PC valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hilde019

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Hallo,

Iedere keer ik beeldbewerking doen met ijn pc, valt die na een tijd ineens uit. Zonder enige zichtbare reden.

Heeft dit iets te maken met RAM-geheugen of buffer? Wie helpt er mij?

Warmte veroorzaakt door (aangekoekt) stof, zou dat kunnen? Hoe lang heb je de machine al en is deze wel eens opengeweest om stof te verwijderen?
Met dit tooltje kun je o.a. ook zien hoe warm de processor en videokaart zijn.
Gebruik dit tooltje eens onmiddellijk nádat je de computer aanzet (na een nacht van uitstaan) en gebruik het tooltje nadat de machine is vastgelopen / opnieuw is opgestart na het beeldbewerken.
Ik ben benieuwd naar de temperatuurverschillen. Zit daar weinig verschil tussen en zijn de temps normaal, dan moeten we naar een andere oorzaak gaan zoeken.

Er zat inderdaad veel stof in. heb hem nu gekuist. En hoop dat dit de reden was.
Bedankt.

Voor je eigen gemoedsrust had je er handiger aan gedaan eerst het tooltje te installeren en de temps op te schrijven, zowel koud als warm (na langdurig gebruik)
Als dan na de opruimactie blijkt dat de temp met zo'n 10 tot 15 graden zou zijn gedaald, dan had je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk kunnen stellen dat het dé oorzaak zou zijn geweest. Nu blijft het afwachten en hopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan