pc valt uit na bepaalde tijd inactiviteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
782
Best helpers,

Na ongeveer 30 minuten valt de comp van mijn vriend uit, als deze niet ingebruik is.
De startknop is dan ook niet meer te gebruiken voor een opstart, alleen door de stekker uit en in start de comp weer op.

Het systeem werkt onder XP, de temp is denk ik niet van toepassing omdat tijdens het gebruik het zich niet voordoet.

Schermbeveiliging heb ik verandert van 60 min naar 20 min in energie beheer heb ik niks verandert .
Iemand een idee ?
b.v.d

gr. Marcel
 
Best helpers,

Na ongeveer 30 minuten valt de comp van mijn vriend uit, als deze niet ingebruik is.
De startknop is dan ook niet meer te gebruiken voor een opstart, alleen door de stekker uit en in start de comp weer op.

Het systeem werkt onder XP, de temp is denk ik niet van toepassing omdat tijdens het gebruik het zich niet voordoet.

Schermbeveiliging heb ik verandert van 60 min naar 20 min in energie beheer heb ik niks verandert .
Iemand een idee ?
b.v.d

gr. Marcel

Hallo,

Een conclusie die ik kan trekken is dat er een probleem is met de aan knop. Doet de pc ineens zo of is het al een tijd bezig, of is ie net inelkaar gezet dat ie zo doet.
 
Waarschijnlijk gaat de computer in slaapstand. Het probleem kan dan zijn dat hij niet meer uit de slaapstand komt. Microsoft heeft hier een oplossing voor.

Ga naar de volgende site toe:

http://support.microsoft.com/kb/907477/Eng-us

Een ander mogelijkheid is ook om de slaapstand uit te zetten.

Dit doe je door naar energiebeheer te gaan en dan bij slaapstand i.p.v. 30 Min. naar 'Nooit' zetten.

Modag
 
Bedankt voor jullie antwoorden,

Slaapstand stond al uitgevinkt als nooit.

Het is een pc waar niet mee gen***seld of experimenten mee gedaan wordt.
Het probleem is sinds een week of 6 .
Of het aan de aan en uit knop ligt , zal ik nader bestuderen als ik er weer langs komt.

Ik heb net een mailtje gehad van mijn vriend dat hij nu na 1 uur nog steeds aan staat, dus misschien gaan we toch de goed kant uit.

Wordt nog vevolgd.

bedankt,
gr. Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan