PC valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0164

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2012
Hallo mensen
Ik heb zelf een PC in elkaar gezet, werkte voor 2 dagen prima maar sinds vandaag valt de PC na ongeveer 5 minuten volledig uit.

Wat kan ik hier aan doen?:(

edit: PC zit niet vol met stof, temperaturen hangen allemaal rond de 40 graden.

Laatst bewerkt:
Heb je alles goed ingestoken, kijk dat na. Is het oud of redelijk nieuw? Of kom je soms ergens tegen met je voeten?

Complete specificaties aub, incl. het merk + wattage van de voeding die je erin hebt hangen.

Staat er wat bijzonders in je systeem-logjes? (Configuratiescherm -> Systeem beheer -> Logboeken)

Nee ik kom nergens tegenaan, en mijn specs zijn:
750 watt voeding
Asus striker II formula moderbord
amd radeon hd 6870 videokaart
intel duo 2 nogwat processor

Ik ga even kijken in die logjes.

Er staat wel een melding met niveau: Kritiek
bron: Kernel power
Ook zie ik bij taakbeheer dat mijn processorgebruik de hele tijd van ongeveer 15% naar ongeveer 60% springt terwijl alleen Speccy en Skype open staan.

Laatst bewerkt:
Valt ie echt helemaal uit, of doet ie enkel herstarten?

De PC valt volledig uit en ik kan hem daarna weer via de aanknop aanzetten.

Dan vermoed ik dat je ergens sluiting maakt, heb je voldoende afstandsbusjes gebruikt bij het monteren van de mobo?
Geen kabeltje p.o. blootgemaakt dat ergens tegen het chassis loopt?

Hoi,

In hoeverre zou dit probleem ermee te maken kunnen hebben denk je haal de nieuwe reepjes er eens uit;)

hoi Modag! :)
Ik heb een nieuw moederbord want op dat moederbord in dat topic dat jij noemt waren 2 slots stuk. Heeft er dus niks mee te maken :D

edit: ik heb het mobo eruit gehaald en er waren 2 plekken die niet op verhogingen stonden, kan dit het probleem zijn? Ik ben het nu aan het verhelpen, ik had nog wat verhogingen liggen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik denk niet dat het veel uit maar het is altijd beter als het moederbord goed vast zit

Hoi,

Is de kast volgens mij. de plaat waar het moederbord op vast zit en de hd ruimte etc. Maar wat ik zou doe is alles uitbouwen en moederbord op een boek leggen en zo alles eens aansluiten en kijken of je nog steeds het probleem hebt.

pffffffff ik heb de neiging dat ding uit het raam te gooien. Valt nu uit bij opstarten... misschien nieuwe Windows Installatie?

Hoi,

Ja dan kan je ook overnieuw beginnen met inbouwen, probeer het nu eens want een schone installatie helpt niet want hij slaat voor windows al uit:o

Hoi,

Ja dan kan je ook overnieuw beginnen met inbouwen, probeer het nu eens want een schone installatie helpt niet want hij slaat voor windows al uit:o

Ik had hem toch net al helemaal opnieuw ingebouwd...
En ik start hem nu op en kom wel op het bureaublad.

EDIT: De fout die logboek van Systeem geeft bij uitvallen(volgens mij) is Kritiek: Kernel Powder

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan