Pc valt uit met photoshoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

2894

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2011
Berichten
2
Hallo,
Ik heb sinds een paar weken wat problemen met m'n pc. Eerst viel hij na een paar uur uit (het maakte eigenlijk niet uit wat ik deed) . Dat probleem is nu opgelost. Ik kan gewoon de hele dag internetten zonder problemen, maar als ik ga photoshoppen, dan na een half uur valt m'n pc uit. Het rare is dat ik hem daarna gewoon weer kan opstarten zonder problemen, dus aan de temperatuur ligt het niet (ook al gecheckt!) . Ik heb wat virusscanners gedraaid waar toch wel aardig wat rotzooi gevonden werd. Ik heb alles wat gevonden is verwijderd. Het rare is, dat ik Adobe CS4 én CS5 heb. En dat ze allebei problemen geven, terwijl ik daarvoor er nooit last van had. Ik heb inmiddels CS5 verwijderd omdat ik dacht dat daar een virus inzat. Dus alleen CS4 staat nog op m'n pc. Ik heb de mogelijkheid op windows opnieuw te installeren, maar dat doe ik -uiteraard- liever niet, omdat ik bang ben dat m'n pc ook bij de installatie niet verder gaat. Dus nog even in het kort:

Probleem: pc valt uit bij een half uur photoshoppen.

Wat ik al gedaan heb: temperatuur gecheckt, virusscanners gedraaid en alle rotzooi verwijderd, overbodige software verwijderd.

Ik heb Windows XP Home Edition. Medion MS-7204. (ik heb geen idee waar ik m'n overige computergegevens kan vinden)

En mijn vraag is nu dus.. wat kan ik nog meer doen om photoshop fatsoenlijk te laten werken? Is herinstallatie de enige oplossing? Of kan het zijn dat er bestanden van photoshop verwijderd zijn en dat ik een reparatie kan uitvoeren? (heb ik naar gezocht.. maar kon ik niet vinden overigens)

Alvast bedankt :) .
 
Hoe heb je de temperatuur gecheckt?
download everest en zo kan je de temperatuur in je scherm zien terwijl je photoshopt.
Hoe hoog staat je temp ingesteld in je bios?

Anderzijds kan je nog e.e.a. checken in je logboeken waarom de uitval er komt.



Gr. Jan
 
Hoe heb je de temperatuur gecheckt?
download everest en zo kan je de temperatuur in je scherm zien terwijl je photoshopt.
Hoe hoog staat je temp ingesteld in je bios?

Anderzijds kan je nog e.e.a. checken in je logboeken waarom de uitval er komt.



Gr. Jan

M'n temperatuur komt niet hoger dan de 54 graden als ik aan het photoshoppen ben. Ik ga straks even kijken naar de temp. in m'n BIOS. Ik ben nu even Adobe aan het updaten, misschien dat het daar mee te maken heeft. Daarna zal ik even gaan photoshoppen, en dan kan ik daarna gelijk zien waarom hij uitvalt in m'n logboeken ;). Ik had daar al eerder gekeken, maar kon niks opmerkelijks vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan