PC valt uit na +/- 1 sec

• Onderwerp starter Onderwerp starter AE86
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AE86

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Ik heb een nieuw systeem gebouwd, en deze heeft 1 dag perfect gewerkt.
Daarna viel hij uit en krijg ik hem niet goed meer aan, iedere keer als ik op de aanknop druk gaat de pc draaien (fans) voor +/- 1 sec, en soms start hij wel door (1 op 100).
Dan werkt hij gewoon in het besturingssysteem maar na een tijd (verschilt van 1 kwartier tot een uur of 12) valt hij weer uit en zit ik met hetzelfde probleem.

Hardware:
-AMD Athlon 64 3500+/ 2.2GHz/ 512KB/ AM2/ PIB | ADH3500DEBOX
-Asrock ALiveSATA2-GLAN | ALIVESATA2-GLAN
-Maxtor sata II 250gb 7200rpm 8mb
-CLUB3D X1550 256MB GDDR2 - 64BIT - Low Profile | CGAX-1556A
-TEAM GROUP Team Elite RAM DDR2 800 Mhz PC6400 C5-5-5-15 2 x 1024MB dual channel kit heatspreaders
-400 watt no-name voeding

Ik heb het moederbord vervangen voor een nieuwe van hetzelfde type, maar het probleem blijft bestaan. Ook de voeding heb ik vervangen voor een nieuwe (betere), maar dit werkte ook niet (icm nieuwe moederbord).

Iemand een idee waar het dan aan kan liggen?

Ik heb vandaag het moederbord vervangen vandaag voor een Foxconn 6100M2MA-RS2H
Hij starte op, en na ongeveer 5 minuten viel hij weer uit en heb ik weer hetzelfde probleem..
Wat zou het dan kunnen zijn?? :confused:

Ga maar eens de voeding verdenken, zo niet, met 1 reepje geheugen proberen, eventueel deze wisselen.

Ga maar eens de voeding verdenken, zo niet, met 1 reepje geheugen proberen, eventueel deze wisselen.

Zoals ik al zei, de voeding heb ik al vervangen voor een andere maar dit hielp niks.
1 reepje geheugen heb ik ook al geprobeerd, ik heb de reepjes omgedraaid dat hielp ook niks.

Ik heb net geprobeerd de pc op te starten, en nu doet hij het weer wel gewoon. (met het nieuwe moederbord)
Wel staat er nergens meer een naam van mijn CPU (zelfs in het bios staat: AMD Processor model unknown) ook in het bios staat dat de CPU 60 graden is.
Ik heb nu iig ook de harde schijf getest met SeaTools en die is iig nog perfect, dus die is ook afgestreept van het lijstje wat het niet kan zijn ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan