PC valt uit bij klonen HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallievis

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2014
Berichten
36
Heb onlangs een tweede HDD gekocht, met dezelfde grootte als de originele ( 1TB ). Wel van verschillend merk ( Samsung=orig en WD is nieuwe ) De Originele HDD die bestaat uit twee partities. Partitie 1 is WIN7 en Partitie 2 dient voor game.
Acronis staat geïnstalleerd op Part 1.
De bedoeling is dat ik met Acronis True Image Home 2010 een kloon maak van de volledige originele HDD
Ik zie zowel in BIOS als in Windows verkenner beide HDD's.
Opstart van programma Acronis en brondisk - doeldisk aanduiden ( zijn allebei zichtbaar ) Vervolgens begint Acronis zijn werk te doen en vraagt onmiddellijk om systeem te rebooten = ok. Na opstart komen er meldingen van Acronis en de voortgang-sterretjes dat partitie 1 gekloond wordt.
Wanneer deze partitie voltooid is, begint Acronis aan Part 2 , en rond de 3% valt PC uit.
Na terug opstarten zie ik dat Part 1 volledig gekloond is en Part 2 leeg.
Wat loopt er mis omdat Acronis de tweede partitie niet kloont ?
 
Laatst bewerkt:
Heb je van tevoren die 2e partitie wel gemaakt op je nieuwe HDD?
 
Ja Op de nieuwe HDD zie ik de drie partities ( 2 zelfgemaakte + 1 gereserveerd door systeem) en zijn van grootte exact hetzelfde als de originele HDD.
 
U zegt: Valt de PC uit.
Betekent dat dat de pc volledig uitgaat, alsof de cpu te warm wordt?
Of stopt Acronis, maar de PC blijft gewoon aan, onder stroom, en doet niets meer?
 
PC valt volledig uit Ik moet dus terug op de " powerknop" duwen om te starten
 
Ik denk in zo'n geval altijd gelijk aan twee mogelijke oorzaken:
- warmte probleem
- statische elektriciteit
Maar het blijft vreemd dat het alleen gebeurt bij klonen.
Als het een warmte probleem is zou de pc bij elke werkzaamheid na bepaalde tijd abrupt stoppen.
Dus wellicht statische elektriciteit.
Zit de pc in een geaard stopcontact?

Nog een vraag: die 2e HD, wordt die aan de pc aangesloten via een USB-adapter, of direct ingeplugd op het mobo?
 
Laatst bewerkt:
Geef eens wat specs van deze pc, zoals de voeding. Wie weet kan de voeding het allemaal niet aan.

En inderdaad, is het een externe HD of een interne?

Warmteprobleem is het niet, want dan moet je het ook hebben als je andere dingen op deze pc doet. En dat lees ik niet.
 
Correctie : heb nu gemerkt dat ie niet volledig uitvalt, maar in sleep-mode gaat. Even met muis bewegen en ventilatoren draaien , maar PC blijft hangen met zwart scherm. Enkel na volledig afzetten start ie dan normaal terug op.
Is interne HDD, via SATA op MB. Stopcont is geaard.
Warmte ? De PC staat soms dagen achter elkaar te draaien tijdens gaming, zonder 1 krimp te geven, en dit in redelijk warme zalen.
Paar specs : Voeding 850 Watt, Processor 2.8 Ghz, overklokt naar 3.2 met vloeistofkoeling. Idem voor videokaart, is ook vloeistofgekoeld. In case zitten 2 ventilatoren om de restwarmte af te voeren.
Het rare is dat de eerste partitie perfect gekloond wordt en steevast alles uitvalt als ie aan de 2de partitie begonnen is. Is telkens op exact 3% van tweede partitie ?
Bestaan er eventueel nog andere kloonprogamma's ( mag betalende software zijn ) om eventuele Acronisproblemen uit te sluiten ?
 
Wat zegt S.M.A.R.T. over die scijf en al eens. En chkdsk /r op die 2e partitie losgelaten?

En een kloon maak je naar een maagdelijke lege schijf, als je alleen de partities doet is het kopieren en meestal booten die schijven niet.
 
Wat zegt S.M.A.R.T. over die scijf en al eens. En chkdsk /r op die 2e partitie losgelaten?

En een kloon maak je naar een maagdelijke lege schijf, als je alleen de partities doet is het kopieren en meestal booten die schijven niet.

SMART en checkdisk geven geen fouten. En de partities zijn bij de eerste poging tot klonen door Acronis gemaakt, want HDD is dus maagdelijk blank gemonteerd...
 
Tis opgelost. Blijkbaar een installatiefout bij Acronis. Eraf gegooid - terug geïnstalleerd - kloon gemaakt - alles ok en het werkt
Thx voor reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan