Pc valt uit, computer blijft draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GewoonMark

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2015
Hallo ik ben Mark,
ik heb mijn computer als zo ongeveer anderhalf jaar, en de afgelopen maanden valt me pc steeds uit als ik meerdere dingen tegelijk doe. ( bijvoorbeeld game en tegelijkertijd een youtube video kijken ) Al mijn beeldschermen vallen uit, maar me computer blijft draaien. En ik kan dan niet meer de computer uit doen vanaf de voorkant, hij kan pas uit als ik de stekker eruit trek. Het is alsof er ineens niks meer aan me computer vast zit, me toetsenboord die normaal licht geeft, valt ineens uit en geeft geen licht meer. Er zit ook een klein lichtje op me muis die ook uitvalt. En me beeldschermen geven geen signaal af. Ik vind het een heel irritant probleem want ik kan nu amper wat doen op me computer terwijl ik er dagelijks achterzit. Mijn gevoel denkt dat het aan de voeding ligt, want er is niks mis met me temperaturen Knipsel.PNG Dit zijn mijn temperaturen die ik nu heb. Als ik aan het game ben dan gaan te temperaturen ongeveer 4-5 graden hoger. Dit zijn me specs:

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Processor
AMD FX-6100

RAM
8,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)

Moederbord
MSI 760GM-P23(FX) (MS-7641) (CPU1)

Grafisch
S24D300 (1920x1080@60Hz)
S24D300 (1920x1080@60Hz)
2047MBNVIDIA GeForce GTX 650 (CardExpert Technology)

Harde schijven
466GB Seagate ST500DM002-1BD142 ATA Device (SATA)

En dit staat er op de zijkant van me voeding Snapchat--7044285802895792912.jpg
De voeding word ook een stukje warmer na een tijdje, niet echt gloeiend heet maar wel warm.

Ik hoop dat jullie wat met deze informatie kunnen en zo niet vraag het me dan want ik wil graag dat het opgelost wordt.

Bedankt alvast voor het lezen en de moeite.

Mvg Mark

Ik geloof niet in een fout van de voeding.
Anderzijds, als je het zeker wilt weten, kun je er niet een ergens lenen?

Zo rigoureus al wat ik nu voorstel doe ik zelden.
Zelf zou ik zeggen, maak een totale backup van je sysyeem met bv macrium.
Installeer de zaak op nieuw.
Daar ben je dan wel een paar uur mee zoet.
Als je dan tussendoor weer backups maakt, kun je altijd naar een werkende situatie terug.
Mocht het allemaal niet werken, wat ik niet geloof, dan kun je je eerste backup nog altijd terug zetten.

Wat je data aangaat zou ik die van te voren nog eens apart ergens naar toe kopiëren. Doe dit zeker als je ze niet op D hebt staan.
Succes er mee

Als ik je verhaal zo lees heb je ofwel een probleem met je voeding of je moederbord aangezien de verlichting van je toetsenbord en muis ook uitvallen ( usb aangesloten neem ik aan ).
De kwaliteit van deze voeding wordt in diverse reviews als "ondermaats" beschreven, ook beschikt deze voeding niet over een 80+ certificering wat inhoudt dat het zeer twijfelachtig is of het opgegeven vermogen wel geleverd kan worden.
Met een leeftijd van 1,5 jaar van dit systeem gaan mijn vermoedens dus specifiek naar de voeding hoewel het moederbord ook een mogelijkheid is.
Als je verstandig bent maak je zoals kostenzer aangeeft, een backup van je data ( image van je OS-schijf ) en laat je de lokale pc-winkel er even naar kijken...die hebben vaak wel een voeding liggen om mee te testen.

Hoi,

volgens mij als je hier het advies had opgepakt had je nu dit probleem niet;)

Weet ik maar ik had zo gevoel dat dat bericht wat minder goed was uitgelegd daarom maakte ik even een nieuwe :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Weet niet wat er niet duidelijk aan was gaf toch duidelijk aan dat de voeding van een slechte kwaliteit was maar nu misschien wat duidelijker

Ik had het over mijn bericht, niet die van jou. Joune was duidelijk :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Oke, dat is dan duidelijk:d dus morgen even een andere voeding proberen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan