PC valt uit tijdens game spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

You Know Who

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Berichten
18
Beste leden van Helpmij,

Mijn PC gaat al wat jaren mee en nooit problemen gehad maar laatst begon het,
Ik had al lang geen games meer gespeeld en ik had er weer 1 geïnstalleerd (Minecraft).
Ik speelde denk ik 10 minuten en toen viel mijn computer uit, het geluid blijf dan hangen en het scherm wordt spontaan zwart.
Een week later probeerde ik het met Need for Speed Carbon, precies hetzelfde alleen toen al binnen 2 minuten.
Vandaag weer, The Settlers 6. 5 minuten gespeeld en weer viel hij uit.
Wat te doen?
 
Ik weet niet precies hoe PC wizard werkt, maar ik had het gedownload en voordat ik het spel opstartte was hij ong. 30 graden, toen ik het spel speelde stond er ong. 70 graden.
 
Ik heb het zelfde probleem gehad, omdat de pc in een kast stond. Daardoor werd hij bij het spelen van wat zwaardere games automatisch afgesloten.
Welke cpu heb je?
 
kunnen ook drivers zijn die niet up to date zijn... controleer die eerst eens ;)
 
CPU:
Fabrikant : SnipeR's Redemption Network
Moederbord : MSI AMETHYST-M
Chipset : ATI RS482
Processor : AMD Athlon 64 3400+ @ 2200 MHz
Fysiek Geheugen : 1536 MBDDR-SDRAM
Videokaart : NVIDIA GeForce 210
Harde Schijf : SAMSUNG SP2504C (250GB)
DVD-Rom Station : Toshiba-Samsung CD/DVDW TS-H552L
DVD-Rom Station : IDE-DVD DROM6216
Monitor Type : Samsung SyncMaster - 19 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3 (32-bit)
DirectX : Versie 9.0c (juli 2008)

Ben nu aan het kijken of de drivers up to date zijn, zo niet ga ik ze updaten en kijken of het dan wel werkt, ik laat het weten.

Iemand misschien een site om gratis drivers te updaten? Als ik mijn CD'tje in de CPU stop kan ik alleen version 1.4.5 installeren en dat is denk ik niet de nieuwste.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Dit :

"Mijn PC gaat al wat jaren mee en nooit problemen gehad maar laatst begon het, "

P.c. is dus al enkele jaartjes oud ....

Is deze ooit al eens stofvrij gemaakt ???

Uitvallen op de door u beschreven wijze is (kan) een indikatie zijn van oververhitting.


Peter
 
Laatst bewerkt:
Device Doctor is in ieder geval een goed programma om drivers up te daten. De CPU is nu bezig met het updaten van de Nvidia drivers, zal jullie laten weten of het werkt als hij klaar is.

PC is zover ik weet nog nooit stofvrij gemaakt nee, als de drivers updaten niet werkt, zal ik hem stofvrij maken. Stofvrij maken is gewoon de kap eraf schroeven en met een doekje ofzo het stof eraf halen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stofzuigers zijn ook handig ;)
Als je het iets professioneler aanpakt kan het gedaan worden met een compressortje.
 
Drivers waren geupdate, heb het bij de Settlers 6 geprobeerd, kon wel wat langer spelen dan de vorige keer maar weer viel hij uit. Ik zal m'n CPU morgenmiddag stofvrij maken, dan laat ik meer weten heren, alvast bedankt!
 
en laat die stof zuiger ff achter !! dat ding geeft electriche lading af waardoor j je hele pc kan slopen dus het beste is gewoon met een busjes perslucht die je bij de meeste pc zaken wel kan halen heb het zelf ook een keer ondervonden en kon toen een nieuw moederbord en processor halen ;) (just a tip:rolleyes:)
 
Hartelijk bedankt heren! Mijn CPU loopt weer als een trein, geen problemen meer met spellen etc.
Bedankt!

MVG
Robin
 
Het is niet nodig te verzoeken om de vraag op "Opgelost" te zetten. Na twee weken geen reactie en de vraag status is niet op "Opgelost" gezet, wordt er automatisch een mail gestuurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan