Pc valt uit en herkend tijdelijk geen opstart device meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
506
Hallo formuleren :d,

Ik heb een raar probleem.
Mijn pc doet het nu tijdelijk niet dus specs komen eraan.

Als ik mijn win8.1 pc gebruik krijg ik na een tijdje een blauw scherm (neem aan dat dit de nieuwe bsod is) met een foutmelding die ik (nog) niet exact gezien heb. Hij start vanzelf opnieuw op en krijg de volgende melding: "select proper bootdevice". Ik krijg m dan niet meer opgestart via mijn ssd. Ook de bios bootselector bied geen uitkomst. Pas na een uurtje start hij weer zonder problemen op. Dit doet denken aan een warmteprobleem. Heb daarom een prg geinstalleerd die alle mogelijke temperaturen monitort zonder rare waardes. Allemaal dik onder de 40 met uitschieters naar 52. Dat geld zowel voor de CPU als voor de gpu.

Iemand (zonder specs) een idee ?
Groet :thumb:



Afbeelding van specs toegevoegd.
Mocht dit niet voldoende zijn hoor ik het graag.
Afbeelding is wel slecht na upload maar nog te lezen.


Specs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kan ook een voedingsprobleem zijn. Probeer eens een voeding te lenen van voldoende wattage en van een a-merk en kijk of het probleem terugkomt.

Tijs.
 
He dank je wel.
Zou alleen niet weten waar ik een andere voeding vandaan moet halen anders dan kopen. Kan ik m beter ter repparatie aanbieden.
 
Je kunt ook even wachten op waar anderen mee komen. Mogelijk hebben anderen er een ander idee bij.

Tijs.
 
Pc reset nu reeds voor de bios opstart, dus mobo of CPU.
Met nu echt in reparatie aangezien ik niet zomaar wat materiaal heb liggen om te testen.
 
Naast Mobo of CPU zijn er (m.i.) nog 3 opties die de reparateur moet onderzoeken, mocht het niet de CPU of mobo zijn:
a. Firmware van de SSD
b. (zoals eerder aangegeven) De voeding
c. Intern geheugen
 
Hallo

Reeds aangehaald , maar kan inderdaad defekte voeding zijn .

Defekte condensatoren op het motherboard is nog een mogelijkheid.

Meestal (niet altijd) staan deze dan bol , of lekken elektroliet.

Peter
 
aangaande het verhaal, vermoed ik dat zoals eerder beaamd dat de voeding brak is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan