Pc valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Valkenburg

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Hoi mensen,

Ik heb (wederom) een probleem met de pc.

Onze pc valt geregeld uit. Geen blauw scerm ofzo, maar gewoon een harde reset. Uitermate irritant (zeker als de brander loopt :confused: )

De ene keer start hij, bij een ongevraagde reset, wel door en de andere keer hangt ie vast bij het logo....

Ik heb de pc gescant op Spyware en Virussen met PcCillin, AdAware, Spybot. Dus dat is het probleem niet.

Moet ik nu denken aan een hardware probleem of een software probleem? Ik weet het niet meer.....:rolleyes:

Ik hoop dat jullie het wel weten....;)

Iets pas vernieuwd of nieuw software?
Heb je veel usb apperaten er aan hangen?

Geplaatst door wvdwe
Iets pas vernieuwd of nieuw software?
Heb je veel usb apperaten er aan hangen?

Nee, op hardware gebied is niets veranderd. Software wil nog wel eens wijzigen. Enige tijd geleden hebben wij onze Norton ingewisseld voor een andere virusscanner. Dit omdat Norton de pc zwaar belaste en dat gaf bij sommige spellen problemen.

Ik heb wel een virus en een doos spyware verwijderd.

Draai je xp soms heb je dan ook systeem restore uitgeschakeld.
Want dan heb je kans dat het virus weer erin zit.

Dat lijkt het mij ook raadzaam een Hijack This Log te plaatsen (naast de tip van wvdwe), verbazingwekkend wat dat programma nog allemaal vindt wat andere antispyware-progjes over 't hoofd zien.

Plaats een Hijack This Log met vermelding van het probleem en wat je zelf al hebt gedaan ter bestrijding.
Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html
Lees dan dit bericht goed door: <- belangrijk!
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272
Plaats daarna je HijackThis-log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

(deze site, afgekort ASO, werkt samen met Helpmij)

Geplaatst door wvdwe
Draai je xp soms heb je dan ook systeem restore uitgeschakeld.
Want dan heb je kans dat het virus weer erin zit.

Restore heb ik gisteren even uitgezet, omdat er een spyware onderdeel in zat.

Geplaatst door gezina
Dat lijkt het mij ook raadzaam een Hijack This Log te plaatsen (naast de tip van wvdwe), verbazingwekkend wat dat programma nog allemaal vindt wat andere antispyware-progjes over 't hoofd zien.

Ik heb een log geplaatst.
Link: Log HijackThis

Laatst bewerkt:
Uitermate irritant (zeker als de brander loopt :confused: )

Als aanvulling:

Als het om het systeem gaat in je profiel ,zou ik als je er mee aan het branden bent, pas verder gaan met iets anders als hij klaar is!

Jouw probleem kan diverse redenen hebben.
Ik noem de drie belangrijkste mogelijkheden in volorde van waarschijnlijkheid:
1) (één van je) geheugenmodules is losgeraakt of maakt geen goed contact meer. Remedie: haal alle geheugenmodules voorzichtig los en steek ze er weer in. Dit is de meest voorkomende oplossing.
2) Je hebt last van het blastervirus, dat lang niet altijd wordt gedetecteerd door virusscanners.
Remedie: ga naar een website van een gerenommeerde virusscanner (www.symantec.nl of www.mcafee.nl o.i.d.) en probeer een online scanning uit te voeren)
3) je pc wordt te warm in de behuizing. Dit kan gebeuren als bijvoorbeeld te veel stof zich in de kast heeft opgehoopt of als er een flatkabel in de weg zit die de afvoer van warmte hindert.

Verder zouden er nog meer oorzaken kunnen zijn natuurlijk maar ik zou eerst maar eens deze volgorde aanhouden.
Suc6:thumb:

Geplaatst door Hendrikjan
Jouw probleem kan diverse redenen hebben.
Ik noem de drie belangrijkste mogelijkheden in volorde van waarschijnlijkheid:
1) (één van je) geheugenmodules is losgeraakt of maakt geen goed contact meer. Remedie: haal alle geheugenmodules voorzichtig los en steek ze er weer in. Dit is de meest voorkomende oplossing.
2) Je hebt last van het blastervirus, dat lang niet altijd wordt gedetecteerd door virusscanners.
Remedie: ga naar een website van een gerenommeerde virusscanner (www.symantec.nl of www.mcafee.nl o.i.d.) en probeer een online scanning uit te voeren)
3) je pc wordt te warm in de behuizing. Dit kan gebeuren als bijvoorbeeld te veel stof zich in de kast heeft opgehoopt of als er een flatkabel in de weg zit die de afvoer van warmte hindert.

Verder zouden er nog meer oorzaken kunnen zijn natuurlijk maar ik zou eerst maar eens deze volgorde aanhouden.
Suc6:thumb:

Ik heb de geheugenkaarten (2x128MB) verwijderd en opnieuw teruggezet.
Ook heb ik de aanwezige stof verwijderd. Kabels opnieuw gemonteerd.
Helaas is het probleem nog steeds.

Om te controleren of het geheugen de boosdoener is, heb ik de kaartjes uit de pc van de kids gehaald.
Dit mocht niets helpen.

Ik ga hem nu online scannen....

Na diversen pogingen is het me gelukt om een online scan te doen. Ik heb hem gescant met Panda, want bij die andere viel hij heel snel al uit.

Panda traceerde nog 14 spyware dingen en geen virussen. Ik heb alles uiteraard verwijderd.

Helaas heeft het niet geholpen.

Kan dit ook aan de videokaart liggen? Is dit te testen?

Na een tip op de chat gisteravond heb ik "Automatisch opstarten" uitgeschakeld.
Nu krijg ik weer de oude vertrouwde blauwe schermen ;)
Hieronder een aantal meldingen...bij 3, 5 en 6 had ik geen blauw scherm!

1. Probleem:
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
Technische info:
***STOP: 0X0000000A (0X8BD7753E, 0X00000007, 0X00000000, 0X804E11D2)

-----

2. Probleem:
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
Technische info:
***STOP: 0X0000000A (0X82AB57DF, 0X00000002, 0X00000000, 0X804E73D5)

-----

3. Verticale strepen, verder geen info

-----

4. Probleem:
TRAP_CAUSE_UNKNOWN
Technische info:
***STOP: 0X00000012 (0X00000001, 0X00000100, 0X00000000, 0X00000000)

-----

5. Scherm uitgevallen

-----

6. Reset zonder info

Hoop dat jullie er iets mee kunnen...:confused:

Laatst bewerkt:
Besturing systeem W2000?

Ga eens beginnen met op testarten met zo weinig mogelijk apparaten , dus alleen MB / Videokaart / geheugen /processor , daarna je floppy drive en zoverder , tot je het probleem tegen komt wat apparatuur betreft.

Nog maar eens een optie:
ik heb zelf met een PIII een soortgelijk probleem gehad. Het bleek uiteindelijk een irq-conflict. Door de netwerkkaart eruit te halen en in een ander PCI-slot te plaatsen werkt alles naar behoren. Het bewust PCI-slot gaf al eerder problemen dus dat gebruik ik niet meer. Je kunt dit testen door alle evt. aanwezige kaarten eruit te trekken en 1 voor 1 te plaatsen. Mocht dit ook niet tot het gewenste resultaat leiden, dan weet ik het ook niet meer. Het kunnen soms hele kleine dingen zijn die het doen.

Hoi,

Ik heb de hardeschijf in een andere pc gezet en daar doet ie het beter. Soms wat opstart problemen, maar niet meer spontaan resetten e.d.

Nu vermoed ik dat het moederbord de oorzaak is, want als ik een andere hardeschijf in de pc zet, dan start ie windows niet op, terwijl deze schijf in orde is.

Maar waarom de "orginele" schijf soms wat opstartproblemen heeft?? Kan toch niet zo zijn dat beide naar de haaie zijn :confused: ?

Kan de schijf als ie opgestart is wel gewoon benaderen.

Om uit te sluiten dat de HD niet goed meer zouden zijn , van de site van de HD een diagnose tool ophalen waarme je ze kan controleren!

Bedankt Bandit, ik zou het zeker willen proberen. Maar de situatie is helaas nog vreemder geworden.

Ik heb nu 2 hardeschijven, 2 pc's en beide komen niet verder dan een zwart beeld met een knipperend streepje.
Geen logo, geen Windows....helemaal niets :mad:
Uitwisselen van de schijven levert niets op.

Ik weet het niet meer.

Ook niet in het bios?
Ook niet via dos?
Heb je knoppix al overwogen?

Geplaatst door atmaram
Ook niet in het bios?
Ook niet via dos?
Heb je knoppix al overwogen?

Ik kom wel in de bios en de HD is wel via DOS te bereiken, alleen opstarten wil ie niet.
Nu heb ik een Andere werkende schijf geleend en daar krijg ik windows niet op geïnstalleerd. Steeds weer dat zwarte scherm met een knipperend blokje.

Wat is Knoppix?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan