PC valt uit, geen hitteprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelfde probleem hier

Hi, Ik zit het verhaal te lezen, en ik heb precies hetzelfde probleem.

asus M4A785TD-V evo
AMD Phenom II X3
8Gb Kingston
Onboard video (was eerst GTX7900)
550w Antec voeding

Hij draaide tijdje stabiel. Na 2 weken overgezet in een andere kast en sindsdien valt hij af en toe uit. Soms 5 min na opstarten, soms uur later en inderdaad, het maakt niet uit wat je doet. Dacht eerst aan voeding. Andere voeding getest, zelfde probleem.
Componenten af gesloten leek te helpen, maar het kwam toch terug.

Heb prime95 getest. Door stress gaat hij niet uit. Memtest ook geprobeerd, geen probleem

Ik ben nog steeds aan het ombouwen en testen
 
Laatst bewerkt:
@ wollysnolly , het lijkt erop dat je moederbord direct contact maakt met de behuizing ..
Haal je pc uitelkaar en zet hem opnieuw in de kast met goede afstand houdertjes en let erop dat je moederbord nergens contact maakt ook niet via via met de behuizing behalve met de afstandhoudertjes
 
Heb ik gedaan. De problemen ontstonden nadat ik hele pc in andere kast stopte.
Hierbij heb ik gelijk mugen III gemonteerd. Deze heeft een grote achterbracket, en hier komt het probleem:
De standaard stalen achterplaat voor de standaard coolerbracket, heeft een sparing in het midden voor de elektronica achterop het board. Anders zou dit tegen elkaar aan zitten.
De Mugen III achterbracket heeft dit niet, dus ik kon hem niet monteren. Anders zou de elektronica stuk kunnen gaan door de druk van de stalen achterplaat.
Ik heb de Mugen plaat gemonteerd met de standaard plaat ertussen. Zo kwam het niet in aanraking met elkaar. Hierdoor wordt de achterplaat constructie wel 3 of 4mm dikker, en laat er in de nieuwe kast wel een sparing zitten, maar niet helemaal juist.
Je raad het al, de stalen bracket komt deels tegen de kast aan. Ik heb er later nog iets tussen geschoven, maar hij bleef uitvallen. Nu zit er een andere cooler op, op de standaard bracket, en het uitvallen gebeurd nog steeds. Wel veel minder.

Als ik naar het IO shield kijk in vergelijking met het board, zou het bord nog 1 tot 2mm hoger kunnen. Ik zit te denken om dit met plastic ringentjes te doen. Is dat verstandig? Want volgens mij aard een board op deze punten, en zo zou ik het afsluiten.

Ik ben onderdelen gaan ontkoppelen en het leek ook minder te worden. Dit deed ik nadat de pc kompleet in een opstart-loop bleef hangen. Na ontkoppelen begon hij weer op te starten.

Zojuist een win7 32bit geinstalleerd, misschien dat het helpt.

De Phenom II X3 BE is over te schakelen naar X4, ook het terugzetten naar standaard hielp niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan