PC valt Uit Onder Spelen Spel , Nieuwe Kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

henrydev

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo..

ik heb zojuist in mijn Systeem een XFX 8800 Ultra Geplaatst maar nou is speel ik crysis en dan in het begin laat ie een filmpje zien en dan opeens valt de pc uit en start hhij opnieuw op datzelfde heb ik met COD 4 ook met het filmpje Vooraf , ik heb zelf zon gevoel dat het een te kleine voeding is ik heb 4 voedingsstekkers op de vga aangesloten , maar mijn cpu word ook wel aardig warm zo rond de 58 graden :S hier mijn Setupje

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2,4ghz
4ghz ddr2 Geheugen
Zalman Koeler
8800 Ultra
530 Watt Voeding
1x Harde Schijf
samsung Syncmaster 931bw

MVG Henry

Hoi,

voeding zou (net) genoeg moeten zijn al zijn de meningen hier over sterk verdeeld.
Als je er verder geen randapp. aan hebt hangen zonder eigen voeding tenminste.....
Nieuwste drivers voor grafische kaart geinstalleerd?

Grtz.

Hoi,

voeding zou (net) genoeg moeten zijn al zijn de meningen hier over sterk verdeeld.
Als je er verder geen randapp. aan hebt hangen zonder eigen voeding tenminste.....
Nieuwste drivers voor grafische kaart geinstalleerd?

Grtz.

Jah net nieuwe drivers geinstalld maar zoals Collin mcrae dirt speelt ie zonder problemen al1 de zware games valt ie uit ..

en verder geen appart spul aan me pc gewoon een pc een scherm boxen muis toetsenbord

enig Idee ? Groeten

En als aanvulling

De drivers van de oude kaart verwijdert?

trouwens ik heb wel 2 partities
de ene is vista en de andere XP op xp heb ik de drivers nog niet verwijderd en opnieuw geinstallerd zou dat een oorzaak kunnen hebben ? Groeten

Dat is vrij hoog.
Is de CPU ook nieuw, of was deze al aanwezig?

jah nieuw gekocht 2 maand oud ongeveer , al1 heb gister een nieuwe koeler gehaald , omdat die originele intel ook niet echt wat was heb ik een zalman gekocht van 50 eurie maar het word er niet beter op

btw , in de bios staat dat de pc word uitgeschakeld bij een maximale temperatuur van 55 graden maar om deze nou hoger te zetten lijkt me niet echt verstandig

Ik neem aan dat je nieuwe koelpasta hebt gebruikt?

Wanneer je de Q6600 B3 stepping hebt, wil bij deze CPU het pasvlak wel eens bol zijn, zodat deze weinig contact maakt met het koelblok.

Stressed is een temp tot 72 graden geen probleem.

Is de CPU overklokked?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan dat je nieuwe koelpasta hebt gebruikt?

Wanneer je de Q6600 B3 stepping hebt, wil bij deze CPU het pasvlak wel eens bol zijn, zodat deze weinig contact maakt met het koelblok.

jah er zat een tubbetje pasta bij maar dat ouwe heb ik ook laten zitten dus ik neem aan dat daar geen gebrek aan is en ik kan er nog wel wat bij op smeren wie weet :p maar ik heb gewoon de normale q6600 , dat weet ik bijna zeker :p volgens mij had je toen nog geen andere versies ? :$

Mijn advies is om het koelblok te demonteren en helemaal te reinigen, evenals de CPU.

Hierna gebruik je een dun laagje pasta.

Teveel pasta is not done.

Mijn advies is om het koelblok te demonteren en helemaal te reinigen, evenals de CPU.

Hierna gebruik je een dun laagje pasta.

Teveel pasta is not done.

dus alles eraf incl cpu als nieuw maken en dan nieuwe koelpasta erop :D ik ga het morgen proberen :) Bedankt voor je reacties

wat is een normale waarde op stationair draaien van pc hoeveel graden 35 ?

Laatst bewerkt door een moderator:
dus alles eraf incl cpu als nieuw maken en dan nieuwe koelpasta erop :D ik ga het morgen proberen :) Bedankt voor je reacties

Dit om als eerste te beginnen. Gebruik een dun egaal laagje pasta.
Ook zou het nog kunnen zijn dat het pasvlak van je koelblok niet recht is. Wanneer hij gedemonteerd is probeer dat nog eventjes te controleren.

En zet zowieso de temp in je bios naar 70 graden.

wat is een normale waarde op stationair draaien van pc hoeveel graden 35 ?

Afhankelijk van de airflow in je kast, en de omgeveings temperatuur van de pc.
Wanneer je een goede airflow hebt, en hij staat niet pal naast de verwarming is een temp tussen de 25 en 30 graden normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan