PC valt uit en direct weer aan??

Status
Niet open voor verdere reacties.

TaranQ

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
6
Ben een pc voor kennissen opnieuw aan het installeren. Als ik hem aanzet valt hij consequent direct na pakweg een seconde uit. Vervolgens na 2 seconden springt hij weer vanzelf terug aan. Daarna gaat alles normaal....??
 
Ben een pc voor kennissen opnieuw aan het installeren. Als ik hem aanzet valt hij consequent direct na pakweg een seconde uit. Vervolgens na 2 seconden springt hij weer vanzelf terug aan. Daarna gaat alles normaal....??

Ik heb het ook wel eens gehad. onstabiele startknop was het bij mij. de startknop bleef half hangen. probeer hem eens goed intedrukken.

Kan ook gewoon aan moederbord of voeding liggen hoor!

succes ermee
 
Zo goed als zeker geen startknop probleem, die werkt gewoon soepel.
Gaan straks nog eens verder testen ....
 
maar, voor de zekerheid: Valt nu echt de hele pc (dus de voeding) uit, of valt bijv alleen het scherm uit?

Is het een oude pc? Hoe lang hebben ze dit probleem?
Merk voeding?

(ik vind dit altijd van die vage problemen: kan jij ook niets aan doen, maar vaag is het moet je toch toegeven)
 
Ja vaag is het zeker, ik ben ook geen echte leek, maar dit heb ik nog nooit gezien.
Zoals gezegd, pc valt echt eventjes volledig uit, dus niet enkel beeldscherm.
Ik verdenk de voeding of idd het moederbord, is alleen altijd moeilijk testen, zeker als je geen reserve onderdelen hebt ...
 
Heb zojuist getest, had toch nog een oud pc'tje in de kelder staan :)
Voeding verwisselt, maar helaas :(
Dus zal wel moederbord zijn ......
 
Asus A7V8X-MX maar denk dat het mss al opgelost is .... ?
Volgens mij startte hij daarnet gewoon op (heb in de tussentijd moederbord drivers geinstalleerd die op een cd stonden die ze in de kast geplakt hadden :))
Zal dadelijk even bevestigen of het echt ok is.

edit :

ja idd nu start hij weer normaal op .... omdat ik dus xp opnieuw erop had gezet deed hij zo raar ... na installeren moederbord drivers is het blijkbaar weer ok .....

probleem opgelost.

en bedankt nog voor de tips en reacties :D
 
Laatst bewerkt:
Oeps te snel geroepen.
Blijkt dat hij gewoon start zolang ik de stroom erop laat staan. Als ik de kabel uit de voeding trek of het schakelaartje ernaast uitzet dan doet hij de 'dubbele start' .....
Hoe reset ik de bios ook alweer ?
 
Oeps te snel geroepen.
Blijkt dat hij gewoon start zolang ik de stroom erop laat staan. Als ik de kabel uit de voeding trek of het schakelaartje ernaast uitzet dan doet hij de 'dubbele start' .....
Hoe reset ik de bios ook alweer ?

Bios reset je door de stekker uit te trekken, dan kast openmaken, en dan dat batterijtje even van het moederbord halen, powerknop een 10-tal seconden ingedrukt houden, batterijtje er terug op, pc terug opstarten, nu staan alle instellingen van de bios terug standaard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan