pc valt uit/herstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ietje70

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Berichten
3
mijn pc valt iedere keer na een minuut of 20 uit en herstart zichzelf.
soms lukt de doorstart maar meestal niet, heb gedacht dat het de koeling kon zijn maar ook met de ventilator op de pc gericht valt hij toch uit.
voor de rest zijn er geen rare dingen opgezet en is er geen virus.
heeft iemand een idee waardoor dit kan komen en hoe ik het kan verhelpen want dit is hoogst irritant:evil:
groetjes ietje
 
Installeer eens een programmaatje dat de temperaturen aangeeft, bv. speedfan en bekijk de resultaten.
 
Welkom op helpmij

Probeer dit eens Rechter muis deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>instellingen en hier het vinkje weg nemen bij deze computer opnieuw opstarten.

In plaats van opnieuw opstarten krijg je een blauw scherm en de foutmelding en hier komen we mischien weer verder mee.
 
ok ik heb nu speedfan draaien en er komt uit:
fan1 >32 graden
fan2 > 57 graden
fan3 > 32 graden
hdo > 32 graden

wil dit nu zeggen dat fan 2 niet goed functioneerd en dat die vervangen moet worden?

trouwens bedankt voor de welkom berichten en voor de snelle reaktie;)
groetjes ietje
 
Welkom op Helpmij

Wat je nu opgaf, zijn je temperaturen. Bij de Fan's worden de RPM aangegeven en niet de graden. Het zijn redelijke temperaturen hoor.
 
Waar we nu op wachten is wanneer je pc weer wil gaan herstarten en je de foutmelding krijgt.
Schrijf die effe exact over als dat lukt en typ dat hier neer.

Zit er verschil in als je de temperatuur meet en toen de pc uitviel?
Ik bedoel was je een zwaar programma aan het doen en hij viel uit en de temperatuur die je gemeten hebt was je niets aan het doen dan is de temperatuur altijd lager.
Probeer flink wat activiteit te maken op je pc en check dan de temperatuur via speedfan.
 
fan 1 zweeft steeds tussen 4963 en 5114 rpm.

maar bij die temp. staat ook soms een vlammetje hoort dat ook?
 
:) Airborne...


misschien dat de pc het gewoon te warm heeft en dat het ventilatortje zich misselijk draait misschien dat de pc dan als enige mogelijk heeft dat hij zich opnieuw opstart en het opnieuw probeert :confused:
 
we moeten de temp weten de fan snelheid en het vlammetje interesseren mij eigenlijk niet.
Je kan trouwens zelf zeggen van bv 60 graden moet je een vlammetje laten zien dus het is daarom niet gevaarlijk
 
Ik heb het zelfde gehad (steeds opnieuw opstarten) je wordt er gek van.
Nadat ik de kast had open gemaakt, zag ik op het moederboard dat er 6 condenzators kapot waren.
Deze heb ik vervangen (kosten 7 euro) en sinds die tijd heb ik er geen last meer van.
Deze kosten zijn goed koper dan een nieuwe PC.
Misschien is het bij jou ook zoiets.
Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan