PC Valt uit Tijdens Gamen ( Wildstar/GTA5/WoW)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delegates

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2015
Goedemorgen,

Ik heb al een tijdje dit systeem en het werkten perfect. Tot op heden heb ik een NVidia GTX Titan op de kop kunnen tikken als vervanging van mijn Sapphire 3GB D5 X R9 280X VAPOR-X. Dit heeft het ruim een half jaar goed gedaan. Als ik gewoon met de computer werk zoals wat streams kijken of als ik wat niet al te zware spellen speel is er niks mee aan de hand, Denk aan League of legends of World of Warcraft (Soms) maar als ik GTA 5 of Wildstar ga spelen dan na ongeveer 10 a 20 minuten gaat het beeld op zwart, De videokaart gaat heel hard blazen en start mijn pc zich opnieuw op. ( De PC gaat niet uit.).

Heb zelf ook MSI afterburner draaien voor de controle op me videokaarts temperatuur net zoals mijn CPU. De Videokaart word onder max load 75 Graden en me CPU word tussen de 40 en 50 graden.

Heb ook niet overgeclockt dus dat kan er ook niet mee te maken hebben.

Systeem Componenten:
1 Int Core i5-2500K 3300 1155 BOX
1 CooMas HAF912 Plus ATX
1 Sony AD-5260S-0B 24x SA bk B
1 GiBy GA-H67M-UD2H-B3 H67 RG SM
1 WD 500GB WD5002AALX Black SA3
1 D3 8GB 1333-999 Silver K2 MSK
1 Nvidia GTX Titan (6GB)
1 WD 2TB WD20EARX Green SA3
1 CooMas G750M 750W ATX
1 CooMas Hyper103
1 SSD 256GB

Ik zelf zou niet weten waar het probleem zou moeten liggen. Wat zou het kunnen zijn? Ik wil heel graag ook weer wat andere spellen op me pc kunnen spelen. :(

Met vriendelijke groet,

Seremco

Vooralsnog zie ik twee mogelijke oorzaken :
- er is een heleboel stofophoping in je systeem ? (heb je dat recentelijk gecheckt?)
- je hebt recentelijk de Nvidiasoftware geupdate en die update wil niet goed werken met jouw configuratie (Heb je recentelijk de Nvidia software geupdate? Zo ja, installeer dan eens het 'vorige' stuurprogramma)

Laatst bewerkt:
(er is een heleboel stofophoping in je systeem ? (heb je dat recentelijk gecheckt?)
- Hier heb ik gister nog voor gekeken en er was haast geen stof in de kast. Alleen een klein beetje bij de Voor Casefan maar dat heb ik weg gehaald.

(je het recentelijk de Nvidiasoftware geupdate en die update wil niet goed werken met jouw configuratie (Heb je recentelijk de Nvidia software geupdate? Zo ja, installeer dan eens het 'vorige' stuurprogramma)
- Ik had eerst eerst een oude Driver erop staan die goed samenging met mijn spellen die ik speelden maar hier begon het probleem mee. Ik heb daarna de software geupdate naar Versie 355.89 ( nieuwste versie) maar hier blijft het probleem zich nog steeds voor doen.

Aangezien ik niet weet wat je had, kan ik daar geen antwoord op geven. Pak desnoods de op 4 of 5 na nieuwste versie en probeer die een week. Vraag jezelf óók af wat je nog meer aan het systeem hebt veranderd kort voor de ellende begon. Het zou zomaar ook andere software kunnen zijn die de boel verstiert.

Laatst bewerkt:
De videokaart gaat heel hard blazen en start mijn pc zich opnieuw op

Die kaart wel opengemaakt?
Lijkt mij toch een te warm wordende GPU of VRAM.

Dit heeft het ruim een half jaar goed gedaan

Lijkt mij niet dat het dan aan de driver liggen of er moet via de windows update eentje zijn geïnstalleerd, was dat zo?

Laatst bewerkt:
Hij is nog nooit open geweest. Daarnaast krijgt die de VIDEO_TDR_ERROR (0x116) als ik in de logs kijk rond dat tijdstip en een Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld als die uitvalt. Hij krijgt als dat gebeurd ook de Kernel error dat de computer onverwachts is afgesloten met de reden dat hij is vast gelopen, geen stroom of zichzelf hersteld heeft.

Ik heb hem via het NVidia programma me driver geupdate, niet via de windows.

Maar wat raden jullie aan om het op te lossen als ik hem open zou moeten maken? Ik kan namelijk anders niet meer mijn pc gebruiken om normale games te spelen. Dan kan ik alleen maar Low end games spelen. Als er helemaal niks aan te doen is, zal ik die kaart weg moeten gooien en een andere videokaart moeten halen maar liever niet. Heeft me veel geld gekost.

Veel snap ik er niet van, weggooien voor dat je hem hebt opengemaakt?
En waarom?

Indien iemand een compressor heeft, daarmee vanuit de achterkant uitblazen, de ventilator even vastzetten, kun je zo bij dacht ik.
Busje perslucht van de Axion kun je ook even proberen maar veel minder druk erachter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan