PC valt uit tijdens een spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sieldme

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
52
Hoi,

Wanneer ik een spel speel valt mij computer telkens uit.
Ik speel bijvoorbeeld World of Warcraft, heirbij valt hij alleen uit als ik youtube of windows mediaplayer aan heb voor muziek. Maar ook bij Ijji gunz valt hij zomaar uit, zonder dat ik muziek op heb, call of duty heeft het zelfde probleem..

Videokaart; ATI RADEON hd 4650
Ik heb 6 gb ram.
processor; Inter core i7 CPU 920 @ 2.67ghz. 8 CPU"s,~2.7Ghz

Iemand enig idee? Ik word heeeleeeemaal maf :p

Alvast bankt

Oh en ik had geen idee waar ik deze moest plaatsen dus sorry als ik fout zit.
 
Ik had dit ook, wat ik eraan gedaan heb: op die pc gewoon niet gamen
 
nee dat is het niet, deze pc is net een jaartje oud en ik heb die spellen al die tijd kunnen spelen tot nu.. dus ik weet niet wat het is D:
 
Vroeger ook last van gehad, is het als je langere tijd je pc hard laat werken? Ik had toen dat mijn voeding te heet werd, kwam er later achter dat de fan het minder goed deed, en hierdoor uitviel.

Is je voeding heet? Is er verder een goede ventilatie in je kast?
 
Mn computer staat nu al een dagje aan ja, maar als ik hem net opstart gebeurt het ook.
En mn Pc heeft goede koeling en staat op een op 30 cm hoogte en vrije ruimte om zich heen..
 
jaartje oud... ooit ding opengehad?

je zult je verbazen hoeveel stof erin zit. Ik blijf erbij, brakke koeling ;)
 
ik heb em wel is opengemaakt ja. zat wel wat stof in maar niet echt veel ofzo...
 
download eens coretemp en kijk wat je temperaturen doen zou ik zeggen.
 
kan je eentje linken? weet niet echt wat een goede is/ hoe het heet ;P
 
Okl het staat aan, nu ff een spel spelen, wachten tot ie uitvlt en dan de logs checken?
 
32 of 64 bits

heb je de pc op windows7 64 bits draaien of op 32 bits ???

het is bekend dat spellen en oudere programmas problemen hebben met de 64 bits versie..........

aangezien je 6 GB aan geheugen hebt lijkt het erop dat je 64 hebt???

ik ken mensen die speciaal op 32 bits blijven draaien en 64 bits alleen maar sporadisch uitgeprobeerd hebben omdat zij als spelletjesfreaks deze problemen niet willen
aanrader asl je je pc hoofdzakelijk voor speln gebruikt installer dan 32 bits versie en als je aan videobewerking, fottoos, administratie ed doet op 64 bits .....

ik hoor ook graag wat je probleem is/was als het opgelost zou zijn ??!!!:rolleyes:
 
Ik heb 64 bits, dit had ik ook met windows vista 2 maanden terug.
Ik snap wel wat je bedoelt met spelletjes beter op 32 enz. maar ik heb een jaar lang op 64 gespeeld en dan opeens doet ie het niet meer? Dat lijkt me niet logish toch?

En over de core temp. Hij blijft constant op 40 graden eig.
Ikw as het spelletje evcen aan het spelen en er gebeurde niks, later zettte ik even youtube erbij aan en toen viel hij weer uit.

En bedankt trouwens dat jullie heirmee proberen te helpen ^^
 
core

40 graden is goed drait mijn pc ook zoiets is dus niet het probleem bij te hoge temperaturen kunne de transistors in de processor gaan plakken zodat ze niet goed of te traag gaan werken wat dus fouten teweg brengt..........

blijkbaar zit het probleem meer in het naast je spellen gebruiken van andere proggies tegelijkertijd.... dat zou inhouden dat waarschijnlijk je toch een geheugenprobleem zou hebben al zou dat met 6 Gb niet moeten mogen, denk dat ver meer ergens een conflict zit tussen programmas, virusscanners ed kunnen dat al veroorzaken

verder weet ik het zo ook niet een twee drie te zeggen iedere pc is anders ingericht qua hard en software immers :cool:
 
Hoi,
je hebt Win7 ?
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie besturingssysteem).
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst)
Klik op de "meld misbruik" knop en vraag even of ze je vraag willen verplaatsen naar de juiste sectie (Win7 als je dat besturingssysteem hebt)
 
Mhh okee, heb jij me nu al verplaats of moet ik dat nog ff doen?
Uhm virus scanner heb ik momenteel niet eens lol. Sinds ik windows 7 heb, heb ik geen virus scanner. Behalve firewall etc natuurlijk. Misschien een virus?

Het probleem heb ik eventjes gehad toen ik windows vista had, daarna heb ik windows 7 geinstalleerd. Toen had ik er een tijdje geen last van maar nu is het weer terug.
 
Verplaatst naar Windows 7. :)
 
okee bedankt, maar het probleem is nog niet opgelost :S Iemand nog eeen idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan