Pc valt uit tijdens gamen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter xboz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xboz

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Hallo forum,
Ik heb sinds kort dat mijn pc uitvalt tijdens een spel.
Als ik een spel opstart en er verder niets mee doe valt hij ook uit.
Ik heb mijn pc als het goed is sinds 2006/2007 en hij was in die tijd best prijzig.
Ik heb alle laatste video drivers, ik moet alleen nog mijn Realtek updaten alleen ik weet niet goed hoe dat moet...

En trouwens, ik heb Windows Vista Home Premium SP2
Mijn computer specificaties:

Moederbord:
CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E8200, 2666 MHz (8 x 333)
Moederbordnaam MSI P31 Neo (MS-7392) (3 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset Intel Bearlake P31
Systeemgeheugen [ TRIAL VERSION ]
DIMM1: OCZ Titanium XTC OCZ2T800C42G 2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (6-6-6-18 @ 400 Mhz) (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz)
DIMM3: OCZ Titanium XTC OCZ2T800C42G [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type AMI (11/13/07)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort RIM Virtual Serial Port v2 (COM5)
Communicatiepoort RIM Virtual Serial Port v2 (COM6)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 8600 GT (512 MB)
Video kaart NVIDIA GeForce 8600 GT (512 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 8600 GT
Monitor NEC FT700 [17" LCD] (200200913050)

Multimedia:
Geluidskaart Realtek ALC888/1200 @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]

Laatst bewerkt:
Hallo...

Heb je al eens naar de themperaturen gekeken?Je zegt dat de pc uit 2006-2007 komt.Al eens los geweest om de boel te ontstoffen?

Themps kun je kijken met pcwizard.
klik

Ik heb het even snel geinstalleerd en kwam met de (denk ik) schokkende resultaten ;).
En hij is trouwens nog nooit open geweest voor onstoffing of iets.

Hardware Monitoring : Fintek F71882FG
+3.3V Voltage : 3.41 V
Processor Voltage : 1.18 V
VIN2 : 3.42 V
VIN3 : 1.41 V
+5V Voltage : 5.13 V
+12V Voltage : 12.50 V
VIN6 : 3.01 V
VSB3V : 3.42 V
VBAT : 3.33 V
TMPIN0 : 91 °C
TMPIN1 : 35 °C
FANIN1 : 1654 rpm
FANIN2 : 1009 rpm
:
Processor Intel Core 2 Duo : Sensor DTS
Core 1 : 88 °C
Core 2 : 88 °C
:
NVIDIA GeForce 8600 GT : nVidia Driver
GPU Temperatuur : 59 °C
GPU Temperatuur (GPU) : 59 °C
GPU Ventilator : 30%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf SAMSUNG HD501LJ : 32 °C

Denk dat je eerst maar eens de kast mag losmaken en al je fans,koelblok etc mag gaan ontstoffen.Evt met een busje perslucht,kwasje.....
Wanneer de themps dusdanig hoog oplopen dan valt je pc uit.En na een jaar of 3-4 denk ik dat het wel eens nodig is.:P

Kan ik hem dus gewoon open maken zonder dat hij er aan dood gaat.
Niet dat ik daarlijk een kapotte pc heb, daar zullen mijn ouders dan echt niet blij mee zijn.
Het is een alternate pc met zo'n behuizing met 2 van die zilveren dingen aan de voor kant(voor xtra informatie)
Thnx voor je reacties

Pc zal er niet dood aan gaan alleen jij wel als je de spanning er niet afhaalt.:d

Normaal kan je dus 1 kant eraf halen.Mocht je dan zoiets tegenkomen als onderstaand plaatje dan weet je wat je te doen staat(overdreven plaatje)
Maar kijk daar dus naar.Verder gewoon niets aanraken in die pc.En let op dat je niet statisch geladen bent als je wel iets aanraakt.Kijk ook naar de fan van je videokaart.
20070618a.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zou het stofzuigen in plaats van wegblazen want dat dwarreld weer naar beneden en komt eigenlijk weer terug. Hopelijk helpt het ;)

Help!
Ik hen em schoongemaakt maar hij gaat niet goed aan...
Als ik em opstart valt hij na 30sec weer uit en als ik nog een keer probeer na een paar seconden valt ie meteen uit!
Help wat moet ik doen

Hoi..

Dan heb jij toch iets "geraakt"
Daarmee bedoel ik of iets aan kabels die nu niet goed meer zitten of(en denk dit hoogstwaarschijnlijk)het koelblok is los gekomen van je processor.Loop alles eerst eens na of nog goed zit.
Draait de fan?

Alle fannen draaien ik heb alles al meerdere keren na gelopen maar waar kan ik dat koelblok vinden?

Uhm hoe ziet mijn processor er uit? Ik heb em nu open en hij draait nu.. En hij valt weer uit

De processor zie je niet omdat daar dus blok en fan opstaan.
Maar zou iets in de richting als onderstaand plaatje zijn

PC-ond5.jpg

Ok bij mij is dat rond en op die fan staat intel maar die draait gwn goed maar is dat koelblok zon ding met allemaal van die metalen plakjes zo naast elkaar.

ja idd.Ik heb idee nu dat die,door je schoonmaak aktie,los gekomen is van de cpu.Dan zal je die opnieuw moeten plaatsen met nieuwe koelpasta.
Het zo snel uitvallen is daar een symptoom van.Maar laat daar naar kijken door iemand met inzicht hierin.
Anders moeten we aan de voeding gaan denken.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat het je nog gaat lukken maar ik denk van wel. Voel je ook enige warmte?

Ik had de Cpu koolblok eraf gehaald dus ik moest ff die koelpasta opnieuw doen.
Is allemaal gelukt en mijn pc loopt perfect, van 20% cpu naar 5% cpu heerlijk.
Maar (er is altijd een maar) het probleem met de spellen is nog niet verholpen. zou ik dan ook mijn grafische kaart goed schoon moeten maken.

Dat je ook even naar je kaart moet kijken had ik al vermeldt;)
Na 3-4 jaar mag een wat grotere schoonmaak wel.Lost dat alles nog niet op dan komen drivers en voeding om de hoek kijken.

Laatst bewerkt:
Maar kijk die kaart zit helemaal onderin en kan er nauwelijks bij. ik heb de boven kant goed schoon gemaakt maar de onderkant kon ik niet veel van zien, durf er niet aan te komen ....
Ik neem aan dat je de video drivers voornamelijk bedoelt. ik heb die al gedownload.
Zou de voeding kapot zijn? lijkt me raar dat dat zo opeens gebeurt zou het niet komen door miss een virus of een fout in een belangrijk bestand?

Laatst bewerkt:
Je kan hem er toch even uithalen?
Zit met 1 schroefje en in het slot zelf zit aan 1 kant een klemmetje die je even aan de kant moet drukken(voorzichtig).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan