pc valt uit na opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter prld
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

prld

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2010
Hallo beste forumleden.

Ik was afgelopen zaterdag gewoon normaal aan het internetten toen mijn pc opeens uitviel en sindsdien start hij ook niet meer op. Als ik hem weer aanzet valt hij soms binnen 30 seconden uit en soms binnen 5 (als ik het daarna weer probeer) Ik heb al met andere voeding geprobeerd maar dan heb ik zelfde probleem. Ik krijg geen piepjes of iets dergelijks. Heb voor de rest niks aan gedaan maar het probleem blijft:/ Is het misschien het moederbord? of proccesor?

Het is een:
Asus p5w deluxe moederbord
intel q6600 quad core proccesor
nvidia 9500 gt kaart
chieftech 620 watt voeding

alvast bedankt!

Hallo prld. Mogelijke oplossingen.
Je moet maar eens goed naar de voeding kijken, in het bijzonder naar de hoeveelheid Watt van die voeding. Als vingeroefening moet je eens wat USB-apparaten lostrekken en ook eventjes naar de DVD-ReWriter als je die hebt. Als het moederbord dan wel netjes doorstart, dan heb je de boosdoener te pakken.
2. Hoe oud is dat pctje van je. Is je PC lang niet open geweest kijk je ventilatoren eens na. Stof is vaak een probleem voor de koeling.
Laateens weten. Groet Manamana.:rolleyes:

thanks manamana,

ik start het alleen op met de voeding aangesloten en het beeldscherm. als het langer dan 30 seconden duurt dan zie ik wel gewoon beeld dat is allemaal geen probleem. Heb het ook ondertussen stofvrij gemaakt maar nog steeds zelfde probleem.

pc heeft een verschillende leeftijd:) steeds kwamen er andere onderdelen in maar mijn grafische kaart was eerst 8800gtx maar die was doorgebrand en had toen nog een 9500gt die hier ligt erin gezet en die werkte perfect.

mvg,

Kan jouw pc wel opstarten van de Live-cd van Ubuntu? Als je pc het dan wel uithoud weten we zeker dat hij het nog verder doet.

De voeding lijkt mij onwaarschijnlijk, 620 watt is ruim voldoende in de meeste gevallen. Hier dacht ik een 420 watt voeding, met 5 hdd's, intel core i7 en nVidia GeForce GTS 450 + nog wat dingen.

Als jou computer al na 10 seconden wegvalt, dan is het besturingssysteem nog lang niet geladen!

Je hebt dan toch kennelijk te maken met een hardwarefout die volgens mij te maken heeft met je voeding van je PC. De voeding, of liever gezegd het ontbreken ervan, is feitelijk het enige onderdeel dat de PC kan uitzetten zonder dat er verder iets gebeurt. Als het moederbord namelijk verantwoordelijk is voor het spontaan uitschakelen van de PC, dan moet je diagnosepiepjes kunnen horen.

Wat misschien ook nog mogelijk is, maar dat is wel ver gezocht denk ik, is dat er van de harddisk een boot-sector wordt ingelezen die programmacode bevat waardoor de computer wordt uitgeschakeld.

Dergelijke programmacode zou dan duiden op een virusbesmetting. Maar zoals gezegd, dat is wel erg ver gezocht.....;)
Laat eens weten. Groet Manamana

Nee alleen soms is het 10 sec, heb het nu al een paar dagen geprobeerd en de eerste keer als ik weer probeer kom ik wel helemaal in windows alleen dan valt die uit. Als ik het daarna gelijk erna doe is het binnen 10 seconden uit. Heb wel al windows cd geprobeerd maar dat maakt geen verschil:(

Greetz

Hey mrhenkie, heb de spysweeper geprobeerd maar blijft helaas het zelfde:(

Heb windows 7:) heb het net weer geprobeerd en kwam tot het windows logo maar dan als ik weer probeer dan valt ie na 10 seconden uit en als ik daarna probeer al na 3 sec:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan