pc valt uit na plaatsen videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

samder

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
ik vond het wel eens tijd voor een nieuwe videokaart, want ik heb altijd de geforce 6200se Turbocashe.. Ik had de nieuwe videokaart (asus eah5450) op het moederbord geplaatst, alles ging zoals het hoorde te gaan, tot dat ik de pc opstarte.. Ik druk op het aanknopje, gaat 1 seconde aan voordat het geluidje van de bios, valt hij uit, en na 3 seconden gaat hij weer aan, zo gaat dit de hele tijd maar door. Dus ik zette mijn oude videokaart er weer in en mijn pc werkte weer gewoon. Iemand een idee wat ik kan proberen om de nieuwe videokaart te laten werken?

Welkom bij de Helpmij!
Je schrijft dat je de oude eruit gehaald hebt. Heb je ook de drivers verwijderd vóórdat je de nieuwe plaatste en de machine aanzette? Zo nee, dan met de nieuwe erin opstarten in de veilige modus en daar de drivers van de oude kaart verwijderen. Dan in de veilige modus de drivers van de nieuwe installeren en dan weer opstarten.
Zoals je in een ander topic van vanavond kunt lezen, kan ook de voeding een rol spelen : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/752158-geen-beeld-meer-na-driver-installatie

Laatst bewerkt:
Het zou best eens de voeding kunnen zijn. Wa t ik heb niet een zon sterke (max 300 watt)

Laatst bewerkt door een moderator:
De HD 5450 verbruikt niets, maar dan ook bijna niets, hel ligt echt niet aan je voeding. KLIK

Enig idee wat het dan wel zou kunnen zijn? Subwayplayer52?

Dus ik moet de drivers oude verwijderen, PC uit. Nieuwe videokaart erin. PC weer aan en nieuwe drivers installeren?

De HD 5450 verbruikt niets, maar dan ook bijna niets, hel ligt echt niet aan je voeding. KLIK
Precies en dat was gelijk ook mijn conclusie toen ik dit topic las, hoe kan je nou bij een niet-gamekaart die ws. nog geen eens een voedingsstekker heeft zeggen dat er een 500w voeding nodig is? Ik snap het niet hoor sub...
Het kan een driver probleem zijn, zeker als er nog Nvidia drivers op zitten en er een ATI kaart in wordt gedaan. Heb ik nog nooit gehad maar ik heb alleen een keer een ATI kaart door een ATI kaart vervangen, volgens mij had ik toen wel het oude Catalyst Control Center eraf gehaald, voor de zekerheid, en het Catalyst Control Center opnieuw geïnstalleerd.
Ik denk dat het voor de TS handig is het Catalyst Control Center te installeren aangezien die automatisch de videokaart en de juiste instellingen detecteert in tegenstelling tot drivers van de videokaartfabrikant die je op CD bijgeleverd krijgt en soms niet (goed) werken.

Ik heb ook eens aan een paar mensen gevraagd. Zij zeiden dat het of de drivers waren. Of een te oude moederbord/bios

Precies en dat was gelijk ook mijn conclusie toen ik dit topic las, hoe kan je nou bij een niet-gamekaart die ws. nog geen eens een voedingsstekker heeft zeggen dat er een 500w voeding nodig is? Ik snap het niet hoor sub...
Het kan een driver probleem zijn, zeker als er nog Nvidia drivers op zitten en er een ATI kaart in wordt gedaan. Heb ik nog nooit gehad maar ik heb alleen een keer een ATI kaart door een ATI kaart vervangen, volgens mij had ik toen wel het oude Catalyst Control Center eraf gehaald, voor de zekerheid, en het Catalyst Control Center opnieuw geïnstalleerd.
Ik denk dat het voor de TS handig is het Catalyst Control Center te installeren aangezien die automatisch de videokaart en de juiste instellingen detecteert in tegenstelling tot drivers van de videokaartfabrikant die je op CD bijgeleverd krijgt en soms niet (goed) werken.

Ik ga het vanmiddag proberen met de drivers. Maar de PC valt precies als beeld hoor te krijgen en de BIOS hoort te starten.. Heeft het dan wel te maken met drivers?

nou mensen, de kaart werkt nog steeds niet, heeft iemand hier nog ideen? want ik moet echt een nieuwe kaart erin hebben..

Indien je opstart met de nieuwe videokaart en de PC valt uit zou ik die kaart omruilen, wat het met drivers te maken heeft ontgaat mij, hooguit met de voeding.
Kaart al in een andere PC uitgetest?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan