Pc valt uit en start weer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fordmustang

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2015
Hallo

ik heb een probleem mijn pc valt vaak uit en start daarna weer opnieuw op ik heb zelf gemerkt dat de processor altijd heel hard moet werken hoe kan ik dit verhelpen wand een pc die om de 5 min uitvalt is niet iets wat ik kan gebruiken

processor: AMD A6-6400K APU witch Radeom HD graphics 3,90 ghz
videokaart: MSI R7 260x

Dit is vaak te wijten aan te hoge temperaturen.

Kun je een schermafdruk plaatsen van de temperaturen met bijv. SpeedFan?

Met de temperaturen lijkt niets aan de hand te zijn. Krijg je een bepaalde foutmelding op het scherm te zien of is het scherm op zwart en meteen opnieuw opstarten?

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Dat zijn geen schrikbarende temperaturen klik een omet rechter muisknop op deze computer -eigenschapen- syteembeveiliging -geavanceerd en dan op instellingen bijopstart en herstelinstellingen en haal het vinkje even weg bij computer automatisch opnieuw opstarten.
Dan valt hij misschien niet uit maar komt hij met een fout melding en daar kan je dan de oplossing op zoeken of hier even melden dan helpen we je

Laatst bewerkt:
Op welk(e) moment(en) valt de computer uit? Bij gebruik of juist bij onbruik (idle)?

Waar ik verder nog aan denk is het eventueel het werkgeheugen. De voeding zal niet het probleem zijn aangezien de voltages juist zijn.

Wellicht kun je het werkgeheugen nog testen met Memtest86+.

[EDIT]Kleine botsing met Modag...[/EDIT]

Laatst bewerkt:
de pc valt uit als ik bijvoorbeeld dingen aan het doen ben maar dat kan al zijn bij simpel youtube kijken of als ik avg gebruik maar ook als ik hem niet gebruik

Hoi,

Waarom kleine botsing alle hulp is toch wenselijk :thumb:
heb je al gedaan wat ik aangaf?

17 graden is onmogelijk voor een rekenkern. De temperaturen worden verkeerd uitgelezen. Lees ze eens uit met HWiNFO64: klikkerdeklik!

Pak het zipje uit, open HWiNFO64.exe en vink 'Sensors only' aan. Klik vervolgens op 'Run'.

Scroll naar het kopje 'CPU: AMD A6-6400K' en maak een screenshot van het programma. Post deze hier.

Deze symptomen kunnen ook veroorzaakt worden door een brakke voeding die te weinig stroom levert over de 12-volt lijn. Deze lijn is zeer belangrijk voor de processor. Wanneer hier iets misgaat, wordt het systeem instabiel en herstart deze. Lees de voltages uit met Speccy. Zie voor de downloadlink mijn handtekening.

Installeer Speccy en ga naar het kopje 'Moederbord'. Daar staan de voltages over de 3.3, 5 en 12-volt lijn. Maak daar een screenshot van en post deze hier. Laatst was er hier op het forum nog iemand waar er over de 12-volt lijn maar 6.1 volt bleek te staan. Hij had ook last van dezelfde symptomen

Wat is het merk, type en wattage van de voeding?

Overigens draait die CPU fan als een bezetene, zou dat niet willen en de core temp klopt niet als de behuizing van de cpu al 70° is.

Een CPU package temperatuur van 73 graden is te hoog. Je problemen zijn te wijten aan een slecht gekoelde processor. Bevestig de koeling opnieuw en vervang de koelpasta. Dat zou moeten werken.

De CPU-package temperatuur is de temperatuur van het socket. Als die 73 graden is, betekent dat dat de processor ook rond die temperatuur zit. Een slechte zaak dus.

De voltages van de voeding kunnen er mee door. Alhoewel ze niet netjes zijn. De 5-volt lijn krijgt eigenlijk te veel binnen, maar dat zou geen invloed moeten hebben op de stabiliteit van het systeem.

het heeft geen merk het is een pc op mijn smaak gemaakt en ik heb er een 600w voeding in de de fan heb ik zelf hoger ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan