PC valt uit bij starten MW2

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeReady

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Goedenavond,

Een vriend van mij heeft mij geholpen een pc te bouwen, maar er is nu wat mis.
Hij weet het ook even niet.

Mijn pc valt zomaar uit als ik het spel Call of Duty Modern Warfare 2 starten.
Een paar seconde nadat de game start valt de computer gewoon plots uit.

De pc kan het spel makkelijk aan en de temperaturen zijn ook gwn oke. (Heb 4/5 casefans) en een scythe mugen 2 processorkoeler. Er zit totaal geen stof in want we hebben de computer afgelopen maandag gebouwt.

De eerste dagen deed hij het goed, alleen had ik problemen met mijn Ram, na die even omwisselen kon hij gewoon opstarten.

Processor: Intel Core 2 quad q8400
8gb ram ddr3 (g skill)
64 bit windows 7 ultimate
g41m-p25 msi moederboard
HDD: 500gb western digital
VID kaart: sapphire radeon hd 6850
Advance PC-voeding MPT-6500 - 650 W
5x blue fan logilink
scythe mugen processorkoeler

Iemand een idee?
Hij knalt gewoon uit zonder blue screen of wat...

Voeding misschien?

hoe weet je dat de temps goed zijn? heb je het gecontroleerd?
heb je het ook bij andere spellen?
zijn alle drivers geinstalleerd?

Ik gebruik speedfan.
Andere spellen heb ik atm niet...
Drivers zijn geinstalleerd met bijkomende driver cd's.
BTW: Nadat ik die ram blokjes opnieuw had ingezet is er iets raars gebeurt met de tijd van de pc.
De legitieme dagen kloppen niet meer want ik had eerst nog 26 dagen left windows 7 en nu opeens 29 ?

ik denk dat het aan je ram licht wanneer je een zwaar spel start gebruik je namelijk een deel die je normaal nooit gebruikt haal er eens een paar uit en probeer dan nog eens

Als ik het zo hoor, en vooral omdat je zelf al aangeeft dat je er al eerder er problemen mee gehad hebt, zou ik zo zeggen dat je RAM kaduuk is. Op zich is het niet erg (alleen even vervelend), maar ik zou gewoon terug gaan naar de winkel waar je ze gekocht hebt, en aangeven dat ze niet helemaal 100% zijn :)

( Je zal niet de eerste zijn die kapot RAM mee krijgt naar huis, heb het zelf een keer gehad met van die 1 Gb reepjes, die waren allemaal al kaduuk bij thuiskomst! )

Suc6! ;)

Ik zal even wat RAM blokjes vragen bij een vriend, zoniet ga ik kijken voor een betere voeding. Ik ga ook gewoon even testen met 1 ram blokje.

Gebruik eens DeviceDoctor om drivers te downloaden/installeren.

RAM zou ik een bluescreen verwachten.... die voeding moet dan wel heel slecht zijn als hij wilt uitvallen... ik draai op 200 watt minder een meer verbruikende configuratie. Lijkt mij dus ook niet het probleem... raar geval. Misschien kan de voeding het normaal gesproken wel aan maar is hij gewoon kapot?

Lijkt me toch wel de voeding... 30 euro voor een 650 watt PSU? Kan niet goed gaan...

Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd met een ram blokje, geen effect. Na 15 seconde viel hij uit.
Nu de ram blokjes nog x omgewisseld, ook geen effect.

Blijkbaar toch maar de voeding die kapot is?
Is er een programma waarmee je kan zien wat de max spanning van je voeding is.
BTW: Aan het windows logboek heb je ook niet heel veel:

Kritiek: Kernel power:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Doordat de stroom is uitgevallen, daar zul je hem hebben. Te weinig kracht kan de voeding leveren. Haal een A-merk 500 watt en het probleem is opgelost. (Denk aan OCZ, Corsair, Antec, Thermaltake)

Afgelopen vrijdag heb ik wel gewoon de hele middag kunnen gamen.
Ik ga voor een vervangende voeding zorgen en kijken of dan het probleem is opgelost :P

Overclocken kan ook prima, ik gebruik een 430 watt voeding voor mijn HD6850 met 2 HD's en een energieslurpende X4 955 van AMD. Had die zelfs eerst op 3.8Ghz draaien. 600 watt is prima. (500 watt zou ik niet nemen voor speling, ook vind ik de prijs voor dat merk een beetje aan de hoge kant... + lange levertijd)

De sharkoon is duurder(:D) als die van Paranoid maar heeft mindere prestaties.Lijkt me een makkelijke keuze dus.

Gister nieuwe voeding besteld, waarschijnlijk morgen binnen.
OCZ ModXstream Pro 600Watt :D

We zullen zien :) !
Alvast bedankt allemaal!

Gister pas ingebouwd en hij werkt perfect!
Bedankt mensen, jullie hebben me geweldig geholpen.

Erg bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan