PC valt uit bij installatie driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiceShot

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Hallo,

Ik heb momenteel mijn ASUS EAH 5770 in mijn pc zitten, en werkte perfect.
Ik heb nu windows XP opnieuw geinstalleerd, maar als ik nu dus de drivers wil installeren
valt tijdens de installatie de computer uit.

Dat is bij de versie van de cd, en die van de asus website.
Als ik heb in veilige modus laad, geeft hij een fout aan!

Iemand die een oplossing weet?

Groetjes,

Misschien. Het is mogelijk wel handig om te weten wélke fout dan wordt aangegeven.

Heb je al geprobeerd om in apparaatbeheer het kennelijk ´foute apparaat´, ic. de video adapter te deìnstalleren? Start daarna niet opnieuw op, maar ga in configscherm naar software en kijk of er nog software staat. Zo ja, verwijder die dan ook. Start nú pas opnieuw op en probeer het nog eens.

Laatst bewerkt:
Ik heb al bij hardware de stuurprogramma proberen te deinstalleren,
en dan geeft hij dus aan dat er nog geen is geinstalleerd.

In veilige modus geeft hij aan dat hij de detectiesoftware niet vind of zoiets?

Stuurprogramma ? Een rechtse klik levert toch de optie : 'Installatie ongedaan maken' op? Of bediek je dat?

Ja, sorry dat bedoel ik ook. Maar ik heb ook al eens geprobeerd om het stuur programma terug te brengen, maar hij zei dus dat er geen vorige was. Als ik hem deinstalleer zegt hij dat er helemaal geen geinstalleerd is!

Kijk eens in het softwarescherm of dáár iets tussen staat. Verwijder daar dan eens handmatig de software en draai daarna Ccleaner.
Heb je na de nieuwe installatie van XP wel de chipsetdrivers geïnstalleerd?

Ehm, ik heb alleen de Ethernet en de Geluidsdrivers geinstalleerd, inderdaad geen chipset. Moet ik dat dan nog even proberen?

'Proberen"? Da's het allereerste wat je had moeten doen nádat je XP kaal erop hebt gezet. Daarná pas alle andere drivers.

Ok, ik ben hem nu aan het downloaden en dan zal ik eens proberen.

Antivirussoftware staat uitgeschakeld als je probeert te installeren?

Ik heb de chipset geïnstalleerd, maar hij valt nogsteeds uit bij het installeren van de drivers..

Wacht, ik zal hem nog eens op veilige modus openen, dan zet ik de fout op internet.

De fout: 'Kan het Detectiestuurprogramma niet laden'

Foutrapport:

Bestaande pakketten
Microsoft Visual C++ 2005 SP1 Redistributable 32bit

Andere gedetecteerde apparaten

Foutmeldingen
Kan het detectiestuurprogramma niet laden

Moet ik anders proberen om Windows XP nog eens opnieuw te installeren? Want, eerst deed wel alles het gewoon.

Ik heb alle windows updates geinstalleerd, maar blijft maar niet werken! Ik gooi eens heel windows XP eraf, en installeer hem opnieuw... Hopen dat hij dan wel werkt!

Ik heb alle windows updates geinstalleerd, maar blijft maar niet werken! Ik gooi eens heel windows XP eraf, en installeer hem opnieuw... Hopen dat hij dan wel werkt!
Vreemd.
Ik heb ook een keer XP op mijn pc geïnstalleerd, ik ging weliswaar van Vista over naar XP maar ik hoefde geen chipset drivers te installeren.

Gek vraagje misschien, maar kan je niet van die cd waar XP op staat, de pc opstarten om vervolgens de drivers te installeren.

Ik had namelijk alleen de driver van mijn geluidskaart en videokaart nodig.
Apart dat jij je chipset moet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan