pc valt steeds uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Backmonkey123

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
hallo,

mijn pc valt steeds uit en ik heb op internet gelezen dan speedfan moest instaleren.
immers heb ik dat gedaan en zecht hij dit

GPU ; 50C
system; 30C
CPU : 70C
AUX : 50C
HD0 : 31C
Core 0 : 80C
Core 1 :78C
COre :50C
ambient: 0C

pc specs

microsoft xp pro
inter(r) CORE(TM)2 CPU 6320 @ 1.86 GHz

2gb of ram
videokaart : EN8600GT silent
HDD : samsung HD501LJ (500.1GB)

hoop zo snel mogelijk geholpen te worden

Hoi,

Pc al eens stof vrij gemaakt? en dan met name de processor koeler, is dit snel of niet ;) maar denk er even aan is een vrijwilligers site toch:thumb:

uhhm nee dat heb ik nog niet gedaan en ps: drm zij ik ook dat ik het hoop is dat dan niet toepasselijk? ja dat wat aardig snel :D

Laatst bewerkt:
Inderdaad, vrij hoge temperaturen voor de processor. Deze zit op het randje van zichzelf uitschakelen met deze temperatuur ;)

Hoi,

Beste zou zijn met een busje lucht en dan de ventilator vast houden wel even de gebruiksaanwijzing lezen van het busje met lucht;)

ik heb de PC net schoongemaakt en dit zijn tot nu toe genomen tepratuuren

CPU : 47C
system : 27C
CPU : 58C
AUX : 48C
HD0 : 25C
core0 : 62C
core1 : 61C
core : 47C
ambient : 0C

De vraag is dan of je nog last hebt van het uitvallen ;) De temperaturen zijn nu in ieder geval al stukken beter, wel wat hoog voor idle, maar niet gevaarlijk.

Eventueel te overwegen nog is de koelpasta vernieuwen.

ot nu toe heb ik er nog geen last van het uitvallen maar kan dit normaal ook een probleem vormen voor de snelheid voor het gamen?

en is dat koelpaste voor tussen je CPU cooler en de prossecor in?

Ja en ja ;) Als de processor te warm wordt, dan zal deze zichzelf eerst throttlen (werken op een lagere snelheid) in poging om zo de temperatuur te laten dalen. Dat is denk ik wat jij ervaart in games ;)

(lukt het niet om de temperatuur te laten dalen door te throttlen, dan schakelt de processor de pc uit )

oke en hoe heet die pasta dan of kan ik heb beter laten doen bij de dichtbijzijnde computer winkel?

Hoi,

Hoe handig ben je met pc's anders is het misschien verstandig het door de pc winkel te laten doen

Ligt eraan hoeveel verstand je van computers hebt. Je moet namelijk ook niet teveel koelpasta aanbrengen (naam is dus koelpasta, bij de lokale computerwinkel zullen ze je dat zeker verkopen).

Zie hier wat meer informatie over het aanbrengen van koelpasta: klik (naar mijn mening is de druppel/rijstkorrel in het midden van de processor aanbrengen nog steeds de beste methode, voorkomt in ieder geval luchtbubbels!

Mijn advies is in ieder geval een niet-geleidende koelpasta te gebruiken. Mocht je dan knoeien, kan het niet zoveel kwaad voor de computer/onderdelen.

ik heb hem inderdaad nu naar een computer winkel gebracht en ze hadden gezecht dat ik een nieuwe koelblok nodig hebben omdat de pinnen voor het vasthouden van de koelblok

ik heb ook gelijk gevraagt voor een nieuwe videokaart want die van mij is sterk verouderd

pinnen van het koelblok kapot? lijkt me sterk als jij de pc nooit opgehaald hebt :P Ik denk dat ze ook wel een beetje geld ruiken ;)

Een nieuwe videokaart is wat mij betreft een beetje zonde van je geld; de processor zal het niet kunnen bijbenen als er een snellere in gezet wordt.

ja maar die videokaart kan ik ook meenemen naar een andere pc

en idd maar ik geloof dat dat gebeurt was toen ik hem schoon ging maken :S

ik ik heb het zelf gezien dat de afgebroken waren

Het kan toch ook aan je voeding liggen? Als je pc steeds binnen 5 à 10 minuten uit valt is het je voeding of je videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan