weer erin. en tog het zelfde resultaat. Hij is te kort aan om te heet te worden lijkt mij want na nog geen minuut is ie al weer uit. Heeft dit te maken met het feit dat het moederbord nieuw is? of zie ik iets over het hoofd?

Het is een Asus Barebone soket 775 met een Celeron D erin. Heb ook P4 maar die werd op de oude moederbord veel te heet (bijna 90 graden)

Kan het misschien aan de voeding liggen? Of misschien aan de nieuwe vloeibare koelpast? Daarvoor zat er klei-koelpasta op...

Heb wel een nieuwe videokaart erin gedaan vlak voor het ongelukje met dr koelpasta maar toen deed ie het gewoon. Ook heb ik een wlan erin gebouwd maar ook zonder die valt ie uit(die deed et ook in de vorige gewoon)

Hoop dat iemand een handige tip heeft of iets van dat.

Groetjesss

Hoi,

Had je al geprobeerd om per hardwarecomponent op te starten zodat je de oorzaak kunt achterhalen?
Dus start bv eerst op met alleen je voeding, mobo,processor en geheugen, en bekijk de post of alles wordt weergegeven, daarna de hd, daarna de vk enz.

Hoi,

Als je processor te heet is geweest kan hij best naar de knopen zijn volgens mij, en dan slaat de pc ook gewoon uit.

Modag

Dat kan ook id. Kijk dan ff naar bruine/zwart plekjes rondom de processor! Mocht je de processor eraf halen wel de oude koelpasta verwijderen en nieuwe erop smeren hé!

misschien is je voeding te licht heb je ook adds?(grafische kaart etc?)

Laatst bewerkt:
De klassieke LP methode om alles stap voor stap te testen:

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu met koeling
erin, reset met de jumper clr-cmos, de bios, of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf. Ook de videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen. Controleer welke beeps je krijgt; of het de goede zijn!

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, controleer de beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan