PC valt uit bij cold boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

comp 4 lyf

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Hey iedereen,

Ik heb dit probleem al een hele tijd, maar het is nu pas dat ik er eens tijd voor wil nemen om het te proberen maken.
Het probleem is het volgende:

*De pc staat af (koud)
*ik start hem op
*Alles laadt zoals het hoort
*en dan ofwel: - slaat hij gewoon vast en kan ik niks meer doen behalve de uitknop gebruiken
- valt hij plots uit en herstart hij zelf
Soms toont hij ook een blue screen.
Wat me hierbij opvalt is dat ik al een aantal verschillende errors gekregen heb, van 2 heb ik een foto zie hieronder, het laatste nieuwe (van daarnet) kon ik niet fotograferen want hij viel 5 sec later uit.
Wat ik over het laatste nog kon lezen is PFN_LIST_CORRUPT

Heb net een screenshot genomen van het logboek net na de PFN_LIST_CORRUPT boodschap.

Wat ik misschien ook moet melden is dat telkens ik de batterij van het moederbord verwijder hij voor een goede maand of 2 maand weer perfect werkt zonder uit te vallen.

Foto's:
logboek.jpg
http://s256.photobucket.com/user/funnie19/media/20150318_185728.jpg.html
http://s256.photobucket.com/user/funnie19/media/20150323_194003.jpg.html?sort=3&o=0

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

heb je al eens opgestart in veilige modus om te zien of het probleem dan ook optreedt?

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik moet nu toch eventjes weg dan kan ik hem uitzetten en laten afkoelen en dan straks eens opstarten in veilige modus.
Ik houd je op de hoogte ;)

Geef eens de volledige specs van je pc. Heb je al eens een andere voeding geprobeerd?

Ik heb de safe modus geprobeerd, maar ook daar slaat hij vast. Het lijkt alsof de pc eerst moet opwarmen en eens hij warm staat mag je hem nog volledig uitzetten en terug aan, dan is er geen probleem.

Wat de voeding betreft, deze heb ik een paar maand vervangen omdat ik dacht dat het probleem daaraan lag. Ik heb dan een voeding van een vriend gekregen van 450W(MAX 500W) maar ook hierbij heb ik het probleem.

Misschien ook nog even vermelden dat ik toen ook een andere harde schijf gekocht heb (WD Caviar Black 1TB) de vorige harde schijf van 640GB die tussen de specs hieronder staat begon een wat "ronkend" geluid te maken.

Wat ik ook raar vind is dat wanneer ik de pc in slaapstand laat staan zelfs tot de volgende dag en hem dan weer activeer hij geen problemen heeft.

Hieronder zijn de specs van de pc (van een website gehaald)

Technical Details
Brand Acer
Item Weight 20 Kg
Product Dimensions 68 x 55 x 44.5 cm
Batteries: 3 Lithium ion batteries required.
Item model number 9W.ALR6J.UC6
Series Aspire G7200 Predator Defender
Processor Brand AMD®
Processor Speed 2400 MHz
Processor Count 4
RAM Size 4 GB
Hard Drive Size 640 GB
Graphics Card Description Radeon HD 4850
Graphics Card Ram Size 512 MB
Wattage 750 watts
Operating System Windows Vista Home Premium
Lithium Battery Energy Content 23 watt_hours
Lithium Battery Packaging batteries_packed_with_equipment
Lithium Battery Weight 25 Grams
Number Of Lithium Ion Cells 3

Laatst bewerkt:
Heb je de bios batterij (knoopcel ) al eens vervangen?

mmm, defect geheugen zou kunnen of een fout voltage.
Ben je bekend met het programma memtest?

Ik heb er wel al aan gedacht om de batterij te vervangen, heb nu men 2 latjes ram eens in de 2 andere sleuven gestopt voorlopig nog niet uitgevallen maar nog even afwachten natuurlijk.
memtest heb ik nog niet gebruikt, wel al veel over gelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan